رئیس قوه قضاییه: حمایت از بخش خصوصی ضروری است

رئیس قوه قضاییه گفت: حمایت تسهیلاتی و حقوقی و قضایی از بخش خصوصی ضروری است.

رئیس قوه قضاییه: حمایت از بخش خصوصی ضروری است

سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای اداری استان مازندران، حمایت از مدیران خطرپذیر و شجاع را وظیفه همه دستگاه‌هایی دانست که دارای روحیه انقلابی هستند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در مسیر خدمت به مردم، حفظ سلامت دستگاه‌های اداری بسیار بااهمیت است، عنوان کرد: همگان باید نسبت به تخلف و انحراف حساسیت جدی داشته باشند و اجازه ندهند مطلقا کوچکترین فسادی در نظام اداری رسوخ کند.

رییسی در همین زمینه تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اداری بیش و پیش از هر جایگاه و نظارت‌های برون سازمانی باید نسبت به انحرافات و تخلفات در زیر مجموعه خود حساسیت و آلرژی داشته باشند.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر این نکته که امور باید به گونه‌ای مدیریت شوند که انجام تخلف برای متخلفان به سهولت صورت نگیرد و در مقابل کسانی که می‌خواهند مسیر قانونی را طی کنند، به راه تخلف نروند، افزود: دستگاه‌های اداری باید در امر شناساندن قانون و مقررات به مردم اهتمام جدی داشته باشند.

رییسی با بیان اینکه در استان مازندران به واسطه حضور مردم متدین و تاریخ بلند این خطه، موضوع وقف از جمله موضوعات مطرح است، گفت: اراضی وقفی در این استان و سایر استان‌ها به صورت موردی در مراجع قضایی رسیدگی می‌شوند، اما باید به صورت کلان، یک کارگروه در امر اراضی وقفی فعال شود تا جوانب مختلف این موضوع را شناسایی و کارشناسی کند.

رییس قوه قضاییه حمایت تسهیلاتی، حقوقی و قضایی از بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: رها کردن بخش خصوصی پس از واگذاری موجب بروز خسارت می‌شود.

رییسی با اشاره به بازدید صبح امروز خود از کارخانه نساجی قائمشهر گفت: در این بازدید مشاهده کردیم که یک بخش از این کارخانه پس از واگذاری با خاک یکسان شده است و فردی که این کارخانه به او واگذار شده نتوانست به تعهدات خود از جمله اشتغالزایی برای ۲ هزار نفر طی ۲ سال عمل کند و اکنون به خارج از کشور رفته و وکیل او در دسترس نیست.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: همچنین در کارخانه کاغذ و چوب که امروز از آن بازدید کردیم، دیدیم که یک خط تولیدی این کارخانه که زمینه تولید ۹۰ هزار تُن کاغذ تحریر و تامین ۳۰ درصد نیاز کشور را دارد، تعطیل شده است. برای راه اندازی این خط تولید نیاز به تصمیم گیری و اراده جدی چند دستگاه از جمله سازمان جنگل ها، سازمان مراتعف وزارت صمت و ... است. راه اندازی این خط تولید می‌تواند سهم بسزایی در اشتغالزایی در استان مازندران داشته باشد.

رییسی همچنین تاکید کرد که توسعه یافتگی استان مازندران در گرو توسعه توأمان بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و گردشگری است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه باید از زنجیره تولید و توزیع و مصرف حمایت عملی صورت بگیرد و در این مسیر باید نسبت به حذف جریان دلالی اقدام موثر صورت گیرد، عنوان کرد: این کار پیچیده‌ای نیست و می‌تواند به رضایت باغدار به عنوان تولیدکننده و مردم به عنوان مصرف کننده بینجامد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سرباز کوروش
    0

    این چرخه گفتاری که هر چهار سال شدت میگیره چقدر حال بهم زن شده،، حرف، حرف،حرف حححححححححححرررررررررررررررفففففففففففففف بسه، هیس،،،،،،همش حرف، دوردور، صفا، سیتی، سریندی پیتی، پیت حلبی

  • فارس
    0

    سلاپ به عدالت مهن ۵ سال بی گنا می سوزم اقای رعیسی ۳ سال حکم ازادی کامیون در دستم چرا جوابم می کنند چرا مالم نمی دهند من خود این بار می روم در هر استان شهرستان کامیون با حکم در دستم پیدا می کنم یا ان اقا مرا می کشد یا بچه من از بین می رود یک طر می خابد بعدن رسانی می شود دنیا می داند

  • فارس
    0

    چون جوب نگرفتم در سه سال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها