دومین ثبت اختراع گروه شیمی دانشگاه اراک در آمریکا

کار تحقیقاتی دکتر فرید میرحسینی تحت راهنمایی دکتر صلابت عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه اراک در اداره ثبت اختراعات آمریکا ثبت شد.

دومین ثبت اختراع گروه شیمی دانشگاه اراک در آمریکا

دومین ثبت اختراع تیم تحقیقاتی دکتر علیرضا صلابت مورد تایید اداره ثبت اختراعات امریکا قرار گرفت.

این ثبت اختراع که در راستای کار تحقیقاتی دوره پسا دکتری دکتر فرید میرحسینی است، در رابطه با کاربرد نانوکامپوزیت های پلیمری به عنوان مکمل اسمز معکوس جهت پیش تصفیه اب و تولید اب نرم مورد استفاده صنایع می باشد.

دکتر میرحسینی مخترع این طرح پژوهشی در این‌باره اظهار کرد: این نانوکامپوزیت به واسطه ساختار متخلخل سه بعدی عامل دار شده به واسطه یک اثر هم افزایی در حضور نانوذرات زئولیت باعث حذف املاح می شود.

وی افزود: این طرح در تمامی صنایع نیازمند به اب نرم برای تاسیسات و سیستم حرارتی برودتی، دیگهای بخار، برج های خنک کننده بویلر و ...... مورد استفاده قرار می گیرد.

میرحسینی در رابطه با چگونگی ثبت این اختراع در کشور امریکا اظهار کرد: اداره ثبت اختراعات امریکا یکی از معتبر ترین سازمان های تایید کننده اختراعات در دنیاست.

وی افزود: پس از ارائه گزارش پایانی طرح به کارگروه ارزیابی نهایی صندوق حمایت از پژوهشگران این ایده یعنی اماده سازی برای یک ثبت اختراع امریکا یا همان US patent از سوی صندوق با بنده مطرح شد و با توجه به BP طرح که چندی پیش معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای این طرح آماده کرده بود، به شدت مورد استقبال کارگروه ثبت اختراعات بین المللی صندوق قرار گرفت.

لازم به ذکر است این گروه در سال ۲۰۱۸ اولین ثبت اختراع امریکای خود را با عنوان فیلترکارتریج های فتوکاتالیستی جهت حذف آلاینده های صنعتی و میکروبی بر گرفته شده از رساله دکترای دکتر فرید میرحسینی را ثبت کرد که در سال ۲۰۲۰ مورد تایید رسمی اداره ثبت اختراعات امریکا قرار گرفت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها