داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

فوتبال و همه بزرگانی که در ۹۹ از دست داد

چهره های فوتبالی سرشناسی در سال ۱۳۹۹ چشم از جهان فروبستند.

فوتبال و همه بزرگانی که در ۹۹ از دست داد

در نگاه اول شاید تعداد فوتبالی هایی که در سال گذشته از این دنیا رفتند،چندان زیاد به نظر نرسد اما با نگاهی به این سیاهه، به راحتی متوجه می شویم که دست اجل،گزینه های باکیفیت و بزرگی را برای بردن با خود، انتخاب کرده است. گزینه هایی که چه خارجی های آن و چه داخلی هایش، دل های بسیاری را با رفتن خود سوزاندند و میلیون ها هوادار خود را به عزا نشاندند.

با یکدیگر مروری خواهیم داشت بر فوتبالی هایی که در سال ۱۳۹۹ این جهان را ترک کردند:

*پرویز ابوطالب

ستاره دهه ۴۰ فوتبال ایران که سابقه بازی در تیم های دیهیم،شعاع، تاج و تیم ملی فوتبال ایران را در کارنامه خود داشت و در همان دوران، از پیشگامان استفاده از دانش روز مربیان خارجی بود و به همین جهت در دوره های مختلف هدایت تیم ملی جوانان و نوجوانان ایران را برعهده داشت.

او که در دوران بازی اش به عنوان مهاجم در زمین حاضر می شد، در ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ و در ۷۸ سالگی چشم از جهان فرو رفت.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

*سرژیک تیموریان

نام تیموریان برای فوتبالی ها بیشتر یادآور آندو است اما پیش از او، سرژیک بود که به عنوان برادر آندو، توانست نام خود را در فوتبال ایران مطرح کند. او فوتبالش را در سال ۱۳۷۴ در تیم آرارات آغاز کرد و دو سال بعد توانست پیراهن استقلال را زیر نظر ناصر حجازی بر تن کند و در میانه میدان با لباس آبی خوش بدرخشد.

او بعد از درخشش در استقلال، راهی ماینس آلمان شد و آنجا با یورگن کلوپ و سیروس دین محمدی هم همبازی بود.

سرژیک تیموریان در تیرماه ۱۳۹۹ سوار بر موتورسیکلت در نزدیکی چهارراه پارک وی با یک دستگاه خودرو سواری برخورد کرد و دنده و کبد و کلیه وی به شدت آسیب دید و به کما رفت. او سرانجام ظهر ۸ شهریور ۱۳۹۹ در سن ۴۶ سالگی و در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

*محمود یاوری

سرهنگ محمود یاوری از چهره های دوست داشتنی فوتبال ایران، بازی خود را در تیم سپاهان آغاز کرد و سپس در سال 1342 به پاس پیوست و دوران اوج خود را در این تیم سپری کرد.

او که در سال 1350 فوتبال را کنار گذاشت، به عنوان مربی هدایت تیم ملی جوانان را برعهده گرفت و حتی در سال 1363، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هم شد. او که سابقه مربیگری در تیم هایی نظیر سپاهان ذوب آهن، فجرسپاسی،برق شیراز ، تراکتور،پاس،استقلال اهواز، شاهین بوشهر،راه آهن، استیل آذین و مس کرمان را در کارنامه داشت، روز 20 آبان 1399 و در 81 سالگی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

*دیگو مارادونا

شوک بزرگ فوتبال جهان در سال گذشته بالاتر از هر اتفاق دیگری، درگذشت ناگهانی و غیرمنتظره دیگو مارادونا بود. کسی که اندکی پس از جشن تولد 60 سالگی و بعد از اینکه عمل موفقیت آمیز جراحی سر را پشت سر گذاشته بود، در روز 5 آذر 1399 به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

مارادونا کسی بود که در بارسلونا به فوتبال جهان معرفی شد و سپس در ناپولی، این تیم را به یکی از قدرت های برتر فوتبال ایتالیا و فوتبال اروپا تبدیل کرد.به موازات درخشش در این دو باشگاه، مارادونا در تیم ملی آرژانتین به مرد اول کشورش تبدیل شد و یک تنه توانست قهرمانی جام جهانی 1986 را برای آلبی سلسته به ارمغان بیاورد. مارادونا که درنهایت به دلیل دوپینگ و مصرف مواد مخدر از عالم فوتبال به حاشیه رانده شد، الهام بخش بسیاری از دوست داران فوتبال در اقصی نقاط جهان بود و مرگ او، بسیاری از مردم جهان را در غم فرو برد.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

*پائولو روسی

دو هفته بعد از مرگ ناگهانی مارادونا و در شرایطی که فوتبالی ها کم کم داشتند با این شوک کنار می آمدند، ناگهان خبر رسید که پائولو روسی فوت کرده است.

روسی که با حضور در تیم ملی فوتبال ایتالیا و باشگاه های یوونتوس و میلان در دهه 80 میلادی شناخته می شد، در جام جهانی 1982 و با ثبت کردن هتریکی به یاد ماندنی در مقابل تیم ملی برزیل، نقشی پررنگ و کلیدی در قهرمانی ایتالیا در آن جام جهانی داشت.

او که پس از پایان دوران فوتبالش به کار در مزرعه شخصی اش مشغول شده بود، 20 آذر 1399 بر اثر سرطان ریه درگذشت.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

*مهرداد میناوند و علی انصاریان

همه چیز از یک ویژه برنامه به مناسبت دربی تهران در روز 22 دی شروع شد. روزی که استقلال و پرسپولیس در آن به تساوی 2-2 رسیدند و دو چهره سرشناس باشگاه پرسپولیس یعنی مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان مهمان در برنامه زنده اپلیکیشن باشگاه پرسپولیس حضور داشتند.

چند روز بعد از این بازی اما کم کم خبرهایی نگران کننده به گوش رسید. خبر از ابتلای هر دوی این چهره ها به ویروس کرونا و بستری شدن آن ها در بیمارستان با حالی نه چندان مساعد.

طولانی شدن مدت زمان بستری بودن آن ها در بیمارستان و خبرهای بدی که از پزشکان معالج این دو فوتبالیست سابق و محبوب به گوش می رسید، مردم را لحظه به لحظه نگران تر می کرد و همه در انتظار شنیدن اخباری خوب از اتاق ICU بیمارستان لاله و فرهیختگان بودند. اخباری که هیچگاه به گوش نرسید و ابتدا میناوند در تاریخ 8 بهمن و سپس انصاریان در روز 15 بهمن در مقابل این ویروس منحوس تسلیم شدند و چشم از جهان فرو بستند.

داغ‌هایی که با داغ دیگر تازه شدند

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خیزران
    0

    همه امون یه روزی رفتنی هستیم چه خوبه نام نیکی ازخودمون بجابذاریم وسعی کنیم توهرشرایطی اززندگی لذت ببریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها