ساسی‌مانکن و تتلو؛ نیاز به یک جراحی دردناک

پیروز ارجمند، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی معتقد است: «ساسی‌مانکن و تتلو نه نخستین بوده‌اند و نه آخرین و تنها راهکار ما در برابرشان جراحی‌ای است که انجامش در کنار دردناک‌بودن و احتمال خطر، نیاز به متخصص دارد.»

ساسی‌مانکن و تتلو؛ نیاز به یک جراحی دردناک

تفاوتی نمی‌کند ساسان حیدری‌یافته ملقب به ساسی‌مانکن باشد یا امیرحسین مقصودلو با نام مستعار تتلو تا کودکان و نوجوانان‌مان چنان ترانه‌های‌شان را از بَر و کلیپ‌هایشان را موبه‌مو تقلید کنند که وحشت‌زده شویم و در برابر شنیدن کلماتی که بر زبان می‌آورند و تصاویری که می‌دانیم در ذهن‌شان ثبت شده است، ترس‌خورده به نظاره بنشینیم.

پیروز ارجمند، آهنگساز و پژوهشگر شناخته‌شده موسیقی در پاسخ به این که اگر بپذیریم از دست‌دادن فرصت تربیت گوش موسیقایی کودکان‌مان موجب تبدیل شدن آن‌ها به مخاطبان ساسی‌مانکن و تتلو شده است، آیا همچنان فرصتی برای جبران هست، گفت: «به باور من با شیوه‌های سلبی مثل فیلترینگ نیست که مشکلات حل می‌شود و یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌های موجود، جراحی پیکره سیاست‌گذاری فرهنگی همراه با آگاهی‌بخشی و ایجاد زیرساخت‌هاست. ساسی‌مانکن و تتلو نه نخستین بوده‌اند و نه آخرین و تنها راهکار ما در برابرشان جراحی‌ای است که انجامش در کنار دردناک‌بودن و احتمال خطر، نیاز به متخصص دارد.»

این موسیقی‌دان و استاد دانشگاه در مورد این که این متخصصین باید از چه حوزه‌هایی باشند، افزود: «کسانی از حوزه موسیقی، جامعه‌شناسی و روانشناسی که نسخه‌ای درست برای سیاست‌گذاری در عرصه موسیقی تجویز کنند. مدیران دستگاه‌های موسیقی نیز باید از متخصصین این رشته باشند و با نگاهی عمل‌گرا، ضمن به رسمیت‌شناختن فضای مجازی، آگاهی‌بخشی کنند و همت‌شان را بر ایجاد زیرساخت‌هایی برای تولید آثار موسیقایی مناسب بگذارند. در غیر این صورت، آن‌چه باید به نظاره‌اش بنشینیم، فرورفتن یک‌یک کودکان و نوجوانان‌مان در مانداب تتلیسم و ساسی‌مانکنیسم است.»

منبع: خبرآنلاین

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • سفیر
    0

    آقایون مسئولین دو آتیشه میدونین چی جالبه، اینکه این دو آشغال بزرگ شده و محصول سیستم تربیتی و انقلابی شما هستن!!! رفتاری که اینها دارن رو تو هیچکدوم از خواننده های قبل انقلابی نمیشه دید باید خجالت بکشین، چهل سال عربده کشیدین و خواستین اسلام رو پیاده کنین بعد خروجیتون شد این!!!! یکی رفیق آقای کروبی یکی هم عزیز آقای رئیسی!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • ....
    0

    اهمیت ندین بهشون خودشون ادم میشن،یک عده ادم الاف بی کارمی افتن دنبال همچی ادمهایی بزرگشون میکنن،اصلا تف ادم حیف نیست روی اینابندازه

  • تیتلیتی
    0

    من واقعا نمی‌فهمم شمارو وقتی ایران بودن یارو رو ترکوندید ازش به عنوان تبلیغات استفاده کردید ولی باز مجوز ندادید یارو رفته خارج کشور هر 15 روز باید بره امضا بزنه مثل یک مجرم طرف 500 تا استوری گذاشته آمدید هر جاشو دوست داشتید چسبوندید به هم بعد میگید طرف کودک ازار مگه اصلا میشه کسی رو در حال ارتکاب به جرم نبینید بعد به این صراحت بیاید طرفو بندازید زندان به خاطر طرفدار داشتنش وقتی این ماکان بند و خشتک بند بغل طرفداراشن عکس میگیرن موردی نداره ولی واسه تتلو و ما تیتلیتی ها جرم پس ما چه کنیم ها یک روزی سلطان آهنگ جهنم رو وسط میدون آزادی میخونه بعد اون روز میام تو این سایت و بتون میگم خودتون نیاز به اصلاح دارید نه هنرمندان اونا حداقل یه هنری دارن شما فقط حاشیه می‌سازید و به فکر دیده شدنید................. جایی که قدر هنرمند مملک رو ندونن جای زندگی نیست #نه به ظلم علیه هنرمندان

  • نازنین
    0

    عشق
    تتل
    عشق عشق
    خود تتل

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها