کرونا همچنان در گیلان فعال است/ بستری ۶۰ بیمار بدحال بیمارستان ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعال بودن کرونا در شهرهای مختلف این استان، گفت: در حال حاضر ۶۰ بیمار کرونایی بد حال در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

کرونا همچنان در گیلان فعال است/ بستری ۶۰ بیمار بدحال بیمارستان ها

آبتین حیدرزاده آخرین وضعیت در استان گیلان اشاره و با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶۱ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند، افزود: مجموع بیماران کرونایی به بیش از ۲۸۰ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه روند کاهش و ثبات در انتقال و بسترها کرونایی در گیلان به معنای پایان کار نیست، گفت: بی توجهی، عادی انگاری و عدم رعایت درست دستور العمل ها قطعاً این وضعیت شکننده را تغییر خواهد داد.

حیدرزاده با اشاره به بد حال بودن ۶۰ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان، اضافه کرد: این افراد با شرایط بد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی همچنین در ادامه به وضعیت شهرهای استان گیلان و رنگ بندی کرونایی در آنها اشاره و اضافه کرد: شهرستان‌های رودبار، رودسر در وضعیت نارنجی، املش و سیاهکل نیز در وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های گیلان نیز شرایط زرد قرار دارند.

حیدرزاده با بیان اینکه تردد شهری در این شهرستان‌ها بر اساس اعلام ستاد ابلاغ خواهد شد، افزود: ورود و خروج به شهرهای رودبار و رودسر که در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برند ممنوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه امکان ابتلای مجدد بیماری در بین شهروندان وجود دارد، تصریح کرد: مسافرین محترم با این فرض که قبلاً مبتلا شده اند به شهرهای دیگر مسافرت نکنند.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ و دورهمی های خانوادگی نیز نباید فراموش شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها