به مناسبت سالروز رحلت خانم خدیجه ثقفی

مواضع سیاسی همسر امام خمینی چگونه بود؟/ چرا امام خمینی می خواست رأی‌اش مخفی باشد؟

اگر در جایی برخی از افراد سیاسی بحث و گفت‌وگو می کردند، خانم سرشان را به زیر می‌انداختند. در مورد نتیجه انتخاب نیز بدون اظهارنظر می‌گفتند: «هر کسی که رأی بیاورد موظف هستیم به او احترام بگذاریم. زیرا این عقیده مردم است.»

مواضع سیاسی همسر امام خمینی چگونه بود؟/ چرا امام خمینی می خواست رأی‌اش مخفی باشد؟

خانم فریده مصطفوی، دختر گرامی امام خمینی (س) در کتاب خاطرات خود با عنوان «گذر ایام» در خاطره ای به بیان نمونه ای از مشی سیاسی خانم خدیجه ثقفی، همسر گرامی امام خمینی می پردازد و می نویسد و می نویسد:

خانم عقیده داشتند که مصاحبه کردن از آنجا که صحبت ها را در روزنامه ها می نویسند، مناسب نیست. اولین بار زمانی که فهیمه خانم با ایشان مصاحبه ای انجام دادند، آن را در مجله ندا به چاپ رساندند. تا آن زمان هیچ مصاحبه ای با خانم صورت نگرفته بود.

خانم اگر قصد داشتند صحبتی انجام دهند، تنها راجع به آقا سخن می گفتند و گاهی نیز نصیحت یا ارشادی می کردند؛ اما هرگز در مورد مسائل سیاسی صحبت نمی کردند و نظری نمی دادند.

اگر در جایی برخی از افراد سیاسی شروع به بحث و گفت‌وگو می کردند، خانم سرشان را به زیر می انداختند و گویی هیچ نمی‌شنوند.

در مورد نتیجه انتخاب نیز هرگز اظهارنظر نمی کردند و می گفتند: «هر کسی که رأی بیاورد ما موظف هستیم به او احترام بگذاریم زیرا این عقیده و نظر مردم است.»

خانم هرگز نظر شخصی خودشان را بر کسی تحمیل نمی کردند، آقا نیز همین گونه بودند و معتقد بودند در زمان انتخابات باید رأی ایشان مخفی باشد و هیچ نمی گفتند. زمانی که از ایشان می پرسیدیم به چه کسی رای دهیم؟ می گفتند: «خودتان تحقیق کنید و به هر کس که اصلح است رأی دهید».

منبع: جماران

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها