توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری درباره حواشی دیروز جلسه هیات دولت که با بارش ناگهانی باران همراه بود، رشته‌توییتی منتشر کرد.

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

علیرضا معزی نوشت:

۱- بنا به سنتی که از اسفند ۹۳ تاکنون ادامه داشته، رئیس‌جمهور و کابینه‌اش پس از آخرین جلسه‌ی هیأت دولت در سال ۹۹ به میان خبرنگاران در حیاط دولت آمدند. دیروز آخرین باری بود که روحانی در دوران مسؤولیتش، این رسمِ در آستانه‌ی نوروز را به جا می‌آورد؛ رسمی که در ایام کرونا هم ادامه یافت.

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

۲- و ناگهان باران ... رگبار باران، یکباره و کوتاه بود؛ آنقدر که سخت بشود حدس زد این دوگانه‌ها تنها چند لحظه با هم فاصله دارند.

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

۳- باران کوتاه روز گذشته، هم فرصتی ناب برای عکاسان خبری بود و هم مجالی داغ برای اظهارنظرهای شبکه‌ای. دیگر باید پذیرفته باشیم که افکار عمومی قدرتمند است و شهروندان کنشگر در شبکه‌، در هر موضوع و رخدادی نظر خواهند داد، نقد خواهند کرد و یا سوژه‌ای برای طنازی خواهند ساخت.

۴- همه ما در اظهارنظرهای شبکه‌ای ممکن است دچار ساده‌سازی شویم و از داده‌های محدود، قضاوت‌های بزرگ بسازیم یا از نشانه‌های حداقلی، نتیجه‌گیری‌های حداکثری داشته باشیم. با احترام تام به حق اظهار نظر شهروندان، بیان چند گزاره را مفید می‌دانم.

۵- گرچه بارش پیش‌بینی‌نشده‌ی باران در رویدادهای مرتبط با رهبران سیاسی، معمول نیست اما بارها هم رخ داده است. ببینیم:

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

۶- استعلام پیش‌بینی آب و هوا برای رویدادهای فضای باز در فصول بارش، از پروتکل‌های دفتر رییس‌جمهور است. این پروتکل برای برنامه‌ی دیروز هم رعایت شده بود اما رگبار، آنچنان کوتاه بود که احتمالا در تلورانس خطای معمول پیش‌بینی‌ها بگنجد و اعتبار پیش‌بینی صبح چهارشنبه‌ را مخدوش نسازد.

۷- دیروز بلافاصله پس از پایان صحبت رئیس‌جمهور، باران هم خاتمه یافت؛ آنقدر بارندگی کوتاه بود که حدود نیم‌ساعت پس از پایان سخنرانی رئیس‌جمهور هم بعضی از وزرا در حیاط دولت باقی ماندند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

۸- رفتار رئیس‌جمهور و زبان بدن روحانی در هنگام سخنرانی زیر باران، کم‌نقص بود و لبخندش حتی بعد از پایان سخنرانی هم ادامه داشت. روحانی سیاستمدار باتجربه‌ای است. گرچه برخی از وزرا از قرار گرفتن در آن وضعیت، احساس مثبتی نداشتند اما برخی دیگر با آرامش و لبخند، دقایق را گذراندند.

توییت معزی درباره حواشی دیروز جلسه دولت

۹- بنده واجد صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای برای دعوت دیگران به درنگ و انصاف در اظهارنظر نیستم اما امیدوارم سخنرانی دیروز رئیس‌جمهور از سایه‌ی حواشی موقت باران! بیرون بیاید و جملات کلیدی آن خصوصا مرتبط با احیای برجام و سنگ‌اندازی داخلی شنیده شود.

۱۰- نوروز مبارک.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • سرمد
    0

    خدا باران ناگهاني داده فهم تصميم گير هم داده است حتما هم اينها تصميمات جالبي براي برجام دارند كه بايد توجه كرد

  • حسام
    0

    خواسته جنس پارچه ی ایتالیایی رو چک کنه که ضد آبه یا نه. دولت برای هر موقعیتی یک برنامه داره.

  • نیما
    0

    کاراین ملت به دست کیاافتاده

  • iran
    0

    همه آگاهان گفتند: با اقدام دولت- به طور مضحک کارش هنرمندانه گفت- خرج از پروتکل الحاقی عملا صورت نگرفت! البته که بی اثر کردن خرج پروتکل الحاقی، به طرف مقابل نقطه ضعف بود/ وقتی نظام جرئت و اراده کافی ندارد در مقبل تحریمهای امریکا ضرب شصتی نشان دهد، پس بهتر است اصلا انجام ندهد! این توافق مضحک با آزانس، بیشتر نقطه ضعف جمهوری اسلامی بود/ حالا هی انکار و ساسنور کنید این انتقاد را تنها راه باقی مانده اینست یا واقعا مذاکره و یک بین طرفین با توافق جامع هسته ای-موشکی-منطقه ای بروید و یا رسما اعلام مرگ برجام به پذیرید و بروید دنبال پروزه کامل هسته ای/ بیخودی اتلاف وقت مردم نکیند/ این بلاتکلیفی مردم زیانش بیشتر است پس به همان باشگاه تحریمی ها و تهاتری نفت و غیر نفت در برابر احتیاجات بروید از ارتشهای چین و روسیه تهاتر سلاح در برابر نفت و غیر نفتی کیندف مثلا جنگنده های تازه ارتشهای چین و ورسیه تاهتر کنید میگ 35 و سوخو 30 و جی 10 تهاتر کنید طلا در برابر نفت تهاتر کنید اندک نیاز غذایی و دارو و مواد اولیه اش تهاتر کنید خودروهای ارزان و مقرون به صرفه تهاتر کنید و بیخودی علاف برجام نشویدف چون با این وضع امریکا رحمی نمیکند چناچه در برابر پیشنهاد اخلاقی و بشردوستانه کانال تهاتری برای دارو و غذا کاری نکرد! حقیقت به پذیرید و یکی از این دو کار گفته شد انجام دهید/ نسل تمام کنید

  • مالیات
    0

    مردم را از سال ۹۳ تا کنون برای مالیات نابود کردن بخدا دولت روحانی کشور را با نابودی اقتصاد شروع و خاتمه داد

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      رفع تحریم تعهد خارجی بوده یا تعهد داخلی؟ اگر قرار بود در داخل رفع تحریم کنند چرا مذاکره کردیم. روحانی دارد بی اعتنایی بایدن را توجیه می کند. نویسنده رشته توییت ها هم کارش این است بنده خدا برای توجیه گفته های روسایش پول می گیرد. سنگ اندازی داخلی مثل همان عبارت منتقد بی شناسنامه است و شماها اساتید عملیات روانی هستید مظلوم ملت که دوباره فریبشان خواهید داد.

    • نقاد اداره مالیات
      0

      حذف اداره مالیات در کشور شفاف سازی مالیاتی را بیشتر و مردم را به مالیات دادن تشویق می کند: هر سیستم دولتی و یا هر صنف و هر دستگاهی و هر شخصی در مبادله کالا یا پول و.... به طور متمرکز و با برنامه، بخش مالیات معامله را به حساب خزانه واریز نماید و تمامی ادارات مالیاتی جمع و املاک به فروش برسد و مالیات بگیران رشوه بگیر دستشون کوتاه گردد و نیروی انسانی مفت خوری که در اداره مالیات نشستند و مانند دلال عمل می کنند حذف گردند اعتماد عمومی بوجود می آید و اون وقت دولت با مالیات کمتر و منظم تر ، موفق تر عمل خواهد کرد. تنها راه رفع ظلم در اخذ مالیات حذف اداره مالیات و جایگزینی بندی الزام آور در هر معامله ای برای اخذ مالیات به صورت سیستمی و واریز به خزانه می باشد مثل آنچه از حقوق تحت عنوان مالیات کسر می شود.

  • پارسی
    0

    باران که در لطافت طبعش خلاف نیست ،،،، در خاک لاله روید و در شوره زار خس

  • امید اخر
    0

    از تصاویر هویداست اقای رییس جمهور غصه مردم را می خورند که تو باران هم برای ملت پای کار هستند علی برکت ....مردم و ملت ایران تا شما را داریم چه غم داریم .

  • طوفان شن0
    0

    ممکن بود سیل بیاد خدا رحم کرد....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فکر کنم سیل هم شرمش بشه اینا را با خودش ببره

  • احمد
    0

    آب توبه تمام اختلاس های این قوم حق نشناس بود

  • ی
    0

    این هم یک فیلم دیگر از دولت تدبیر و امید انشالله هر چه زودتر این تراژدی تمام شود ملت و کشور را نابود کردند...

  • جاوید
    0

    همتی هم گفته بود چرا به هواشناسی توجه نکردید؟ توجیه نکنید ؟ وقتی فاتحه جیب مردم رو میخونید از این شیرین کاری ها می کنید یا همیشه اینقدر بی عقل هستید؟ یادمان از سوتی ماسک زدن روحانی نرفته است وگرانی مرغ وصف روغن .

  • غیر قابل نشر
    0

    باران رحمت بود یا اب توبه؟

  • نصرت الله
    0

    جملات رئیس جمهور ازروزی که کلید نشون داد همیشه کلیدی بوده.....شماخودت روزیاد اذیت نکن

  • ارزش
    0

    ازنظرمردم ارزش دوکیلو گوشت ودو عددمرغ اررشش بیشتراز این دولت است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها