همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ هم ادامه دارد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به بازنشستگان در ۲۹ اسفند گفت: در سال ۱۴۰۰ هم در جهت همسان سازی حقوق‌ها این روند ادامه خواهد یافت.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ هم ادامه دارد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمدباقر نوبخت» درباره پرداخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب به بازنشستگان در آخرین ساعات ۲۹ اسفند گفت: بر اساس قولی که به بازنشستگان در زمینه آغاز مرحله بعدی همسان سازی بازنشستگان در اسفندماه ۱۳۹۹ داده بودیم این پرداخت انجام شد.

وی ادامه داد: در مردادماه کاری را برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و در مهرماه هم برای بازنشستگان کشوری و لشگری انجام دادیم.

سال ۱۴۰۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان ادامه دارد

نوبخت با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی خارج از دولت و دو صندوق دیگر در داخل دولت هستند گفت: با توجه به تفاوتی که در پرداخت‌های این دو مجموعه صندوق رخ داد، بعد از اینکه متوجه شدیم به یک توافقی رسیدیم و به بازنشستگان تامین اجتماعی هم قول دادیم که در اسفندماه این مرحله دوم همسان سازی را آغاز می‌کنیم. به همین جهت، مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از اعضای این صندوق واریز شد.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ هم باز رقم‌هایی در جهت همسان سازی حقوق‌های این عزیزان اضافه خواهیم کرد.

نوبخت در خصوص تغییر و تحولات مهم کشور و نامگذاری کلیدی سال نیز گفت: این صرفا یک نام نیست که از سوی مقام معظم رهبری برای امسال بیان شده بلکه یک راهبرد است. برای اینکه کشور بتواند برپایه ظرفیت‌های خودش عمل کند و حتی اگر نفت را از اقتصاد ما جدا کند، برای اینکه کشور و اقتصادمان بتواند رشد داشته باشد، راهی جز تولید نداریم.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور ادامه داد: سال گذشته پس از آنکه مقام معظم رهبری شعار و نام سال را مطرح کردند، روز دوم فروردین ما جلسه برنامه ریزی را برای جهش تولید را برگزار کردیم. هم اکنون هر استان یک برنامه برای جهش تولید دارد و مشخص کرده ایم که در استان چه طرح‌های تولیدی وجود دارد و ظرفیت‌های خالی آن‌ها چیست.

وی افزود: اگر بتوانیم حرکتی به آن‌ها بدهیم و با مبالغی سرمایه گذاری، بتوانند کار را شروع کنند؛ چرا که اگر بنا براین باشد که کاری از صفر شروع شود، اینقدر زمان خواهد برد که به جهش نمی‌رسند، اما اگر بتوانیم با یک حرکت کوچک طرح‌های موجودی که در مراحل پایانی هستند را تکمیل کنیم و وارد چرخه تولید شوند، ناگهان مقدار زیادی از تولیدات وارد چرخه اقتصادمان می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان سال ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد؟

راه دور ردن تحریم ها را می دانیم

نوبخت افزود: به همین دلیل مقام معظم رهبری به درستی بر این کار شروع شده تاکید کردند، کاری که نه از سال گذشته آغاز شده بلکه از سال‌های پیش سند چشم انداز ۲۰ ساله و اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما توجه به افزایش تولید بوده است؛ بنابراین آنچه از سوی مقام معظم رهبری بیان شد، یک نیاز کشور است و تردید نداشته باشید اتفاقی که این رویکرد رقم می‌زند مبنی بر اینکه ما از یک سو پشتیبانی کنیم و از سوی دیگر موانع موجود تولید را رفع کنیم پول چندانی نیاز ندارد بلکه مدیریت نیاز دارد.

وی یادآور شد: اکنون سومین سالی است که نه در تحریم بلکه در محاصره اقتصادی به سر می‌بریم، گرچه ما راه‌های دور زدن تحریم را میدانیم و بخشی از آن را هم انجام داده ایم. اما از نظر تحریم کنندگان، نه اجازه دادند، نفت بفروشیم و فراتر از آن، در سیستم بانکداری دنیا اجازه جابجایی ارز را نداشتیم با اینکه کشوری هستیم که نیاز داریم در سال چند ده میلیارد دلار واردات و صادرات داشته باشیم و اگر سیستم بانکی را بر روی این کار بسته شود، در واقع بخش غیرنفتی ما را هم بسته اند که از این کار هم مضایقه نکردند.

با کمترین وابستگی به نفت، کشور را اداره کردیم

رئیس سازمان برنامه گفت: با وجود همه این شرایط، با کمترین وابستگی به نفت، توانستیم کشور را در سال گذشته اداره کنیم. ممکن است عده‌ای بپرسند که چطور اداره شد که باید گفت، همین که در آخرین روز سال کارمندی نیست که ادعا کند به او گفته ایم به دلیل مشکلات اقتصادی ۵۰ درصد حقوقش به او پرداخته شده است، یعنی اداره شده است.

وی ادامه داد:‌ البته آنچه تقدیم کارمندان دولت کرده ایم، ناکافی بوده شرمنده ایم، اما همان مقدار ناکافی هم نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشت حتی برخی بازنشستگان عزیز بیش از ۵۰ درصد افزایش را دریافت کرده اند و بدهی مان به جانبازان و ایثارگران نیز پرداخت شد. بدهی مان بابت گندم، به کشاورزان هم پرداخت شد و در همین شرایط تحریمی، بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی را مورد بهره برداری قرار دادیم.

نوبخت تأکید کرد: با این حال بابت مسائلی نظیر تورم، افزایش قیمت‌ها و کمیاب شدن برخی اقلام شرمنده مردم هستیم اما به هرحال دشمنی که فکر می‌کرد ما چهلمین سال انقلاب را نمی توانیم جشن بگیریم، شکست خورد و حتی رژیم جدید آمریکا نیز قبول کرده که این فشار حداکثری شکست خورده است.

منبع: خبر آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • فرهنگی بازنشسته
    0

    ایشون ازارث باباش میخوادحق بازنشسته هارابده که اینهمه مانور میده!؟ خداپدربعضی نماینده های مجلس ازجمله حاجی بابایی وپورابراهیمی ها رابیامرزدکه این دولت نجومی بگیر مترف راوادارکردجیب مردم رابیش ازاین خالی نکنند وحق بازنشسته ها رااکه سالهاپیش بایدپرداخت میکردند رابدهند.حالا این آقا باپزوژست آدمای درستکارچه میخوادبه رخ ما بازنشستگان بکشه!؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو دیگه چقدر ساده پور ابراهیمی را خوب نمی شناسی کسی بود که پوریانی را کرد مدیر عامل گل گهر حالا هم آلمینیوم المهدی

    • کاربر ناشناس
      0

      تو دیگه چقدر ساده پور ابراهیمی را خوب نمی شناسی کسی بود که پوریانی را کرد مدیر عانل گل گهر حالا هم آلمینیوم المهدی

  • کلنگ
    0

    این یکبار هم بخاطر اعتراضات بازنشستگان در 2 ماه اخیر و از طرفی انتخابات پیش رو چندرغاز به بازنشستگان دادند . حاجی فیروزه سالی یه روزه . این وضعیت ادامه نخواهد داشت . این بازنشسته ها همان هایی هستند که سال 57 جوان و داغ بودند جفتک انداختند . حالا بعد 30 سال کار کردن در سنین بالای 60 سال باید بیان جلوی مجلس توی سرما حق شان را که خورده شده مطالبه کنند .

  • ارثیه بد تر از یارانه
    0

    تا شما بیاید آثار مخرب این تورم وحشناک را ملاحضه بفرمایید دو ماه هم گذشته

  • م ک
    0

    سلام:این نوبخت حرفشرا عوض کرد.وقتی که علی الحساب ۱۲۰۰۰۰۰تومان راواریزکردند قول دادن اوایل فروردین حکم های قطعی رابزنند.که حداقل کمتراز۱۲۰۰۰۰۰تو مان نخواهدبود مانبایدازخواسه بحقمان کوتاهی کنیم.ترابخداچاپ کنیدعزیزان ببینندتشکر

  • متين
    0

    چرت نگو نوبخت

  • کاربر ناشناس
    0

    ور پدر آدم درغگو لعنت یه باز نشسته منم که ۲۰ درصد هم به حقوقم اضافه نشده بعد از ۳۵ سال کار با ماهی ۴میلیون تومان میشه زندگی کرد سال گذشته هم سه میلیون میگرفتم کجا ۵۰ درصد اضافه شده اگه ۵۰ درصد اضافه شده بود که من میبایست ماهی ۶ میلیون میگرفتم نه ۴ میلیون شما که دم از اسلام میزنید چرا این همه دروغ میگویید

  • عادل
    0

    اولا به همه اینمبلغ را کامل ندادند و به نسبت سنوات دادند ثانیا اگر دولت اشرافی و رانتی شما بدهیهایش به تامین اجتماعی پرداخت می کرد الان بیش از نیمی از مردم ایران که تحت پوشش این سازمان هستند اینگونه بر اثر فشار زندگی از شما و دولتتان متنفر نبودند ثالثا اگر فشار مجلس و تظاهرات بازنشستگان و کار گران جان به لب رسیده نبود همین مبلغ رانیز پرداخت نمیکردید و طبق معمول سنواتی خرج رانتخواران و نور چشمیها میکردید در اخر هم تبعیضی که در حق بازنشستگان تامین اجتماعی روا داشتید نابخشودنی است و اگر به درستی و به زودی جبران نشود قطعا باید در محضر خدا وملت بزودی پاسخگو باشید اقای نوبخت شما و دولتتان حقوق بگیر و بدهکار سرمایه های ما هستید نه بر عکس که اینچنین منت میگذارید....

  • حمید
    0

    آقای نوبخت اگر شما ادعا می کنید با شرایط تحریم های شدید کشور را ادعا کردید و هیچ کارمندی نیست که حقوق نگرفته درست است ولی شما از جیب مردم کشور را اداره کردید شما قیمت دلار را به 32000 رساندید مردم را در بورس بدبخت کردید واز پول این مردم به خودشون حقوقشون دادید این دیگه افتخار ندارد که

  • بازنشسته تامین اجتمایی
    0

    چرا توی حکمون نیومد.. اینو الان بزنن تا ببینیم به قول خودش دوباره بابت همسان سازی میخوان بدن چقده.... من که به حرفشون اعتماد ندارم.. معلوم نیست سال جاری جه برنامه ای و چه گولی میخوان بزنن.. افزایش حقوقمونو مشخش نکردن... همه مشخص شدن جز ما بازنشستگان تامین اجتمایی

  • حميد
    0

    خواهشا حقيقت رو بگو كه همينم واريز كرديد به همه بازنشستگان ١ميلو ٢٠٠نبوده.مستمري بگيراني كه ١٠ساله بودن ٤٠٠ت واريز كرديد.

  • محمدکاظم اکبری اسمعیلی
    0

    سلام، آقای نوبخت اندوخته بازنشستگان را غارت کردید و الان میخواهید با منت برگردانید..به شعور ما توهین نکنید در روز جزا پاسخگو باشید ما رزمندگان و جانبازان و ایثارگران و نسل انقلاب هستیم پس حواستان باشد چه میکنید.

  • کاربر ناشناس
    0

    ماخودمان میتوانیم تامین اجتماعی را بگردانیم بروگمشو

  • عزراییل
    0

    جان این مردک دهقان کیارامیگیرم......عزراییل

  • عزراییل
    0

    آمده ام جان این دهقان کیا راباآن 4 میلیون بگیرم.

  • علی
    0

    آقای نوبخت مابازنشستگان حق وحقوق مان از خودمان کسر وجمع شده ولی توکه همیشه سنگ کشوری ولشکری را به سینه میزنی اگر رهبر عزیزم حکم جهاد بدهد همین ما باز نشستگان تامین اجتماعی اولین کسانی هستیم که جان فدا میشیم ولی شما خودتون رامخفی می کنید وشاید حقوق کشوری ولشکری راباپوکه های افتاد در صحرای جنگ که جا مانده اند جمع آوری ومیفروشید وپرداخت میکنید مگر چکار میکنید که حقوق نجومی می گیرید شما که سواد ی همسان‌سازی راندارید مملکت دست نا اهلان افتاده من فقط جانم راتقدیم رهبرم میکنم وای اگر سید علی حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند جوابم دهد بله آقا هنوز هستیم جان فدایت

  • بازنشسته
    0

    باسلام استدعا دارد در این دم اخر خدمت دولت محترم در ارسال لایحه دائمی شدن همسان‌سازی سازی حقوق بازنشستگان به صحن مجلس محترم تسریع فرمایند تا برگ زرینی باشد برای خدمت دولت به بازنشستگان و ایثار گران عرصه خدمت با تشکر ۱۷۰۱۵۱۷۱۲

  • شهروند
    0

    باسلام جناب رئیسی شما هم جهت شفاف سازی مثل همتی از کابینه خود با نسل جوان و نخبه رو نمایی کنید و به مردم اعلام فرمایید شهروند

  • پوران عرب نژاد زرندیا
    0

    افزایش حقوق از مردادماه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها