شناسایی عامل فروش داروی غیرمجاز فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان کردستان از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش داروهای غیرمجاز در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

شناسایی عامل فروش داروی غیرمجاز فضای مجازی

سرهنگ مهدی دانش پور اظهار کرد: در راستای مبارزه با فروش داروهای غیرمجاز و در پی رصد و پایش فضای مجازی کارشناسان پلیس فتای استان مبنی بر شناسایی صفحه‌ای که در امر فروش داروهای غیرمجاز فعالیت دارد، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی‌های به‌عمل‌آمده متوجه شدند صاحب حساب با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام اقدام به تبلیغ و فروش قرص‌های غیرمجاز می‌کند، با گذاشتن تصاویر غیراخلاقی و با عنوان قیمت مناسب از افراد متقاضی مبالغی جهت ارسال دارو به‌حساب متهم و سفارش و خرید این‌گونه داروها می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان کردستان گفت: با توجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از فروش بیشتر داروهای جعلی و کاهش آسیب‌های حاصله از عوارض ناشی مصرف این داروهای غیرمجاز مأموران پلیس فتا از طریق صفحه مذکور اقدام به برقراری تماس با متهم و سفارش دارو کردند ولی متهم با زیرکی از حضور به محل قرار و فروش مستقیم دارو خودداری کرد و داروها را از طریق پیک به محل سفارش ارسال می‌ کرد.

وی بیان کرد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، در کم‌ترین زمان ممکن متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

به شهروندان توصیه کرد: کاربران نباید به تبلیغات جذاب و فریبنده کانال‌ها و گروه‌های اجتماعی اعتماد کنند تا در دام این‌گونه افراد فرصت‌طلب و شیاد قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع بوده است چراکه دارو با سلامت مردم سروکار دارد و شهروندان به‌هیچ‌وجه به تبلیغاتی که در فضای مجازی در خصوص فروش دارو می‌بینند اعتماد نکنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها