استاندار گلستان:

طرح طبیعت‌گردی آشوراده به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید

استاندار گلستان از اخذ مجوز طبیعت‌گردی و گردشگری در جزیره آشوراده با رعایت تمام ضوابط محیط زیستی در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبرداد.

طرح طبیعت‌گردی آشوراده به تصویب شورای عالی شهرسازی رسید

استاندار گلستان امروز در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به‌صورت ویدئوکنفرانس به ریاست مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کمیته ملی طبیعت‌گردی در ششم خرداد ۹۷ طرح ۲۲ هکتاری طبیعت‌گردی در جزیره آشوراده را مصوب و ابلاغ کرده است اما از آن تاریخ تاکنون به دلایل مختلف اجرای این طرح به تعویق افتاده است.

وی افزود: جزیره آشوراده به‌عنوان سکونتگاه بخشی از مردم استان گلستان محسوب می‌شد که به دلیل بالا آمدن آب دریای خزر مجبور به تخلیه شدند و در حال حاضر نیز به دنبال آن هستیم که با رعایت تمام مصوبات و ضوابط محیط زیست نسبت به اجرای طرح طبیعت‌گردی اقدام کنیم.

استاندار گلستان یادآور شد: طرح طبیعت‌گردی در آشوراده با سازه‌های سبک و رفت‌وآمد محدود گردشگران و امکان اسکان تعداد محدودی از طبیعت گردان انجام می‌شود و نیاز به مساعدت و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی دارد.

حق‌شناس ادامه داد: گلستان حدود ۱۰۰ کیلومتر مرز ساحلی دارد اما هیچ تفرجگاهی در سواحل این استان وجود ندارد و برای تقویت گردشگری در نگارستان ایران نیازمند اجرای طرح طبیعت‌گردی در آشوراده هستیم.

وی همچنین از صدور مجوز سازمان حفاظت محیط زیست جهت ایجاد اسکله در ساحل بندر ترکمن و همراهی دکتر کلانتری تقدیر کرد و گفت: ساحل بندر ترکمن به‌عنوان پشتیبان طرح طبیعت‌گردی آشوراده مورد توجه است و امیدواریم این طرح زمینه رونق شهرستان بندر ترکمن و استان گلستان را به همراه داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه گرگان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم این جلسه پس از فراز و نشیب ۲۰ ساله طرح گردشگری آشوراده جلسه نهایی برای آغاز این طرح باشد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حضور در ایام اعیاد شعبانیه و نوروز باستانی، تسریع در اجرای این پروژه عیدی مردم گلستان در آغاز سال ۱۴۰۰ باشد.

طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در سال ۱۳۹۳ در هیات دولت مصوب شد و در سال ۹۷ نیز به تصویب کمیته ملی طبیعت‌گردی رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها