توصیف و تصویر زندانی‌ها از آزادی

کتاب «پرنده‌ای از پادشاهی آسمان» نوشته پارسا پیکر با ترجمه شبنم سمیعیان توسط نشر آفتابکاران منتشر و راهی بازار نشر شد.

توصیف و تصویر زندانی‌ها از آزادی

نسخه اصلی این کتاب سال ۲۰۱۸ منتشر شد و پارسا پیکر نویسنده و گردآورنده آن، روان‌شناسی است که با زندانی‌ها کار می‌کند. او برای تهیه این‌کتاب، مفهوم آزادی را برای دو زندانی مددجوی خود، وسط گذاشته و آن‌ها هم درباره این‌مفهوم مطالبی نوشته و نقاشی‌هایی کشیده‌اند.

پیکر طی دو سال و نیم، با بیش از ۳۰۰ زندانی ملاقات و با آن‌ها کار کرده تا استعدادهای آن‌ها را شناسایی کند. او در همین‌راستا، بنیاد آزادی در قفس را تاسیس کرده است. آدریان و دامیان دو زندانی‌ای هستند که مطالب و تصاویر کتاب «پرنده‌ای از پادشاهی آسمان» را تهیه کرده‌اند.

«زندگی در زندان؛ به قلم دامیان تصویرگر نقاشی روی جلد»، «توصیف آزادی؛ به قلم آدریان تصویرگر نقاشی‌های داخل کتاب» و «پرنده‌ای از پادشاهی آسمان» بخش‌های اصلی این‌کتاب را تشکیل می‌دهند.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

باید افق را به خاطر می‌آورد و روزگاری را که آسمان زیستگاهش بود و آغوش خداوندگارِ عشق، یگانه واقعیت زندگی‌اش. همین فکر به‌خودی خود می‌توانست برایش تولدی دوباره باشد اما چشمانش مدت‌های مدیدی بود که به دیدن میله‌های قفس عادت کرده بود و این‌عادت برایش پیام‌آور مرگ بود؛ مرگی که هم انتظارش را می‌کشید و هم از آن می‌ترسید. «پرندگان هیچ باوری را با زور نمی‌پذیرند چون در آزادی آفریده شده‌اند.» هویت درهم‌ریخته کنونی‌اش کاملا مغایر با هویت اصلی‌اش و قوانین آفرینش بود چون تصمیم گرفته بود خودش را همچون کرکسی ببیند و در سایه این واقعیت زندگی کند.

این‌کتاب با ۴۸ صفحه مصور، شمارگان۳۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها