معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

تعهدپذیری جوانان برای کار کردن کمرنگ شده است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تعهدپذیری نسل جوان امروزی کمرنگ شده است؛ به این معنا که خود را باور ندارند و تصور می‌کنند بدون حمایت‌های دولت  و خانواده نمی‌توانند وارد صنعت و اشتغال شوند.

تعهدپذیری جوانان برای کار کردن کمرنگ شده است

محمد مهدی تندگویان با تاکید بر اینکه مشکل جوان امروزی نداشتن مهارت است، اظهار کرد: جوان اگر مهارت و خودباوری داشته باشد می‌تواند سایر مولفه‌های مورد نیاز زندگی را کسب کند.

وی افزود: قبول دارم زیرساخت‌های اشتغال در دوران نسل‌ امروز سخت‌تر شده است اما اگر جوان مهارت و خودباوری داشته باشد و جسورانه و صبورانه پای کار بایستد می‌تواند به مدلی از تامین درآمد برسد.

معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: حتی اگر زیرساخت‌های توسعه اشتغال فراهم شود ممکن است بسیاری از انتطاراتمان از جوانی که در اشتغال به دنبال کسب جایگاه، رسیدن سریع به امکاناتی که بسیاری از آنها خیالی است و به نوعی به زندگی غیر متعهدانه عادت کرده است، بر نیاید.

وی معتقد است که مشکل اصلی جوانان امروزی نداشتن مهارت و تعهدپذیری است که یقینا آموزش و پرورش باید این خلاء را جبران کند و حداقل ۴۰ درصد زمان آموزشی صرف آموزش مهارت‌های اشتغالی و زندگی شود.

تندگویان ادامه داد: نهادهای مختلف اعلام کرده‌اند که آمایش سرزمینی تحصیل به ویژه تحصیلات عالیه انجام داده‌اند در حالی که من تا به امروز این آمایش ها را ندیده‌ام. چنین آمایش‌هایی به ما کمک می‌کند تا دریابیم کشور به چه نوع مدارک علمی، چه تعداد و در چه مناطقی و با چه نوع کاربری نیازمند است. اینگونه با تهیه یک نقشه راه، جوان در هر جای کشور تحصیلات خود را با توجه به نیاز منطقه سکونت خود انجام می‌دهد.

وی گفت: آمایش تحصیلی باید متصل به آمایش اشتغال باشد و با رویکرد جلوگیری از مهاجرت، نگرش به آینده، نیازهای کشور در صنعت و اقتصاد شکل گیرد تا اینگونه جوان هنگام انتخاب میان مدرک و مهارت با توجه به شرایط تصمیم می‌گیرد و مهم آن است که انتخاب هر کدام از این دو راه منجر به ایجاد اشتغال شود.

تندگویان با بیان اینکه جوانان علیرغم اینکه می‌دانند با مدرک گرفتن صرف نمی‌توانند به اشتغال برسند اما باز به مدرک گرایی روی می‌آورند، گفت: جوانان مدرک گرفتن را ارزش جامعه می‌دانند در حالی که ارزش هر جامعه‌ به این است که جوان در آن جامعه چه باگرفتن مدرک دانشگاهی و چه کسب مهارت، بتواند شغلی داشته باشد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها