پمپئو: به آنچه که درباره ایران به دنبالش بودیم، دست نیافتیم

وزیر امورخارجه پیشین آمریکا اذعان کرد که سیاست‌های دونالد ترامپ درقبال ایران موفق نبوده و به آنچه به دنبالش بوده، دست نیافته است.

پمپئو: به آنچه که درباره ایران به دنبالش بودیم، دست نیافتیم

به گزارش پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی تلاش کرد از سیاست های دولت دونالد ترامپ درقبال ایران دفاع کند و مدعی شد که پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای با ایران موجب ناامن‌تر شدن خاورمیانه می شود.

وی که به طور ضمنی به شکست این سیاست های ترامپ اعتراف کرد، افزود: دولت نتوانست به توافقی دست یابد که احساس می‌کرد می‌تواند به معنای واقعی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

پمپئو همچنین گفت: ما نتوانستیم تمام آنچه که امیدوار بودیم را در زمینه وادار کردن ایران به کوتاه آمدن و وارد شدن ‌به توافقی که واقعاً مانع از دستیابی شان به سلاح هسته‌ای شود، به‌ دست آوریم اما پیشرفت های زیادی داشته ایم.

این مقام پیشین آمریکایی در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: اگر این دولت به عقب بازگردد و به آن توافق بی‌ ارزشی که در زمان باراک اوباما با ایران حاصل شد، بپیوندد آمریکا امنیت کمتری خواهد داشت. اسرائیل ناامن تر خواهد بود. خاورمیانه امینت کمتری خواهد داشت و کل منطقه بی ثبات‌تر خواهد شد.

باوجود اذعان برخی مقامات آمریکایی به شکست سیاست های خصمانه و سختگیرانه دولت پیشین این کشور درقبال ایران، جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا کماکان به این سیاست ها ادامه می دهد و تاکنون نیز هیچ اقدام موثر و عملی برای اجرایی کردن وعده خود برای بازگشت به برجام انجام نداده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • OK
    0

    عوض تغییر رفتار رژیم ، تحریمهای یکجانبه آمریکا باعث شد کمر بیشتر مردم ایران بشکند و خم شود و از لحاظ قدرت خرید وسایل عمده زندگی همچون مسکن ، دفتر کار ، واحد تجاری ، خودرو ، لوازم خانگی و طلا حدود یک قرن عقب بیفتند. تحریمهای یکجانبه آمریکا و سوء مدیریت کارگزاران دولتی باعث شد فاصله فقیر و غنی در ایران بسیار زیاد و عمیق شود و اغنیاء ثروتمند تر و فقرا فقیرتر شوند. تحریمهای آمریکا و سوء مدیریت کارگزاران دولتی باعث شد طبقه متوسط جامعه به طبقه فقیر تبدیل و افراد و خانوارهای زیادی به زیر خط مطلق فقر بروند!

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      یکعده که معلوم نیست اقامت کدام کشور را دارند .در ان دوران از تمام سیاست های اقای ترامپ حمایت می کردن وحتی این فشارها را هم کم می دانستن .خدایا هر که به این اب وخاک خدمت می کند را سرفراز وکمک کن وخیانت کاران را نیز تو خود می دانی ....

  • ن.ک
    0

    این آقا کی گور شوگم میکنه کثافت

  • مهری
    0

    اقای پمپعو حسرت نابودی ایران به گور میبری واما آقای جوبایدن سگ زرد برادر شغال همان کاری که اوباما وترامپ برعلیه ایران کردند ایشان مدرنتر وهوشمندتر انجام میده ادمهای دمکرات و جمهوری خواه هردو لنگه کفش پا هستند عین مثل همن دشمنی با ایران عین هم رفتار میکنن واما به فضل الهی اگر مسعولین تنبلی و سستی نکنن درانتخاب سال آینده کسانیکه جوان انقلابی هستند فعال نه مثل این دولت همه پیر بی حال باشن بیان کار کنن دیگه کاری به تحریم نداشته باشن خودشان با برنامه ریزی درست مشکلات مردم کم کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها