مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن:

وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: درخواست افزایش تسهیلات مسکن روستایی را به هیئت دولت ارائه کرده‌ایم چرا که با افزایش نرخ تورم این میزان وام جوابگوی متقاضیان برای ساخت نیست.

وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه هدف گذاری هر ساله ما برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد است، گفت: در سال ۹۹ هدف گذاری برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰ هزار واحد که از این تعداد ۱۱۵ هزار واحد به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مسکن مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ هم طبق هرساله هدف گذاری برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد صورت می گیرد که امیدواریم به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در سال آینده آن است که بتوانیم مبلغ تسهیلات مسکن روستایی را افزایش دهیم، اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ تورم تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی قرض الحسنه برای متقاضیان مسکن روستایی پاسخگو نیست و امیدواریم با پیگیری‌ها که انجام میدهیم بتوانیم میزان تسهیلات را درسال ۱۴۰۰ افزایش دهیم.

مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در سال گذشته نرخ تسهیلات مسکن روستایی از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته بود، گفت: ۳۰ میلیون تومان کمک بلا عوض به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی هم پرداخت می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی از جمله فولاد و سیمان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در کند شدن ساخت مسکن روستایی به شمار می‌رود، افزود: در طرح بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی نقشه و طراحی ساختمان رایگان است، اما با این وجود رشد چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی باعث شده متقاضیان انگیزه‌ای برای اجرای شدن آن‌ها نداشته باشند.

او در ادامه به ساخت مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول هم اشاره کرد و گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی برای خانواده‌های دو معلول ساخته شده و تا پایان سال هیچ خانواده دو معلول نخواهد بود که واحد مسکونی نداشته باشد مگر آنکه به تازگی صاحب فرزند معلول شده باشد و یا در این طرح ثبت نام نکرده باشد.

سهرابی در ادامه به اتمام پروژه‌های مسکونی و ساختمان‌های که به دلیل حوادث ناشی از سیل و زلزله دچار آسیب شدند که درسال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

او اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بنیاد مسکن اتمام واحدهای خسارت دیده است که خوشبتانه تاکنون بخش عمده‌ای از این واحدها که به دلیل سیل و زلزله در بوشهر و آذربایجان غربی خسارت دیده بود بازسازی شده است.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن تاکید کرد: برای ساخت واحدهای مسکن روستایی سیمان رایگان آن توسط بنیاد مستضعفان تامین می شود که این خود نقش بسیار موثری در تسریع اجرا و ساخت این واحدها دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها