رئیس سازمان امور مالیاتی:

اولین مالیات بر خانه خالی، مرداد ۱۴۰۰ اخذ می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اولین مالیاتی که از خانه‌های خالی اخذ می‌شود در تاریخ مرداد ۱۴۰۰ و به اندازه نصف ارزش اجاره ماهانه آن خواهد بود.

اولین مالیات بر خانه خالی، مرداد ۱۴۰۰ اخذ می‌شود

امیدعلی پارسا اظهار کرد: سال گذشته تحت راهبرد کلی وصول با وصول و هوشمند سازی نظام مالیاتی مجموعه اقداماتی را انجام دادیم که منجر وصول بیش از ۱۰۰ درصد کل درآمد‌های مالیاتی مصوب کشور شد. بستر‌های لازم برای جمع شدن همه اطلاعات کشور در سازمان امور مالیاتی در حال فراهم شدن است. امیدواریم امسال نسخه اول پایانه فروشگاهی سامانه مودیان را که همه فروشگاه‌ها و کسب و کار‌ها و عوامل اقتصادی کشور را به سازمان امور مالیاتی وصل می‌کند، عملیاتی کنیم. این مسئله موجب حداکثر شدن شفافیت اقتصادی و حداقل شدن فرار‌های مالیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در این صورت رقابت بین تولید کننده شناسنامه دار بیشتر می‌شود. مبنای اصلی اخذ مالیات، تولید واقعی است. مبارزه با فرار مالیاتی خط قرمز ماست میزان فرار‌های مالیاتی در سال ۹۹ حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان است. تمرکز بر تراکنش‌های بانکی ۴۰ هزار نفری که بیشترین گردش حساب بالای ۵ میلیارد تومان را در دستور کار خود قرار دادیم.

پارسا با اشاره به اینکه با مالیات ستانی تولید و تولید کننده واقعی باید حمایت شوند، گفت: سعی می‌کنیم بخشودگی درآمد‌های مالیاتی را با ظرفیت‌های قانون فعلی تقویت کنیم. به دنبال اختیار قانونی عملیات اجرایی افرادی هستیم که مالیات‌های خود را نمی‌دهند. یک وجه مالیات حمایت از تولید و وجه دیگر آن تامین منابع دولت بوده و هیچ جامعه‌ای به سمت عدالت نمی‌رود، مگر نظام مالیاتی کارا و مؤثری داشته باشد. مردم کشور ما با موضوع مالیات مشکلی ندارند، اما نقش متناسب با درآمد و ثروت واقعی را نمی‌دانند.

منبع: برنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • وطن
    0

    شامل از ما بهتران هم بشه خوبه ازبس اشنا پارتی بازی هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها