افزایش مصدومان حوادث ترافیکی/ رکوردزنی انجام تست پی‌سی‌آر طی دیروز

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا امروز، اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، گفت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ ماموریت، ماموریت ترافیکی و ۹۲ هزار ماموریت غیر ترافیکی بوده است.

افزایش مصدومان حوادث ترافیکی/ رکوردزنی انجام تست پی‌سی‌آر طی دیروز

پیرحسین کولیوند امروز در نشستی خبری اظهارکرد: سال گذشته برای مناسبت‌های مختلف ما طرح‌ها و عملیات ویژه ای را برنامه ریزی کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با اشاره به طرح سلامت نوروزی گفت: علیرغم اینکه سیاست وزارت بهداشت و به ویژه نگاه تخصصی وزیر بهداشت به عنوان فرمانده اصلی میدان مبارزه با کرونا این بود که کسی به سفر نرود ما بیشترین عامل‌ها را که در انتقال ویروس کرونا تجربه کردیم که در مسافرتها، دورهمی ها و یا تجمعات بوده است. معمولا در عزاداری‌ها و عروسی‌ها انتقال‌ها بسیار بیشتر و گسترده است و ویروس سریع انتشار پیدا می‌کند. امروز شاهدیم که آرام آرام آمار مبتلایان به کرونا بالا می‌رود.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر طرحی را به نام طرح سلامت نوروزی شروع کردیم. ما از ۲۵ تا ۱۵ الی ۱۷ فروردین طرح را با شدت بیشتری ادامه می‌دهیم.

کولیوند با بیان اینکه این طرح چند عملیات را به خود اختصاص می‌دهد، گفت: یکی از آن‌ها موضوع اورژانس و بیماری‌های ۱۱۵ و بحث بهداشت (هم بهداشت محیط و هم مدیریت بیماری های واگیر) و سازمان انتقال خون و دارو و تجهیزات و بحث درمان است. در نهایت پوشش همگانی را براساس طرح سلامت نوروزی برای مردم در نظر گرفتیم.

وی افزود: علیرغم اینکه در اورژانس همیشه آماده باش هستیم اما آماده باش اضطراری تری را اعلام کردیم و تمامی همکارانمان شیفت‌های خود را چند برابر کردند.

کولیوند در بخش دیگری از این نشست گفت: نگاهمان برای برنامه عملیات سلامت نوروزی هم انسجام خدمت رسانی در بهداشت و درمان و هم بالا بردن حفظ و توان عملیاتی خدمت رسانی در بهداشت و درمان و تهیه دارو و تجهیزات و در دسترس بودن اقلام برای مردم و ذخیره سازی خون است.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه از ۲۵ اسفند که طرح آغاز شده تا امروز، اورژانس ۱۱۵، ۱۱۰ هزار ماموریت انجام داده است، گفت که از این تعداد ۱۷ هزار و ۹۰۱ ماموریت، ماموریت ترافیکی بوده و ۹۲ هزار ماموریت غیر ترافیکی بوده است. مصدومان حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و این نشان می‌دهد که افزایش مسافرت‌ها باعث شده که مصدومان ترافیکی بیشتر باشد.

کولیوند با اشاره به دو طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ که برای سکته های حاد قلبی و مغزی است، گفت: با اجرای این طرح از ۲۵ اسفند تا کنون، ۴۷۴ نفر نجات پیدا کرده‌اند.

وی افزود: طی این مدت ۶۴ پرواز را توسط اورژانس هوایی داشتیم که ۱۰۰ مصدوم را توسط اورژانس هوایی منتقل کردیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه کل مراجعانی که به مراکز بهداشت و درمان سراسر کشور مراجعه کردند یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر بودند، گفت: از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند. از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۳۱ نفر در بخشهای ویژه بستری شدند.

کولیوند در ادامه گفت: تعداد جراحی‌هایی که به صورت اورژانسی در بیمارستان‌ها انجام شده ۲۹ هزار و ۱۴۴ عمل جراحی اورژانسی و ۶۶ هزار و ۲۰ نفر عمل جراحی الکتیو (انتخابی) است.

به گفته وی، بیشترین علت مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی در رده اول «بیماری‌های تنفسی» سپس موارد «ترومایی سپس مشکلات قلبی و گوارشی و بعد بیماری‌های مغزی» است.

وی با بیان اینکه علاوه بر کارهای درمانی، مسائل بهداشتی را با شدت بیشتری مراقبت می‌کنیم، گفت: ۳۰۰ هزار مورد بازرسی توسط همکاران بهداشت انجام شده که این بازرسی‌ها در راستای حفظ و سلامت مردم و انجام مراقبت‌های پیشگیرانه است. حدود ۳۲۵ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد شدنی یا تاریخ گذشته توسط بازرسان کشف و معدوم شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: ۹۴۸۷ واحد صنفی به مراکز قضایی معرفی و ۲۰۶۶ مورد به علت تخلفاتی که داشتند، پلمب شدند.

کولیوند در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۸۹۱ هزار و ۶۳۱ مورد تست پی سی آر برای تشخیص مبتلایان به کرونا در کل کشور انجام شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در ۴ فروردین، مجموع ماموریت‌های اورژانس ۱۰ هزار ماموریت بوده که ۱۳۲۰ ماموریت، ماموریت ترافیکی بوده است و کد ۷۲۴ و ۲۴۷ ، ۹۵ مورد در کل کشور کل مراجعین به مراکز بهداشتی و درمانی ۱۴۹ هزار و ۹۶۳ نفر بوده است که از این تعداد ۲۹ هزار و ۱۴۴ نفر بستری شدند و هزار و ۷۴۱ مورد در بخشهای ویژه تحت مراقبت قرار گرفتند.

کولیوند در ادامه گفت: روز گذشته ۳۰۵۴ عمل جراحی اورژانس و ۲۵۵۹ مورد عمل جراحی الکتیو داشتیم و حدود ۱۴۶ هزار و ۹۹۵ تست پی سی آر انجام و رکورد انجام این تست ها دیروز زده شد.

وی در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه در وانفسای کرونا اورژانس ریلی و دریایی را راه اندازی کردیم، گفت: اولین دستگاه اتوبوس آمبولانس که توسط ایران خودرو دیزل و به کمک سازمان اورژانس طراحی شده بود، ساخته و به ناوگان زمینی اضافه شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: ما برای سال ۱۴۰۰ برنامه های مفصل تری را برای سازمان اورژانس داریم و هم خدمات اورژانس را ارتقا می‌دهیم. اورژانس هوایی ۴۸ فروند است که با کمک وزیر بهداشت و همکاران ارتقا خواهیم داد. تجهیزات آمبولانس به روز است اما سعی می‌کنیم ان را توسعه دهیم. ۵۴۰۰ نفر نیروی جدید نیز به جمع نیروهای ما اضافه شدند.

واکسیناسیون تمام پرسنل اورژانس تا پایان فروردین

کولیوند در پایان در پاسخ به این سوال که چند درصد از پرسنل اورژانس واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: این کار در چهار مرحله انجام می‌شود. مرحله اول ۲۵ درصد همکاران واکسن زدند که قبل از عید بود، در هفته اول نوروز ۲۵ درصد دوم واکسن خواهند زد و تا ۱۵ فروردین ۲۵ درصد سوم و تا پایان ماه کل پرسنل اورژانس واکسینه می‌شوند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها