روحانی: با فداکاری کادر درمان شمار جان‌باختگان کرونا دورقمی مانده است

رییس جمهور گفت: به‌رغم این که ویروس جهش یافته کرونا، مردم را گرفتار کرده، به دلیل تلاش، فداکاری و ایثار کادر درمان همچنان تعداد جان‌باختگان دورقمی است.

روحانی: با فداکاری کادر درمان شمار جان‌باختگان کرونا دورقمی مانده است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در ارتباط تصویری با تعدادی از مراکز درمانی کشور، فرا رسیدن سال جدید را به وزیر بهداشت و همه همکاران کادر درمان و اورژانس و کادر درمان تبریک گفت و بیان این که کادر درمان ششصد هزار نفری مدافعان سلامت با اخلاص و فداکاری درخدمت مردم هستند، یادآور شد: به‌رغم این که ویروس جهش یافته مردم را گرفتار کرده است به دلیل تلاش، فداکاری و ایثار کادر درمان هنوز تعداد متوفیان دورقمی است و امیدواریم در سال جدید به یک رقم برسد.

رییس جمهوری در ادامه از رییس اورژانس درباره وضعیت دریافت کنندگان واکسن پرسید: مردم که عمدتا هم از واکسن‌های خارجی استفاده کرده‌اند آیا درباره عارضه‌ این واکسن‌ها با اورانس تماسی گرفته‌اند و در این باره گزارشی داده شده است که رییس سازمان اورژانس تهران گفت که تا اکنون چنین تماسی نداشته ایم.

روحانی افزود: از اورژانس تهران و سراسر کشور که در جاده‌ها و شهرهای مختلف و تهران به دلیل زحماتی که در طول سال کشیده است و به‌ویژه در ایام عید که مشکلات بیشتری خواهد داشت سپاسگزاری می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که ۱۴۰۰ را سال پایان کرونا برای مردم مقدر کرده باشد.

وی اضافه کرد: دولت همیشه قدردان کادر درمان است چرا که می‌دانیم بار سنگینی بر دوش آنها است. پزشکی ما می‌تواند با کشورهای پیشرفت دنیا در منطقه و سطح جهان رقابت کند. آنها از جان خود برای سلامت مردم مایع گذاشتند.

روحانی با اشاره به آرامش نسبی در کشور درباره بیماری کرونا، گفت: امیدواریم در ایام عید و دید و بازدیدها موجب گسترش بیماری کرونا نشود و همه مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند که با پیک دیگری مواجه نشویم.

رییس جمهوری، کادر درمان را موفق توصیف کرد و گفت: کادر پزشکی و درمان ما در مقایسه کشورهای دیگر هم موفق بوده است. کارهای دولت یازدهم و دوازدهم در بخش سلامت و بهداشت و درمان و بیمه همگانی و ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی با دولت‌های قبل قابل مقایسه نیست.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت استان خوزستان گفت: از این که گفته می‌شود روند نزولی است برای ما خوشحال کننده است و به مردم و مرزداران کشورمان در استان خوزستان سلام می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که همکاری بیشتری داشته باشند که کادر درمان شرایط مناسب‌تری را در روزهای آینده تجربه کنند. امیدواریم این پیک آخر برای استان خوزستان باشد.

رییس‌جمهوری یادآور شد: کل تخت‌هایی که تا پایان این دولت نهایی می‌شود به دو برابر رسیده است. همچنین در ساخت تخت آی سی یو که شرایط آن ویژه است ۲ و نیم برابر شده است. بنابراین با شرایطی که قبل از این دولت داشتیم با شرایطی که امروز ما دارا هستیم نشان از اضافه شدن تخت‌های بیمارستانی دارد. به عنوان مثال در پیک چند هفته اخیری که اهواز با آن درگیر بود صد تخت آی سی یو اضافه شده است. این کار بسیار بزرگی است که در عرض چند هفته در یک استان اضافه شده است.

روحانی تاکید کرد: بنابراین دولت همه توان خود را به کار گرفته و باز هم به کارخواهد گرفت. البته ما عاجزیم از این که بتوانیم با زبان از این جمع فداکار کادر درمان و پزشکی تشکر و سپاسگزاری کنیم. می‌دانیم اجر و مزد آنها را باید خداوند دهد و ما هم با همه توان در کنار کادر درمان خواهیم بود و مردم ایران از تلاش کادر درمان و همه بیمارستان ها در سراسر کشور سپاسگزارند.

در این ارتباط ویدئوکنفرانسی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس اورژانس کشور، روسای بیمارستان‌ها و همچنین روسای علوم پزشکی مشهد، جندی شاپور اهواز و تهران گزارشی از فعالیت‌های کادر درمان در یک سال گذشته و به ویژه در ایام تعطیلات عید نوروز ارائه کردند و با ابراز خرسندی از روند نزولی شیوع ویروس کرونا بر تداوم خدمات رسانی به مردم تا کنترل کامل این بیماری تاکید کردند.

در این ارتباط تصویری همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در دوره دولت تدبیر و امید ۴ بیمارستان در استان. خراسان رضوی احداث شده است خواستار مساعدت در تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد مقدس شد که دکتر روحانی نسبت به انجام آن در کمترین زمان ممکن قول مساعدت داد.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • کاربر ناشناس
    0

    تعلل در تهیه واکسن == مرگ ایرانی

  • ناشناس
    0

    یک وقت خجالت نکشین که با وارد نکردن واکسن مناسب و دارای تاییدیه و لجبازی برای ساخت واکسن داخلی با نتیجه نامعلوم و زمان نانمعلوم مردم را به کشتن میدین

  • کجاش پیروزیه
    0

    خداییش یه روز شده حرف بزنی و اعلام پیروزی کاذب نکنی حالا اگر خدای ناکرده 3 رقمی شده بود اعلام پیروزی میکردی که ما پیروز شدیم که 4 رقمی نشده چرا هشدارهای وزیر بهداشت خودتون رو جدی نمیگیرید و همه چیز از جمله سفرها ولنگ و وازه؟؟؟

  • رضا
    0

    با فداکاری دولت حسن گشت نرخ تورم سه رقم رقم اول برای وزراست صفرهایش نصیب فقراست آن نجومی بگیران عزیز می کشند درخواب خمیازه لذیذ می کنندکارها از راه دور دور دور می زنند تحریم راخیلی وفور جیبها پرکنند از اسکناس پوندولیرو ین وروبل والتماس میفرستند دعایش را هوا یا الهی یا الهی یا الا

  • الناز
    0

    درودبردکترحسن روحانی رییس جمهورمنتخب اززحمات شما ودولت جنابعالی نهایت تشکررادارم به امید فردا زنده هسنیم بادولت تدبیروامید

  • اکبری
    0

    آقای روحانی در این ایام که مردم را از رفتن به سفر بر حذر میدارید تا مبادا موج چهارم کرونا پیش بیایید لازم میدانم به عنوان یکی از همین مردم به جنابتان یاداوری کنم که سفر رفتن برای بسیاری از مردم نه از ترس کرونا که از درد نداری امکان پذیر نیست و درآمدی که به برکت رونق اقتصادی شما برایشان وجود دارد کفاف مایحتاجشان را نیز نمیدهد چه برسد به سفر رفتن و تفریح داشتن. ولی شما باید سفر میرفتید و نرفتید. باید میرفتید و از نزدیک مشکلات و موقعیت های اقتصادی مناطق مختلف را میدیدید و تدبیری می اندیشیدید تا امیدی ایجاد شود ولی نرفتید و کاری که وظیفه ی یک رئیس جمهور بود را انجام ندادید. بی شک سفرهای استانی هیات دولت تاثیر بسزایی در دیدن توانایی های اقتصادی کشور و به فعلیت رساندن آن ها داشت ولی دولت شما توجهی به آن نداشت و تمام توجهش به خارج از مرزها و برجامی پوشالی بود. اما الان دیگر سفر نرو که دلت میگیرد، این چند ماه باقی مانده را نیز در کهف امان خود بمان تا نه دچار کرونا بشوی و نه از دیدن مشکلات مردم به روح لطیف جنابتان گزندی وارد آید.

  • ب حسن ایتالیایی
    0

    باعبای ایتالیایی دم ازواکسن ایرانی نزن

  • محمد راد
    0

    می دونید،چرا این دولت ،عاری وخالی ازخیروبرکت بود؟ چون با وعده و وعیدهای پرطمطراق وپوک پوچ،وازهمه مهمتر،باتخلف وخدعه ودورغ بی محابا بررقیب؛پاوشکل گرفت.پس: بادآورده را،بادبرد،نیرنگ کاشتن، سراب وبی برکتی درو کردن.این محنتی که می کشم ازتنگی قفس کفران نعمتیست که درباغ کرده ام.هرچند،آوارش،برسرمردم خراب شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها