ملی‌پوش پارابدمینتون‌باز:

هدفم کسب سهمیه پارالمپیک است

بانوی پارابدمینتون‌باز ملی‌پوش فارسی و نماینده ایران در مسابقات امارات، تاکید دارد که با هدف کسب سهمیه پارالمپیک، پا به این رقابت‌ها خواهد گذاشت و روی انرژی مثبت دعاهای مردم ایران، حساب ویژه کرده است.

هدفم کسب سهمیه پارالمپیک است

اقدس زالی پور در گفت‌وگویی، ضمن تبریک نوروز باستانی گفت: این نخستین بار است که ایران تصمیم گرفته بچه های معلول را به چنین مسابقاتی اعزام کند و به همین خاطر، آن شناخت لازم را از رقبا ندارم. البته فیلم بازی هایشان را دیده ام و می دانم رقبای سرسختی هستند، اما من از کار خودم تا حدود زیادی راضی هستم و فقط برای مدال طلا تلاش می کنم.

زالی پور افزود: این مسابقات در کسب سهمیه المپیک هم تاثیر زیادی دارد و اگر بتوانیم در امارات مقام خوبی کسب کنیم، به احتمال فراوان در توکیو به المپیک هم اعزام خواهیم شد.

زالی پور متولد شهریورماه 61 در کازرون است و در 20 سالگی از ناحیه نخاع آسیب دیده و بدین ترتیب باید در کلاس WH1 مسابقه دهد.

او درباره زمان ورودش به دنیای ورزش و تاثیر این اقدام در زندگی و روحیه خود گفت: بیش از ده سال است که به ورزش آمده ام و سی مدال کشوری در رشته های مختلفی چون تیراندازی، پرتاب وزنه، پرتاب نیزه و بدمینتون کسب کرده ام.همچنین در سال 1395 در مسابقات جهانی پارادومیدانی، عنوان دوم را کسب کردم. من پیش از ورزش هم اعتماد به نفس خوبی داشتم اما مسلما ارتباط بیشتر با اجتماع، باعث شد تا روحیه بهتری پیدا کنم. بچه های معلول وقتی به دنیای ورزش وارد شوند، دیگر خودشان را ضعیف احساس نمی کنند و شاید خودشان را حتی بالاتر از مردم عادی هم ببینند.

پارابدمینتون باز ملی پوش استان فارس، در خصوص امکاناتی که فدراسیون و هیئت بدمینتون در اختیارش قرار داده اند، گفت: مسئولان در حد توان و امکانات موجود به ما محبت داشتند و از همه تشکر می‌کنم، خانم خرمی نژاد، آقای راضی، آقای عدل بند و خانم هاشم پور در هیئت‌های بدمینتون فارس و شیراز تا جایی که از دستشان برمی آمده برای ما زحمت کشیده اند. در فدراسیون هم آقای پورسعیدی و خانم مددی تلاش کردند تا چندین بار وبینار و کلاس برایمان برگزار کنند و این موضوع خیلی به ما کمک کرد.

اقدس زالی پور گفت: باید تشکری ویژه از مربی خودم، خانم منیژه سیاه داشته باشم. ایشان که یک مربی بین المللی هستند، در وضعیت سختی که کرونا ایجاد کرده بود، هیچ گاه ما را تنها نگذاشت. هر جایی برای تمرین می رفتند، به ما هم کمک می کردند تا برویم و آمادگی مان را حفظ کنیم. حالا هم آمادگی خوبی دارم و امیدوارم بتوانم با دست پر و کسب سهمیه المپیک از امارات برگردم.

مسابقات جهانی پارابدمینتون از هفتم فروردین به میزبانی امارات برگزار خواهد شد و از ایران سه نفر در این مسابقات حضور خواهند داشت که دو نفر آنها از 2 بانوی ورزشکار پارابدمینتون‌باز اهل استان فارس هستند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها