حداقل سطح دستمزد جدید قطر اعلام شد

از این پس حداقل سطح دستمزد در قطر ماهانه ۲۷۵ دلار خواهد بود.

حداقل سطح دستمزد جدید قطر اعلام شد

خبرگزاری فرانسه نوشت: از این هفته حداقل سطح دستمزد برای همه شاغلین در قطر به ۲۷۵ دلار در ماه افزایش پیدا می کند که این تصمیم در راستای بهبود سطح معیشتی کارگران به ویژه در زمانی که این کشور خود را آماده میزبانی از جام جهانی فوتبال سال ۲۰۲۲ می کند، ارزیابی می شود. طبق اعلام دولت قطر هر قراردادی که از روز سی ام آگوست به بعد امضا شود باید طبق این سطح دستمزد بسته شود و قراردادهای فعلی نیز در صورتی که حداقل سطح دستمزد کمتر از این مقدار را داشته باشند، موظف به افزایش مبلغ خواهند بود.

به ازای یک ماه کار تمام وقت، شاغلین در قطر فارغ از ملیت آن ها باید این میزان دستمزد را دریافت کنند که معادل ۱.۳ دلار در هر ساعت خواهد بود. علاوه بر مبلغ در نظر گرفته شده به عنوان حداقل سطح دستمزد، کارفرمایان موظف به فراهم کردن غذا و جای خواب برای کارگران و یا پرداخت ماهانه ۸۰۰ ریال قطری به آن ها هستند.

تا پیش از تصویب قانون جدید، حداقل سطح دستمزد در قطر ۷۵۰ ریال معادل ۲۰۶ دلار در هر ماه بود. با این حال گروه های حقوق بشری گفته اند این میزان افزایش سطح دستمزد با توجه به هزینه های بالای زندگی در قطر کافی نخواهد بود و کفاف هزینه های زندگی کارگران را نخواهد داد.

قطر با این قانون به نخستین کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس تبدیل می شود که حداقل سطح دستمزد یکسانی را برای اتباع قطری و اتباع خارجی در نظر می گیرد. از سال گذشته تاکنون این کشور دست به انجام سلسله اصلاحاتی برای بهبود شرایط زندگی کارگران خارجی زده است. تخمین زده می شود که بیش از ۴۰۰ هزار نفر که حدود ۲۰ درصد کل نیروی کار بخش خصوصی قطر را تشکیل می دهند، از این قانون منتفع شوند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • کاربر ناشناس
    0

    باعث خجالت برای مسئولین ما که نمیتوانند حداقل را برای زندگی مردم فراهم کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مسولین همینکه رفع حاجات آقازاده ها و دور وبریها و پدر داماد ومادر عروسها را بکنند شاهکارشونه

  • ناشناس
    0

    یعنی پاشیم بریم قطر؟!

  • OK
    0

    حداقل پایه حقوق ماهانه کارگران در سال ۱۴۰۰ در ایران بزرگ به نرخ دلار ۲۵ هزار تومانی امروز حدود ۱۰۵ دلار است در حالیکه حداقل پایه حقوق ماهانه کارگران در کشور کوچک قطر ۲۷۵ دلار یعنی 2,62 برابر ایران است!

  • ناشناس
    0

    مقامات ما باید خجالت بکشند و شرمنده زن و بچه کارگران با شرف ایرانی

  • ب
    0

    خاک برسرما

  • دلسوز
    0

    با این دلار امروزی می شود حدود شش میلیون تومان آب دهنتان نیفتد یک کار گر در ایران مگر نمی تواند پنج میلیون تومان بگیرد مرغ همسایه قازه بعضیا دوست دارند پا دوی عربها باشند به چه قیمتی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اولا" که غاز ثانیا" اونجا بهداشت آموزش وپرورش خدمات اجتماعی وووو همه مجانی است و وجهی از شهروندان دریافت نمیشه دانا ی کم ...

  • مهدی
    0

    خاک بر سر مسولین ایران پس این حقوق بشر شامل ایران نمی‌شه .ما یکی از همکارامون رفته قطر می‌گه خیلی بصرفه هست.

  • کاربر ناشناس
    0

    بی شرفها بیشرفها دوز ها بی ناموس ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها