پیام پاپ در دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه

پاپ فرانسیس رهبر واتیکان روز یکشنبه همزمان با دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه، ضمن ابراز تاسف از این جنگ نابودکننده، مجددا خواستار پایان آن شد.

پیام پاپ در دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه

تارنمای واتیکان نیوز نوشت: بحران سوریه در ۱۵ مارس ۲۰۱۱(اسفند۱۳۹۰) با درگیری مسلحانه میان گروه های تروریستی با نیروهای دولتی سوریه آغاز شد.

پاپ پس از دعا بار دیگر با ابراز تاسف از این جنگ و اثرات نابود کننده اش بر مردم سوریه، افزود: جنگ داخلی سوریه موجب یکی از فاجعه های انسانی در دوره ما و کشته یا زخمی شدن شماری نامشخص، آواره شدن و مهاجرت میلیون ها نفر، ناپدیدی هزاران نفر، نابودی، خشونت از همه نوع و درد و رنج عمیق برای همه مردم به ویژه آسیب پذیر ترین شهروندان مانند کودکان، زنان و سالمندان شده است .

پاپ از همه طرف های درگیر این جنگ خواستار نشان دادن حسن نیت برای پدیدار شدن روشنایی امید برای همه مردم خسته این کشور غرب آسیا شد.

پاپ در سفر اوایل اسفند ماه به عراق، از نقاط اشغال شده توسط عناصر گروه تروریستی داعش دیدار و با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان ملاقات کرد.

منبع: ایرنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • سید
    0

    تروریست های سوری و ایرانی مردم بیچاره را در سوریه می کشند و دلارهای ایران را خرج می کنند. اگر این جنگ پایان یابد اینها چکار کنند.

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      تروریست سوری درست ولی تروریست ایرانی؟اگر منظور ازمردم سوریه همون گروه ها تکفیری اند بله درست اگر منظورت اونا نیست آیا ایرانی ها مردم سوریه را کشتند ؟ سند هم داری؟ یا آمریکا وترک ها وعربستان؟ دلار ها را هم همون ها خرج کردند حتما مستند هایی که درباره سوریه ساخته میشه ببین شاید به فهمت اضافه بشه! کمتر اخبار معاندین رو نگاه کن! خبر فوری الان شما چرا کامنت هایی که به کشورت میگه تروریست تایید می کنی؟ شما با رسانه های معاند چه فرقی داری؟

  • OK
    0

    پاپ جان! بعید است بدون اینکه بشار اسد از قدرت کنار برود و قانون اساسی این کشور با حضور تمامی گروههای سیاسی اصلاح شود و ایران ، ترکیه و روسیه دست از سهم خواهی خود از منافع سوریه بکشند در کوتاه مدت بتوان امیدی به پایان جنگ فرسایشی و استقرار صلح پایدار در سوریه داشت.

    نظرات شما -
    • داریوش
      0

      اکثر همون گروه های سیاسی تبدیل شدند به گروهک وجنگ داخلی درست کردن فکر کنم آمریکا سهم خواهی کرده برو تحولات سوریه را مطالعه کن ببین خواستار شدن تغیر حکومت سوریه کیست؟

  • اسماء
    0

    سران دین بهتر از عامه مردم می دانند جنگ آرمگدون یعنی چه؟ آخرزمان و جنگ سوریه یعنی چه؟ ظهورمسیح درسوریه یعنی چه؟

  • مرفه
    0

    پاپ نوکر یهود

  • 99
    0

    پاپ نوکر امریکا

  • ناشناس
    0

    کاش این جنگ لعنتی زودتر تموم بشه. هرچه خرج این جنگ لعنتی شد پولهای مردم ایران بود.

  • کامبیز
    0

    به عمل کار برآید به سخندانی نیست! مردک تو برو همون صفحه های اینیستا که می چرخی لایک کن!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها