خودکشی به سبک کیانوش رستمی

کیانوش رستمی پتانسیل آن را داشت که یکی از ماندگارترین و موفق‌ترین ورزشکاران تاریخ ایران به شمار رود، اما با دستان خود همه چیز را خراب کرد.

خودکشی به سبک کیانوش رستمی

کیانوش رستمی وزنه‌بردار ایرانی در المپیک لندن و ریو موفق به کسب مدال‌های نقره و طلا شد و نامش را در میان ورزشکاران ایرانی‌ای ثبت کرد که در این بازی‌های مهم دبل کرده‌اند. با قهرمانی در ریو کیانوش رستمی به اوج محبوبیت رسید، اما به یکباره خودش تمام مسیری را که آمده بود خراب کرد و فقط یک ویرانه از دوران شکوهش باقی ماند.

او بعد از قهرمانی در المپیک همه چیز را حاصل تلاش خود دانست تا اینچنین به تک‌تک افرادی که در این مسیر همراهش بودند بی‌احترامی کند. رستمی حتی بعد از واکنش‌ها نسبت به این اظهارنظرش هم تصمیم به تغییر رفتار نگرفت و به جای هماهنگی با برنامه‌های تیم ملی کاری کرد که فدراسیون و سرمربی تیم ملی با او همراه شوند. اتفاقی که انتقادهای زیادی به همراه داشت، اما فدراسیون هم نتوانست جلوی او بایستد و تسلیم او شد.

حالا کیانوش رستمی در یک بیانیه شبانه در فضای مجازی نسبت به تاخیر در آزمایش دوپینگ دیگر وزنه‌برداران که احتمالاً منظورش سهراب مرادی و کیا قدمی است اعتراض کرد. نکته جالب توجه این است که مرادی به خاطر مصدومیت و قدمی به خاطر مشکوک بودن به کرونا دیرتر برای آزمایش دوپینگ مراجعه کردند.

اما سوالی که باید از کیانوش رستمی پرسید این است که چرا وقتی او به راحتی به فدراسیون می‌گفت دوست دارد با برادرش و در محلی که خودش می‌خواهد تمرین کند و آنها هم قبول می‌کردند، صحبتی از تبعیض نبود؟ اینکه یک ملی‌پوش هر کاری دوست دارد انجام دهد، هر کجا دوست دارد تمرین کند، به سرمربی تیم ملی پشت کند هیچ کدام تبعیض نیست؟!

او که از میزان نبودن ترازوی وزنه‌برداری صحبت می‌کند چرا زمانی که مدام فدراسیون را مجبور به انجام کارهای دلخواهش می‌کرد از چنین عباراتی استفاده نمی‌کرد؟

کیانوش رستمی پتانسیل آن را داشت که یکی از ماندگارترین و موفق‌ترین ورزشکاران تاریخ ایران به شمار رود، اما با دستان خود همه چیز را خراب کرد. او که با طلای المپیک و رقابت‌های جهانی به یک چهره محبوب تبدیل شده بود حالا کمتر دوستدار وزنه‌برداری‌ای است که او را نفر اول بداند و کارهایش را تایید کند. گویا رستمی تخته‌گاز به سمت خط پایان حرکت می‌کند و با این شرایط بعید به نظر می‌رسد دوباره او را روی سکوهای المپیک و جهانی ببینیم و قطعاً نامش در لیست ورزشکاران ناکام تاریخ قرار می‌گیرد که خودِ قهرمانش را کشت!

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها