مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به خسارت در اثر بادهای شدید هشدار داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آماده‌باش ۲۰ پایگاه امدادی تا جمعه خبر داد و گفت: طوفان در جاده‌های خور و بیابانک، نائین و اردستان و شرق استان خساراتی مانند واژگونی به همراه دارد و مردم هشدارها را جدی بگیرند.

مدیریت بحران استان اصفهان نسبت به خسارت در اثر بادهای شدید هشدار داد

منصور شیشه‌فروش در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی اظهار داشت: در این راستا مدیریت بحران به مردم هشدار داده تا از بروز حوادث جبران‌ناپذیر جلوگیری شود.

وی افزود: با گذر امواج ناپایدار جوی بر روی استان، از روز چهارشنبه تا پایان هفته در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید با سرعت بین 70 تا 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه تند بادهای لحظه‌ای بسیار شدید در تمامی مناطق استان، پیش‌بینی می‌شود، گفت: این بادها همراه با گرد و خاک در نیمه شرقی و بروز خسارات خواهد بود.

وی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌شود از پارک خودروها در مجاورت درختان و اجسام قابل سقوط خودداری کنند و همچنین به اخطارهای پلیس راه برای تردد ایمن در محورهای جاده‌ای متاثر از طوفان گرد و خاک به ویژه در محورهای اردستان، نایین، خورو بیابانک و شرق اصفهان و پیشگیری از بروز خسارت به خودروها و واژگونی توجه کامل داشته باشند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی تردد در جاده‌ها، حفاظت از تاسیسات با استحکام بخشی به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، دکل‌های برق و پیشگیری از سقوط اجسام از ارتفاع به ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، عدم صعود به ارتفاعات، حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی ضرورت دارد.

وی با اشاره به آماده‌باش اعضای مدیریت بحران استان اصفهان، اظهار داشت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، عوامل آتش نشانی فعال و آماده‌باش هستند و همچنین به واحدهای خدمات شهری ابلاغ شده تا نسبت به پایداری المان‌های نوروزی اقدام کنند و از درختان فرسوده مراقبت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: طوفان در جاده‌های خور و بیابانک، نائین و اردستان و مناطق شرق استان خسارات بسیاری از جمله واژگونی به همراه داشته باشد بنابراین در 20 پایگاه امدادی عوامل استقرار دارند و پلیس راه و راهداری نیز فعال و آماده‌باش هستند.

منبع: تسنیم

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها