کوشنر: عربستان، قطر، عمان و موریتانی در مسیر سازش با اسرائیل هستند

داماد و مشاور رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که جهان شاهد آخرین بقایای نزاع عربی اسرائیلی است. وی همچنین پیش بینی کرد که کشورهای بیشتری در آینده نزدیک به روند عادی سازی روابط با اسرائیل ملحق شوند.

کوشنر: عربستان، قطر، عمان و موریتانی در مسیر سازش با اسرائیل هستند

جارد کوشنر طی مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد، یکی از دلایل ادامه نزاع عربی اسرائیلی برای مدت طولانی این اسطوره بود که می‌گفت این نزاع عربی اسرائیلی قابل حل نیست؛ مگر بعد از این که اسرائیل و فلسطینی‌ها اختلافاتشان را حل کنند. این مساله اصلا درست نبود.

کوشنر گفت: جهان عرب دیگر اسرائیل را تحریم نمی‌کند بلکه بر این حساب باز می‌کند که این روابط شکوفا خواهد شد.

وی ادعا کرد: کشورهای دیگری نیز هستند که در آستانه ملحق شدن به توافق‌های عادی سازی هستند که از جمله این کشورها عمان، قطر و موریتانی‌اند. باید این رابطه قویاً پیگیری شود. هر قراردادی ضربه‌ به کسی است که خواهان آشوب است.

کوشنر گفت: مهمتر از این مساله این است که عادی سازی میان عربستان و اسرائیل نیز در آینده مطرح است. عربستان از طریق دادن حق پرواز به اسرائیل بر فراز آسمان خود در این مسیر قدم نهاد و اخیراً نیز به یک تیم مسابقه اسرائیلی اجازه مشارکت در رالی داکار را داد.

وی گفت: مردم عربستان کم کم در حال احساس کردن این مساله هستند که اسرائیل دشمن آنها نیست. رابطه با اسرائیل در راستای منافع ملی عربستان است و اگر دولت جو بایدن تلاش‌ها را رهبری کند امکان تحقق آن وجود دارد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رئیسی
    0

    بہ درک خودشون ضررمی کنند

  • مهری
    0

    خاک بر سر بدبختشان رابطه با اسراعیل همانا بعد از چند وقت دیگه همان بلائی که سر فلسطین اوردن سر اونها م میارن همانا حالا ببینی همه کشورهای عرب رو میگه سرزمین موعود ماس این چند تا کشور خرن نمی فهمن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها