شناسایی ۸ مورد جدید کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۸ فرد مبتلای جدید به کرونای جهش یافته انگلیسی در استان شناسایی شد.

شناسایی ۸ مورد جدید کرونای جهش یافته انگلیسی در آذربایجان غربی

جواد آقازاده با بیان اینکه افراد شناسایی شده به تفکیک شهرها شامل ۲ مورد از پیرانشهر، ۲ مورد از مهاباد، یک مورد از شاهین دژ و ۳ مورد از ارومیه هستند، افزود: همه موارد در دست بررسی بوده و تیم‌های رهگیری در حال پیگیری موارد تماس بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ضمن ابراز نگرانی شدید از گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور و استان که قابلیت انتشار، سرایت و مرگ و میر بالایی دارد، بر رعایت هر چه بیشتر و مستمر پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار و گسترش بیماری تاکید کرد.

وی درباره لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: مبارزه با این بیماری منحوس نیازمند مسئولیت پذیری همگانی و مشارکت جمعی مسئولین و مردم است و خود مراقبتی، رعایت موارد بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها همچنان مهمترین راهکارهای جلوگیری از انتشار این بیماری هستند و هر گونه بی تفاوتی به موجب گسترش بیش از پیش این بیماری خواهد شد.

آقازاده با اشاره به بستری شدن ۶۵ بیمار جدید مبتلا به در آذربایجان غربی، اضافه کرد: ۲۶۵ بیمار جدید مبتلا به در استان در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و از این تعداد ۶۵ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: هم اکنون از ۴۸۵ بیمار، ۱۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۳ بیمار هم به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

آقازاده با اشاره به اینکه ارومیه با ۲۷، خوی با ۱۶ و میاندوآب با ۶ بیمار جدید بیشترین تعداد بستری را در استان داشتند، افزود: با فوت ۶ بیمار مبتلا و مشکوک دیگر، مجموع قربانیان کرونا درآذربایجان غربی به ۳ هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها