انتشار آپدیت جدید تلگرام با قابلیت Voice chat

تلگرام سه ماه قبل از قابلیت چت صوتی برای گروه‌ها رونمایی کرد و حالا با ارائه نسخه جدید آن با عنوان Voice Chat ۲.۰ مهیای رقابت گسترده‌تر با اپلیکیشن کلاب‌هاوس می‌شود که این روز‌ها سر و صدای زیادی به پا کرده است.

انتشار آپدیت جدید تلگرام با قابلیت Voice chat

Voice Chat 2.0 که ساعاتی قبل در تلگرام ۷.۶ ارائه شد، امکان چت صوتی در گروه‌ها و کانال‌ها را بدون محدودیت در شمار اعضا فراهم می‌کند. تلگرام به میزبان چت‌های صوتی اجازه می‌دهد تا میلیون ها نفر را پذیرا باشند و به همین دلیل از این ویژگی به عنوان رادیوی قرن ۲۱ یاد کرده است.

برای شروع چت صوتی کافی است کاربر وارد پروفایل گروه یا کانالی که ادمین آن است شده و گزینه Start Voice Chat را انتخاب کند. ادمین می‌تواند چت‌های صوتی را ضبط کرده و برای کاربرانی که گفتگوی زنده را از دست داده‌اند ارسال کند.

در چت‌های صوتی شنونده‌ها می‌توانند درخواست خود را برای شرکت در بحث ارسال کنند که در قالب انیمیشنی جذاب و به شکل فردی که دستش را بالا می‌برد برای ادمین نمایش داده می‌شود.

دیگر ویژگی اضافه شده به نسخه جدید امکان ساخت لینک‌های دعوت جداگانه برای شنوندگان و سخنگویان است که به صورت مستقیم آنها را به اتاق گفتگو هدایت می‌کند. بدین ترتیب نیازی نیست ادمین به صورت دستی شنونده‌ها را میوت کند.

کاربران هنگام پیوستن به چت صوتی می‌توانند با حساب کاربری خود وارد شده یا نمایش پروفایل بر اساس کانال را انتخاب کنند. هدف تلگرام از اینکار احتمالا ترغیب چهره‌های سرشناس به شرکت در گفتگوهای صوتی است که می‌تواند استقبال کاربران از آن را بیشتر کند.

دیگر ویژگی ارائه شده در این به‌روزرسانی امکان سفارشی سازی سوایپ روی چت‌ها است و کاربران می‌توانند از بین گزینه‌های پین، آرشیو، حذف، بی‌صدا و خواندن یکی را انتخاب کنند.

منبع: دیجیاتو

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • مسنجرعالی
    0

    یعنی هر کاربر تلگرام یه ایستگاه رادیویی داره که می تونه با میلیون ها نفر ارتباط صوتی داشته باشه / از افراد سرشناس دعوت کنه سخنرانی کنند و می تونه این فایل های صوتی رو ضبط بکنه . این یه دگرگونی و انقلاب بزرگه / قابلیت تصویری هم بزودی میاد . در آن حالت هر کاربر یه ایستگاه فرستنده تلویزیونی در اختیار خواهدداشت . واتس اپ باید تعطیل کنه . البته همین الآن هم نیمه تعطیله در آپدیت امروز به راحتی وبا سرعت بسیار زیاد میشه چت ها و هر محتوی دیگری رو از واتس اپ و سایر مسنجرهای دیگه به تلگرام منتقل کرد .

  • OK
    0

    مسؤولین می دانستند پیام رسان اجتماعی تلگرام در حال افزایش روزافزون کاربران خود در ایران و افزایش افزونه ها و قابلیت های خود و بروز رسانی بیشتر است به همین خاطر آنرا فیلتر کردند! اگر استفاده از پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی خارجی در ایران ممنوع است خب چرا استفاده از پیام رسان اجتماعی واتساپ و شبکه اجتماعی فیلم و تصویر اینستاگرام در ایران آزاد است و ممنوعیتی ندارد؟! این پارادوکس و تضاد در اتخاذ تصمیم مسؤولان جای سؤال است!

    نظرات شما -
    • م
      0

      فقط کم مونده اون دو تا رو هم فیلتر کنن

  • اعجوبه
    0

    بسیار عالی است . اما به سروش نمی رسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها