"مدیریت گذشته" بهانه عزیزی خادم برای فرار از فشار/ چرا بهاروند همچنان در فدراسیون فوتبال حضور دارد؟

ریاست جدید فدراسیون فوتبال موضوع اعطای میزبانی مسابقات انتخابی جام جهانی قطر به بحرین را در حالی به مدیریت گذشته ارتباط داده است که در زمان حضور مهدی تاج در این فدراسیون هنوز همه‌گیری ویروس کرونا شایع نشده بود.

"مدیریت گذشته" بهانه عزیزی خادم برای فرار از فشار/ چرا بهاروند همچنان در فدراسیون فوتبال حضور دارد؟

در اولین هفته از فعالیت فدراسیون فوتبال با ریاست جدید، روز جمعه چالش جدیدی برای شهاب الدین عزیزی خادم و همکارانش آغاز شد. بنابر تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور بحرین به عنوان میزبان رقابت‌های مرحله انتخابی جام جهانی قطر در گروه ایران انتخاب شد و این تصمیم گیری عجیب با واکنش‌های متعددی رو به رو شد.

در اولین اقدام علی جواد به عنوان سخنگوی فدراسیون فوتبال همان روز گذشته در گفتگو با برنامه ورزش و مردم اعلام کرد چنین تصمیمی مطمئنا متوجه مدیریت گذشته فدراسیون بوده و در کنار تحرکاتی که از داخل کشور صورت گرفته کرسی‌هایی که ایران در AFC دارد، نتوانسته‌اند مانع این تصمیم گیری شوند.

در مقابل این اظهار نظر، مهدی تاج، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال و عضو فعلی هیات رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تصمیم گیری برای اعطای میزبانی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر برعهده کمیته اجرایی که وی عضو آن است، نبود. تاج در این باره گفت: "تصمیم‌هایی که درباره انتخاب میزبانی رقابت‌ها گرفته می‌شود با هیات رییسه ای‌اف‌سی در میان گذاشته نمی‌شود. این تصمیمات بین کمیته‌های مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا گرفته می‌شود. براین اساس، مطابق پروتکل‌ها درصورتیکه هر فدراسیونی درباره تصمیم‌های گرفته شده پیرامون مبادی تصمیم گیری میزبانی از کنفدراسیون سوال کند پاسخ لازم داده خواهد شد."

روز گذشته عزیزی خادم پس از لغو نشست خبری خود به دلیل پروتکل‌های بهداشتی طی بیانیه‌ای بالاخره به صورت رسمی به عنوان ریاست فدراسیون به میزبانی بحرین واکنش نشان داد. واکنش او اما بیشتر به جای مطالبه احقاق حق فوتبال، کنایه اصلی به مهدی تاج و ریاست گذشته فدراسیون داشت. در بیانیه عزیزی خادم به صورت مشخص مدیریت مهدی تاج مورد هدف قرار گرفت:" تاکید اینجانب در این دیدار بر اخذ حق میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی بود که متاسفانه با اهمال کاری، بی توجهی و سهل انگاری در مدیریت گذشته تضییع شده است."

ایران در مرحله رفت از چهار مسابقه خود فقط در یک دیدار میزبان و در سه دیدار میهمان بود و حالا در دور برگشت حق میزبانی با ایران بود، اما تصمیم AFC بسیار تعجب برانگیز بود. در حالیکه به صحبت‌های مهدی تاج انتقاد وارد است و باید از او سوال کرد پس کرسی‌هایی که در AFC در اختیار داریم پس چه کارآیی دارد، این سوال از رئیس جدید فدراسیون هم مطرح است که چگونه با تیمی که در کنار مهدی تاج به گفته او نتوانسته‌اند حق ایران در میزبانی را کسب کنند، مجددا همکاری می‌کند؟

واضح است که مسئله میزبانی از مسابقات انتخابی جام جهانی قطر هنگام حضور تاج در فدراسیون مطرح نشده و بعد از همه‌گیری ویروس کرونا این موضوع قابل توجه قرار گرفت. با توجه به دوستی نزدیک عزیزی خادم با حیدر بهاروند به عنوان سرپرست فدراسیون پس از استعفای مهدی تاج، بعید است که منظور از مدیریت گذشته در بیانیه رئیس جدید، بهاروند بوده باشد. سوال این است که با عدم دخالت تاج به عنوان مدیر گذشته در میزبانی بحرین، چطور عزیزی خادم که مسیر اصلاح فوتبال قدم برداشته با بهاروند که یکی از مسببان این اتفاق به زعم خودش است همکاری می‌کند و او در فدراسیون فوتبال جای دارد؟

منبع: ایلنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها