صادق زیباکلام: سیاست داخلی کشور در سال ۹۹ دستاوردی نداشت/ سال مبارزه با کرونا طب سنتی را مقابل طب مدرن زمین زد

استاد علوم سیاسی دانشگاه می‌گوید سال ۹۹ از دستاورد خالی بوده است مگر رسوایی طب سنتی در قبال پزشکی نوین و برگزاری کلاس آنلاین او در دانشگاه.

صادق زیباکلام: سیاست داخلی کشور در سال ۹۹ دستاوردی نداشت/ سال مبارزه با کرونا طب سنتی را مقابل طب مدرن زمین زد

سال ۱۳۹۹ به عنوان سال پیش از انتخابات مملو از اخبار و نقل قول‌های انتخاباتی و غیرانتخاباتی در عرصه سیاست داخلی بود با این وجود صادق زیباکلام می‌گوید که این سال از هر دستاوردی برای کشور در این عرصه تهی بوده است.

زیباکلام در این باره به اعتمادآنلاین گفت: دستاوردی در سال ۹۹ در عرصه داخلی و خارجی نمی‌بینم و متاسفانه و با کمال تاسف باید بگوییم هیچ دستاوردی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: تنها دستاورد سال ۹۹ که به نظام ارتباطی ندارد، این است که بنده که به شدت از تدریس آنلاین فراری بودم و ورود به فضای مجازی برای تدریس را از سر اجبار آغاز کردم، در پایان سال ۹۹ متوجه شدم که چقدر اشتباه می‌کردم و چقدر تدریس آنلاین می‌تواند مفید و ارزنده باشد.

زیباکلام همچنین افزود: در ابتدای این ماجرا از روی بی‌میلی کلاس را آنلاین انجام دادم و می‌گفتم برای من که مکرر سر کلاس‌ها از دانشجویان سوال می کردم و بر اساس این پرسش و پاسخ توان دانشجو و نمره او را در طول ترم محاسبه می‌کردم، این سیستم سخت است؛ اما امروز اگر کرونا هم تمام شود سعی می‌کنم کلاس آنلاین را داشته باشم.

وی خاطرنشان کرد: کلاسی که در حالت عادی ۳۰ نفر دانشجو و استفاده‌کننده داشت حالا مورد استفاده ۲۰۰ نفر قرار می گیرد و هر کسی در مناطق دورافتاده هم می‌تواند از کلاس استفاده کند، این دستاورد شخصی برای من بود.

طب سنتی با صورت به زمین افتاد

زیباکلام دستاورد دیگر در سال ۹۹ را برتری طب نوین به طب سنتی توصیف و تصریح کرد: برای طب سنتی ارزش قائل هستم اما جریانی همیشه سعی داشتند این طب سنتی را بر سر طب پاستور بزنند.

وی ادامه داد:راه‌های مبارزه با کرونا و ساخت واکسن باعث شد طب سنتی در عمل با صورت روی زمین آمد و کرونا هیچ چیزی برای جریانی که می‌خواست طب مدرن را سکه یک پول و بی‌اعتبار کنند، نداشت.

زیباکلام با بیان این که در نهایت معلوم شد که پاسخ کرونا نه طب سنتی که در طب مدرن و در واکسن‌های چینی، روسی و واکسن بنیاد برکت خودمان است، گفت: باید از این مساله به عنوان دستاورد یاد کنیم که کسانی می‌خواستند از طب سنتی بهره‌برداری ایدئولوژیک و سیاسی کنند، اما نتوانستند راه به جایی ببرند و طب سنتی نتوانست در برابر طب مدرن عرض‌اندام کند.

ناامیدی نسل جوان بیشتر شد / اندک نور انتهای تونل از دست رفته است

زیباکلام همچنین با بیان این که مشکلات و بحران سیاسی پیش از این نیز بوده و ربطی به سال ۹۹ ندارد، گفت: البته ناامیدی و بی‌اعتمادی و نوری در انتهای تونل ندیدن برای نسل جوان در سال ۹۹ بیشتر شد.

وی تاکید کرد: هفته گذشته بود که یکی از مسئولان وزارت علوم گفت حدود ۹۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برجسته، کشور را ترک کردند. بنابراین می‌بینیم مشکلات، بی‌اعتمادی و ناامیدی از صندوق رای که از قبل بود، در سال ۹۹ هم ادامه پیدا کرد.

هیچ کار جدی برای صمه دیدگان از کرونا انجام نشد

زیباکلام با بیان این که کرونا بی‌اعتمادی به مدیریت کلان را تشدید کرد، افزود: مدیریت بحران کرونا از دید مردم نشان داد که حاکمیت در حل و فصل مسائل توانمند نیست و دولت هیچ کار جدی برای صدمه‌دیدگان از کرونا انجام نداد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • محمد
    0

    والا زیباکلام استاد علوم سیاسی چه ربطی به پزشکی داره بحث بین برتری بین پزشکی نوین و سنتی را بگذاریم به عهده متخصصان مربوطه اش و تو کاری سرشته چندانی نداریم علی الخصوص تو همچین موارد تخصصی و پیچیده دخالت نکنیم بهتره در ضمن علم به چیز کاملا تجربیه و طب سنتی ایران 5 هزار سال قدمت بالاتری نسبت به کلاسیک داره اینم که یه عده ای میگن اگه خوبه چرا قدیما گشته هاشون زیاد بوده باید به این نکته توجه داشته باشن که در زمان های گذشته چند درصد مردم سواد داشتند؟؟ و چند درصد مردم به پزشک ماهر دسترسی داشتن؟؟

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خود اساتید طب سنتی ان را طب مکمل میدانند وبزرگترین اشتباه قراردادن این دو روبروی هم است

    • علی
      0

      نکته خیلی مهم این هستش که طب سنتی رو، طب مکمل یاد میکنن چون طب نوین نباید از اعتبار ساقط بشه. هر دو روش خوبه. اما طب نوین برای شناخت و تشخیص. طب سنتی برای درمان و علاج. این جوری بگی مکمل، درسته.

  • سجاد
    0

    این تو کدوم دنیا سیر میکنه واسه خودش اتفاقا کرونا باعث شد خیلیا کلا از طب نوین نا امید شن و به طب سنتی برگردن دلیلشم اینهمه کرونایی که در بسیاری از موارد توسط دکترا کشته شدن

  • کاربر ناشناس
    0

    از هنگامی که پایتخت به تهران منتقل شد ایران روز به روز یا درجا زده یا حرکت علمی و فناوری آن نسبت به جهان عقب تر بوده. اگر می‌خواهیم مانند کشور های پیشرفته جهان حرف برای گفتن داشته باشیم می بایست اول عدالت اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم وپایتخت به مرکزیت ایران انتقال یابد تاهمه ایرانیان دراداره امور مهم جامعه شریک وصاحب نظر باشند نه اینکه5%جامعه برای یک ایران تصمیم بگیرد.

  • رضا
    0

    آخه اين چه تحليل هايي است كه عده اي درباره طب سنتي مي كنند و آن را در برابر طب جديد قرار مي دهند!؟ آيا پشت پرده اين ژست زيباكلام انگليسي كه ضد زبان فارسي موعظه ها داشته، تخريب ديگري نهفته است؟! همه مي دانيم كه پزشكي پزشكي است و هر روشي كه درد و رنج بيمار را كم كند داراي ارزش است.

  • سرمد
    0

    استاد توهم خدا شفات بده

  • ناشناس
    0

    بهتره اسمت رو بذاری کاذب زشت کلام!

  • سید محسن موسوی
    0

    بسمه تعالی با سلام اینکه طب سنتی اگر اشتباه کند ضرر به جان مریض ها نمی زند فقط درد درمان نمی شود ولی پزشکی مدرن اشتباهات عدیده ای داشته که به کشته شدن خیلی از مریض ها انجامیده از مسلمات است و موفقیت های درمان در طب سنتی غیر قابل انکار است و چون قدرت دست طب جدید است باعث شده زمین نخورد اگر در یک آزمایش عادلانه مسابقه بدهند ضعف طب جدید بر همه روشن میشود مگر میشود داروهای شیمیایی که خود اهل فن به مضر بودنش اعتراف دارند از گیاهان و مواد پاک طبیعت بهتر باشد پس حرف زیبا کلام حرف غیر محققانه و غیر منطقی و از روی احساس است آماده مناظره تنهایی با صد پزشک جدید هستم

  • ناشناس
    0

    شما که تو طب نوین و سنتی هیچ علمی ندارید،این دوطب را مقابل هم قرار ندید، مردم تو بحث کرونا ازهر دو علم همزمان استفاده کردن ونتیجه هم گرفتن

  • ندا
    0

    نتیجه طب مدرن آمار های بالای تلفات ،در واقع مدرن الان تسلیم شده

  • ص _ ن
    0

    جناب زشت کلام .تو و امثال تو دست آورد را نمی بینید .در بسیاری از روستاهای کشور (برق دار) ( آب دار ) (گاز دار ) (راه آسفالته ) شده است بسیاری پروژه های عمرانی افتتاح شده توسط این کلمه .الا برکته لاه

  • محمدرضا
    0

    اگه از این فرمایش ها نکند که زیبا کلام نیست طب سنتی و طب نوین هم اگر زبان داشتند به بعضی ها می گفتند به خدا ما با هم دشمنی نداریم هر دو روش برای نجات و بهبود انسانها از درد و رنج بیماری ها ست و هردو ستودنی هستند مقایسه بین این دو مثلا مقایسه بین اتومیبل و موتور سیکلت است یکی با اتومبیل به مقصد می رسد یکی با دیگری بله یک جاهایی هم هست کهیکی از آنها از کار می افتد و کاربردی ندارد مهم اینست که هردو در مجموع و به کمک هم مردم را به سلامتی می رسانند

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای زیبا کلام اول اینکه خدا به داد دانشجوئی برسد که از شما در می گیرد چون هیچوقت نمی توانی موضوعئ که بدرد بخورد مطرح کنید همیشه به دنیا تفرقه افکنی و نفاق هستی البته البته اصلاح طلبان بیش از این هم معلومات ندارند هرکجا فسادی باشد دست اصلاح طلبی در کار است چون اصلاح طلبان بی بند و باری سرلوحه کارشان است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حالا که دزدان گردن کلفت بیشتر از جناح شمایند

  • کاربر ناشناس
    0

    چون شما و اصلاح طلبان به دنبال نا امید کردن جوانها هستند اصلاح طلبان مانند سازمان منافقین در خراب کردن ذهن جوانان در تلاش هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو که ذهنی نداری پس خیالت راحت باشه

  • مهدی
    0

    سلام ،بنده بسیارمتاسفم که مثل آقای زیباکلام با افکارسطحی وباایجادناامیدی ازوضع کشورتحلیل آبکی دارد،جزتزریق ناامیدی حرفی برای گفتن ندارد؟!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو چشمتو رو واقعیات ببند اقا مهدی همانطور که 4دهه بستید تا با اینجا رسیدیم

  • میثم
    0

    اگه شاهد این هستیم که کرونا در کشور وارد فازهای جدید وسخت نشده مدیون طب سنتی و بویژه داروی امام کاظم(ع) هست.که بسیاری از مردم از این دارو استفاده کردند...

  • علی حسینی
    0

    راااااست میگه مگه نمی بینید طب نوین چه کرده تو غرب از جهش دادن ویروس کرونا و تبدیل آن به کرونا انگلیسی تا آمار بالای تلفات آمریکایی از کسی که آویزون نرده و پله ها میشه تا پرچم اسرائیل رو لگد نکنه این نکات عجیب و غریب هیچ بعید نیست

  • علی حسینی
    0

    راااااست میگه مگه نمی بینید طب نوین چه کرده تو غرب از جهش دادن ویروس کرونا و تبدیل آن به کرونا انگلیسی تا آمار بالای تلفات آمریکایی از کسی که آویزون نرده و پله ها میشه تا پرچم اسرائیل رو لگد نکنه این نکات عجیب و غریب هیچ بعید نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها