امیر حاتمی: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد

وزیر دفاع ایران با موضع گیری به اظهارات اخیر«بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس مبنی بر لزوم پرداخت بدهی این کشور به ایران گفت: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران بایدعملگرایانه باشد.

امیر حاتمی: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عمل گرایانه باشد

امیر سرتیپ حاتمی در ارتباط با موضع اخیر وزیردفاع انگلیس گفت: باوجود اینکه آقای بن والاس وزیردفاع انگلیس مجددا بر تسویه قراردادهای نظامی بین طرفین و لزوم پرداخت بدهی پس از چهل و دو سال به جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است اما همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته. موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

امیرسرتیپ حاتمی افزود: باتوجه به آرای دادگاه و تعهدات قراردادی وگفتگوهای متعدد طرفین درباره راهکارهای عملی برای تسویه بدهی ها، محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه مانع اصلی نیست و انتظار به حق ملت ایران لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای پایان دادن به این موضوع از طریق راهکارهایی است که درگفتگوهای طرفین مطرح می باشد.

گفتنی است: «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس دیروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «تایمز» انگلیس تصریح کرد که باید بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت شود.
این بدهی مربوط به قرار داد ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها