طرح ائتلاف ۱۷ کشور؛ رهایی همیشگی ایران از تحریم‌های آمریکا/ ایران به دامن چین و روسیه می‌افتد؟/ جنگ بزرگ؟ شاید به زودی

ائتلاف ضد تحریم توسط ۱۷ کشور همان اتفاقی است که بسیاری از متحدان آمریکا به شدت از آن وحشت دارند، چون نگران هستند با دوقطبی شدن، دنیا به سمت جنگ بزرگ کشیده شود.

طرح ائتلاف ۱۷ کشور؛ رهایی همیشگی ایران از تحریم‌های آمریکا/ ایران به دامن چین و روسیه می‌افتد؟/ جنگ بزرگ؟ شاید به زودی

به گزارش خبر فوری ، خبرگزاری رویترز به تازگی مدعی شده که به محتوای نامه‌ای دست یافته که می‌گوید ایران، چین، روسیه و چند کشور دیگر از جمله سوریه و ونزوئلا در تلاشند تا یک ائتلاف بین المللی ضد تحریم‌های یکجانبه تشکیل دهند.

این ائتلاف می‌گوید اساسنامه سازمان ملل مورد هجمه بی‌سابقه یکجانبه‌گرایی و تحریم قرار گرفته و این تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.

اعضاء این ائتلاف احتمالی و کسانی که نامه مربوطه را امضا کرده اند، این کشوها هستند: ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا که بنیان‌گذاران این گروه هستند.

دو سمت یک اتفاق، تشکیل دیوار آهنین یا بهشت مخالفان آمریکا؟

این نامه اگر درست باشد بدون شک تحول عجیبی در ارتباطات بین المللی ایجاد خواهد کرد. همین امسال بود که ایران نشان داد ارتباط دوگانه و حتی مبادله‌ی کالا به کالای دو کشور در شرایط تحریم همه جانبه می‌تواند راهگشا باشد. ایران با ارسال کشتی‌های خود به کارائیب و ارتباط با ونزوئلا این مدعا را اثبات کرد و نشان داد ائتلاف دو کشور تحریم شده می‌تواند هر دو کشور را تا حدی نجات دهد.

حالا سایر کشورها که اکثرا "دیگری" غرب و آمریکا بوده و مورد تحریم ایالات متحده و غرب قرارگرفته اند به این طرح علاقه مند شده اند. روسیه نیز به عنوان قدرت سیاسی و نظامی شرق از این طرح (یعنی ائتلاف کشورهای تحریم شده توسط آمریکا و رفع نیازهای اقتصادی هم) استقبال می‌کند.

نباید فراموش کرد که روسیه مدت‌ها است مورد تحریم اروپا قرار گرفته و در شرایط سخت قرار دارد. از این جهت، بسیاری معتقدند برای روسیه نیز فرصت مناسبی است تا از طریق ارتباط کشورهای جبهه مخالف غرب نیازهای خود را بر طرف سازد. روسیه همچنین می‌تواند از طریق این ائتلاف، به نوعی برتری استراتژیک در مواجهه با آمریکا و غرب دست یابد.

با وجود این، مخالفان معتقدند که ایجاد چنین ائتلافی بیشتر ما را یاد "دیوار آهنین" شوروی می‌اندازد. دلیل این امر این است که این ائتلاف باعث ایزوله شدن کشورها، کمبود منابع و به خصوص گرایششان به اقتصاد دولتی غیرآزاد (به علت کمبود منابع و دسترسی به بازارهای جهانی) می‌شود و کشورها را در شرایط شبه کمونیستی قرار می‌دهد.

گروهی دیگر البته می‌توانند به این عقیده گرایش پیدا کنند که چین می‌تواند این کمبود منابع را جبران کند و کمبود منابع کشورها را جبران نماید اما نباید فراموش کرد که حتی در صورت وقوع چنین فرضی، بعید است اژدهای سرخ آسیا بتواند خلاء دسترسی به بازار آزاد (بازار اروپا و آمریکا) را جبران کند.

وقوع جنگ سرد دوم چقدر ممکن است؟

با وجود همه اینها یک چیز مشخص است. این ائتلاف در صورت تحقق می‌تواند زمینه ساز دوقطبی شدن مجدد دنیا و حتی شاید جنگ سرد جدید شود. نباید فراموش کرد که دقیقا بعد جنگ جهانی دوم بود که پرده آهنین و پرده خیزران جهان را به دو قطب غرب و شرق تقسیم کرد. در آن زمان، کشورهای عضو دو قطب از طریق پیمان‌های مختلف اقتصاد خود را به یکدیگر گره زدند و توانستند تا سالهای پیاپی علیه جبهه دیگر فعالیت کنند.

از این رو، ائتلاف ضد تحریم توسط کشورهای فوق الذکر همان اتفاقی است که آمریکا به شدت از آن وحشت دارد و نگران است با به قدرت رسیدن یک شبه ترامپ در سال‌های آتی در خود آمریکا، دنیا به سمت و سوی جنگ یا برافروخته شدن یک آتش بزرگ کشیده شود.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 131
  • ناشناس
    0

    راستی خجالت نمیکشید این اراجیف را میزنید آخر این کشورهایی که نام بردی بجز چین کشور بدرد بخوری وجود دارد. آیا سوریه و ونزوئلا و... چه تاثیری روی معادلات جهانی دارند؟

    نظرات شما -
    • به به
      0

      خوده چين همين الان محتاج آمريكاست. يه جا خوندم 370 ميليون چيني بصورت مستقيم و غير مستقيم براي آمريكا كار ميكنن. يعني همين الان اگه آمريكا به چين بگه با يه خداحافظي خوشحالمون كن. 370 ميليون بيكار بهش اضافه ميشه. جالب نيست.

    • نوید
      0

      بحث ائتلاف سه کشور ایران روسیه و چین اصلا خبری نیست که غرب بخواهد به راحتی ازش عبور کند اگر جنگی در بگیرید جنگ بسیار سختی خواهد بود شاید به نظر شما کشورهای دیگه این ائتلاف ضعیف باشند ولی اکثرا موقعیت ژئوپولیتکی خاصی دارند که اگر واقعا جنک دربگیرد وجودش برای هر طرف لازم است

    • حامی چین وروسبه ام ,,مرگ بروطن فروش حامی تحریم کننده ها
      0

      خحالت برای وطن فروشی است که ازتحریم کنندگان ملت ایران ازعهدشکنان حمایت میکندمنافقی که دیروز سربازصذام امرپز سربازبن سلمان هست ,,چین وروسیه کشوری بزرگ چین به تنهایی قریب ۲میلیاردجمعیت دارد روسبه هنوز وسیع ترین کشورجهان هست وشک نکن اینگونه نیست که هند باطرف مقابل وبرعلیه روس باشد,,بفهم جنگ اینده تعدادنمیفهمدجنگ ایند ه باانگشتان دست غلبه میکندکافیست روسبه خسمگین شود همان المانی که دراصل روسیه شکستش دادوبه نام دیگران رقم خورد,,اندازه ۱۵بارکره زمبن رانابودکند بمب اتم داردچندبرابرامریکا,,,جنگ اینده رخ دهد موشکهای قاره پیماشهرها رایکی پس ازدیگری نابودمیکنند,,افتاد,,,امریکاییان عهدسکن و نامردوبی مرام وصعیف کش هستندبرجام نشان دادمقعدودهان امریکایی بکی است اینراحهان وانسانهای باشرف قضاوت کردند,وطن فروش منافق دو ست داردایران همیشه تحریم امریکاباشدوازرابطه ودوستی چین وروسبه با ایران میهراسندچون امکان داردتحریمهاکم اثرشود,,,بایداین اتفاق رخ دهدتا یک کشوررذل ازتحریم ودلارش سواستفاده نکندحتی لاهه راتحریم میکندخا ک برسردولتها,,خاک برسرسازمان ملل بی بخار,,,مفهوم نداردتحریم باید فقط توسط سازمان ملل انجام گیرد نه هرننه قمری ,پیرسگ دیوانه خرفت کثیف قاتل چه باامرونهی کردن,,پیرسگی که درانتخابات امریکاخودرانسان داد

  • ایران مظلوم
    0

    چه آینده ی ترسناکی

    نظرات شما -
    • میرزا تقی خان امیر کبیر
      0

      ۱۴میلیارد دلار ذخیره ارزی رادرجیب آمریکایی ها ریختیت بس نیست دست از سیاست هذیان گویی بردارید بگذارید تحصیل کرده های واقعی در هررشته تخصصی جای این مدیریت های قلابی بکار گرفته شوند تا مانند امیر کبیر خدمات شایانی به این کشور بتوانند انجام دهند نه اینکه بهترین جوانان تحصیل کرده جذب کشورهای دیگر شوند.

  • فریبرز مددجو
    0

    این اتفاق فقط تئوریک است و درواقع کشور چین هیچوقت بازار آمریکارا بخاطر کشورهای دیگر از دست نخواهد داد و این فرضیه فقط در حد یک امضا است چون چین همیشه بخاطر روابط دیپلماتیک و بازار خود همه طرفها را حفظ میکند اما در عمل به هیچ سمتی گرایش ندارد

  • امیرعباس
    0

    بشنو و باور نکن و توهم نزنید امریکا بزرگتر از این حرفهاست که کسی باهاش مقابله کنه ، تیتر تخیلی زیبایی بود

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      قدرتمندتر از ایران هخامنشی و روم شرقی که نیست

  • فتاحی
    0

    شائبه بوجود نیارید این نتیجه ی لیبرالیسم است که حقی برای کسی قائل نیست ، اگر در ترس زندگی کنی سریع خورده میشوی. راهش اینست. درود بر ایرانی مقتدر.

  • ع
    0

    چهارده کشور این ائتلاف، در حد هیچ اند و هیچ تاثیری در معادلات بین المللی ندارند. راستی جای پسرخوانده، لبنان خالی است. چرا؟!

    نظرات شما -
    • غلام سلمانی پور
      0

      لبنان ازمادری،برادرشماست.فقط ،بقول تو پسرخوانده ایت

    • غلام سلمانی پور
      0

      لبنان ازمادری،برادرشماست.فقط ،بقول تو پسرخوانده است

    • ایرانی
      0

      چین را بی تاثیر می دانید؟

  • ....
    0

    این چندتا کشور بیش از نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می دهند .

    نظرات شما -
    • یکی از مردم
      0

      البته جمعیت رعیت زیردست دیکتاتورهای کمونیست!!!

  • ناشناس
    0

    چین زیر بار این ائتلاف نخواهد رفت چون با کمک آمریکا هند جایگزینش میشود ومرگ صادرات بزرگش میرسد

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      دقیقا همینطوره . هند به راحتی جایگزین چین میشه . فراموش نکنیم هند یکی از 5 کشوری است که فضاپیما به مریخ فرستاده و نیروی کار بسیار مستعدی داره ضمن اینکه زبان انگلیسی را کاملا مسلط هستند . و البته گوشت خر و خفاش هم نمی خورند .

  • پدر
    0

    درود واقعا چي ميزنيد شما ائتلاف با چه كشورهايي ؟ كه چه چيزي براي مردم ايران حاصل بشه ؟ شما عملا ايران رو با كشورهايي هم گروه مي كنيد كه هيچ سنخيتي با آنها ندارند كمي به ليست نگاه كنيد و خجالت بكشيد مردم خواهان اين ائتلاف نيستند . ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کاملا درسته ایران رو 42 ساله که فقیر کردین حالا از سر این که نمی خواین قدرت رو رها کنید امدین با یه سری کشورهای کمونیست و فقیر تر از حال و روز خودمون رو هم ریختین که بدبخت ترمون کنید ای لعنت به شما ضد ایرانی ها

  • ث
    0

    اگر مسیر احمدی نژاد طی ۸ سال گذشته دنبال می شد سازمان ملل ار آمریکا به کشور بی طرفی نقل مکان کرده کشورها آزاد زندگی می کردند..اقتدا به کدخدا نظم نوین جهانی در هزاره سوم خاصه برای ایران را به هم زد..

    نظرات شما -
    • علی
      0

      !!!!!!!!واقعا مثل اسطورهتان در توهم زندگی می کنید

  • OK
    0

    بطور کلی تحریم باید در برابر کشورهایی که قوانین بین المللی را نقض می کنند حفظ شود و اگر سد تحریم در برابر کشورهای ناقض قوانین بین المللی شکسته شود شک نکنید جنگ جای آنرا خواهد گرفت! تحریم بین المللی نوعی مجازات مسالمت آمیز و بدون خونریزی کشورهای ناقض قوانین بین الملل است.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      دوست گرامی کمی روشن تر بنویسید. آیا منظورتان از خوب بودن تحریم های بین المللی، تحریم های امریکا علیه کشورهاز دیگر است؟

    • OK
      0

      پاسخ به ایرانی: نظر اینجانب واضح و مبرهن است و نیاز به توضیح و تفسیر بیش از این ندارد. با این حال یک مثالی می زنم تا موضوع بیشتر برای شما روشن شود. فرض کنید یک کشوری غیر از پنج کشور اتمی عضو دائم شورای امنیت سارمان ملل متحد نظام عدم اشاعه هسته ای را نقض کند و به تولید و تکثیر سلاح اتمی بپردازد مانند کره شمالی آیا شورای امنیت به جای اعمال تحریم های بین المللی علیه کره شمالی جهت دست کشیدن از نقض قوانین بین المللی باید بلافاصله به آن کشور حمله نظامی کند یا باید ابتدائاً او را مورد تحریم اقتصادی قرار دهد؟ یا فرض کنید کشوری مخل صلح و امنیت جهانی باشد و در ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد قرار گیرد آیا جهت جلوگیری این کشور از ادامه نقض قوانین بین المللی باید ابتدائاً او را مورد تحریم اقتصادی قرار داد یا باید بلافاصله به او حمله نظامی کرد؟

    • .....
      0

      برادر؛ احتمالاً تازه با حقوق بین الملل و منشور آشنا شدی و می‌خواهی بگی منم آره...ولی بهتره یه کم بهتر مطالعه کنی تا بفهمی تحریم یکجانبه دولتی با تحریم‌های شورای امنیت تفاوت داره و تو داری در مورد چیزی سه ساعت می‌نویسی که این خبر در موردش نیست...

    • OK
      0

      پاسخ به چند نقطه: همینکه شما مطالعه می کنی و می فهمی و موضوعی که به شما ارتباط ندارد و مخاطبش شما نیستی و پاسخ سؤال شما نیست دخالت می کنی برای ما کافی است. ما نیازی به این نداریم که بخواهیم خودمان را به کسی اثبات کنیم. ما در مورد تحریمهای بین المللی بحث کرده ایم و نه تحریمهای یکجانبه آمریکا. ضمن اینکه فرقی بین مجازات اقتصادی که موضوع اًن تحریم بین المللی باشد یا تحریم یکجانبه یک کشور از اعضاء دائم شورای امنیت نیست و منشأ آن مجازات است هر چند آثار حقوقی آن متفاوت باشد.

  • ناصر...
    0

    چه کشورهای مهمی!!!

  • علی
    0

    همیشه باج به کثیف ترین کشورهای دنیا چین و روس احمق نباشید آمریکا از همه لحاظ سگش می ارزه به این ها بخدا قسم ما هیچ وقت از آمریکا اندازه روس آسیب نخورده ایم. بی سواد نیستیم ... تاریخ خوندیم می فهمیم

    نظرات شما -
    • سایه بان
      0

      علی آقا ، چاکریم. داداش چند سالته ؟ میشه بگی کدوم کتاب تاریخ را خوندی؟یادت باشه ایرانی یعنی باشرف....

    • جوجو
      0

      اونهایی که هیچ مطالعه ای نکردن و فقط شنیده اند و یا تابع جریانات خاص هستند حامی کمونیست هایند . وگرنه کسی که کوچکترین مطالعه ای داشته باشه متوجه میشه کمونیست ها چقدر کثیف هستند . لطفا فیلم کورسک را ببینید .

    • حامد
      0

      اگر تاریخ خوانده باشی و بی سواد نباشی باید متوجه شده باشی که متن را در فرامتن اش می خوانند نمی توان یک رویداد تاریخی را از فرامتن اش خارج و آنرا در ۲۰۰ ، ۳۰۰ سال بعدش روخوانی کرد و نتیجه گرفت. الان در زمانه ما هیچ کشوری به اندازه آمریکا نظام بین الملل را تهدید نمی کند فقط ایران و این کشورها هم نیست. مگر این کشورها چه می کنند جز اینکه می خواهند مستقل باشند. اگر مدعی حقوق بشر است مگر خون ناوالنی پررنگ تر از خون جورج فلوید و قاشقجی و کودکان به خاک افتاده یمنی و آوارگان روهینگایی است. اگر اقتصاد آزار و بازار آزاد است چرا دارد تحریم می کند. مشکل این است که آمریکا می گوید ابن کشورها جلوی من ایستاده اند. امروز تحریم مالی همان بمب و هواپیمای سی چهل سال قبل است. لطفا اگر باسواد هستید بروید در مورد سلاح انگاری ابزارهای مالی مطالعه کنید که امروز تحریم یک سلاح کشنده جنگی است.

    • ایرانی
      0

      آفرین بر آقا حامد!

  • مورچه
    0

    گفتی جنگ وای وای وای ترسیدم هراتفاقی بیفته بهترازاین روزگاری که برای مردم درست کردید مگه میشه ۲میلیون دررفاه زندگی کنند ۸۱میلیون بادرد رنج دست وپنجه نرم کنند ان هم درکشوری که با پول ثروت مردم خرج ومخارج ده کشور بیگانه راتامین میکنید مردن شرف داره ب این زندگی سگی

    نظرات شما -
    • !
      0

      اینی که زندگی تو سگی هست دلیل بر همگان نیست ،ای بی خاصیت.

    • علی
      0

      اقای نقطه خط برو نگاه کن ببین دیگران چی میگن . با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه

    • به !
      0

      این بابا اگر هم حتی بی خاصیت باشه سگش شرف داره به انگلهایی مثل ! که رو خون و اشک مردم زندگی انگلی ساختند!!!!

  • احمد
    0

    اتفاقا خیلی خوبه همانطور که ازدل جنگ جهانی دوم حق وتو شورای امنیت. وآمریکای اول بوجود امد.از دل این ائتلاف هم یا جنگ بوجود میاد.یا برا همیشه از شر امریکا عربهای خائن .مرتجه رهای پیدا میکنیم.اون موقع اگر رهبران ایران زرنگ وباهوش باشند.میتوانند.بعنوان یک کشور بزرگ وقدرتمند اسلامی.یعنی به معنی واقعی امپراطور ایران اسلامی رقم بخورد.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اطمینان داشته باش که اون موقع چیزی از دخایر مملکت باقی نمونده همه رو دزدیدن و هیچکی حاضر نیس امپراطور اون بشه

  • ایرانی
    0

    همانگونه که باتمام پیشرفتها نمیتوان پایه های خلق وخوی نامناسب انسانی ازجمله حسادت ، برتری جویی وجاه طلبی وغیره را حذف کرد سنت تاریخ را نمیتوان تغییر داد.درهردوره ای یکجانبه گرایی با تمام هیبت وعظمتش یا روبه زوال میرود یا رقیب سرسختی پیدا میکند .این اصل تاریخ ولازمه ای برای پیشرفت دنیاست.دلیل آن ایجاد فساد در زمان قدرت است .دقیقا آنچه که در حال اتفاق افتادن است مثلا در خاور میانه زیاده خواهی متحدان آمریکا مثل عربستان واسراییل است به طوریکه طمع ورزیها این کشورها با همسو شدن آنها با آمریکا که ناگذیر از لاپوشانی جنایات وحمایت ازآنها میشود آمریکا را وادار به یک جنگ فرسایشی کرد که نتیجه آن ایجاد نفرت و جنگ ،آوارگی وویرانی شد ولی درمقابل این همه هزینه ،درآمد آن ناچیز بود.ولی در این مدت چین بدون شلیک یک گلوله کم کم بخش بزرگی از اقتصاد دنیا را در دست گرفت. از نظر فلسفی ، زیان دوست بد بسیار بیشتر از دشمن با اخلاق است .چون همواره آن ابر قدرت مجبور به هزینه طمع ورزیهای دوستان بد خود گشته وکم کم قدرت بزرگی از ائتلاف کشورهای آسیب دیده شکل خواهد گرفت .آمریکا چه بخواهد وچه نخواهد تا مادامی که با این سیاست عمل کند ظهور قدرت جدید هم رده خودش فرا تر از تصورتان شکل گرفته وباعث از هم پاشید گیش خواهد شد.

  • ناشناس
    0

    ایران قدرتمند که از برکت نعمتهای الهی طبیعی کلان در سر تا سر مساحت سر زمین خود برخوردار است اگر با توکل به خداوند توانای مطلق و علم گرایی از قدرت مردمی و داراییهای خدا داده ی خود بهره ورری علمی بهینه را داشته باشد ؛ به دست به دامن شدن هیچ ابر قدرت بیگانه هیچ نیازی نخواهد داشت.

    نظرات شما -
    • کاربرناشناس
      0

      تونوکر امریکایی هاهستی احمق دست به دامن چی اینا دوستان ماهستن

  • احمد مومن
    0

    گردنادین ها میشه بگین کجاست؟البته اگه درست نوشته باشم اسمشو

    نظرات شما -
    • جواب
      0

      نزدیک قبرپدر حسن روحانی

    • ایرانی
      0

      آقا/خانم جواب : احترام آدم دست خود اوست بی ادب مباش!

  • بیسواد
    0

    نمی دونم چرا بعضی فکر میکنند آمریکا هر غلطی خواست میتونه انجام بده و کسی جرات مقابله نداره آخه آمریکا با کدام کشور قدرتمندی درگیر شده آمریکا تو یمن داره شکست میخوره تو عراق افغانستان تا حال چه غلطی توانسته انجام بده.....

    نظرات شما -
    • همشهری
      0

      دیگه چکار میخای بکنه ، (خودت فهمیدی که بیسوادی) ، معلومه دور از جنگه براش مهم نیس .

    • یکی از مردم
      0

      فعلا که تا اجازه نده همون کشورهای چین و روسیه تون که دارید براشون خودتونو میکشید نمیتونن با ایران تجارت کنن یک ریلا از پولهای مردم هم نمیتونید بدون اجازه بگیرید و بخوربخور کنید!!!!!

  • ناشناس
    0

    یک سری کشورهای عقب مانده که اه در بساط ندارند و خودشان به شدت وابسته به غرب هستند میخواهند عرض اندام کنند

  • محمدی
    0

    مرگ بر آمریکا ! درود بر همه کشورهای دوستدار ایران.

  • افتضاح
    0

    ( آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه،سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا ) عجب كشورهاي خطرناكي :))))))

    نظرات شما -
    • علی رضا
      0

      هر کی می خواهد جنگ را ببرد باید تک به تک این کشورها را داشته باشد

  • م.م
    0

    غرب باوری و شیفتگی به غرب وحشی برای برخی یک بت شده ،عقل حکم می کند به آمریکا و غرب که لا اقل بیش از یک قرن به ما ضربات سنگین و غیر قابل جبران زده بی اعتماد باشیم و برای گشایش در مشکلات کشور به چنین ائتلاف ها روی بیاوریم البته مطمئن باشید این موضع گیری عاملی خواهد بود تا غرب هم از موضع قلدری خود برای حفظ منافع خودش کوتاه بیاید.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اقای مم این چیزای که میگید 42 ساله ازمایش شده به هیچ که نرسیده بدترم شده . اگه یک هزارم این پولا خرج صلح میشد حالا یمن هم اینقد بدبخت و اواره نداشت .

  • محمد
    0

    صب تا شب دارید به همه ی دنیا بد و بیراه میگید و مرگ میفرستید میخواین تحریمتون نکنن.غربیها هم کشورشون پیشرفته س آدم حسابی ان ، زورشونم زیاده دلشون نمیخواد خدماتشونو به شما بدن خوب کاری میکنن.

  • ناشناس
    0

    باقی کشور و پول کشور هم ببخشید به این نامردها سگ آمریکا شرف داره به اروسیه و چین مردم و زندگی مردم را نابودکردید چه از جان مردم و زندگی مردم میخواهید بدبخت کردید مردم را بیچاره کردید مردم را تا کی باج باید داد جان مردم را به لب رسانیدید مردم دیکه چی دارنند میخواهید ازشوم بگیرید خدا نشناسها دست از سره مردم و زندگی مردم بردارید بی رحمها

  • قلندر
    0

    بهترین کار همینه عصر ما عصر نیاز عصر ما عصر گلاب

  • قلندر
    0

    این ده تومنی جدیدارو چقد شبیه هزارتومنی درست کردند لامصب حداقل رنگشو عوض میکردی عصر ما عصر نیاز عصر ما سیب زمینی پیاز

  • باقالی
    0

    این ۱۷ کشور ۴۲ سال گذشته کجا بودند؟

    نظرات شما -
    • الن
      0

      به غیر از چین و روسیه باقی کشور ها در معادلات سیاسی تاثیری ندارند ، چین روسیه هم در حال دوشیدن ایران هستند.

  • ناشناس
    0

    ازاین ۱۷ تا نصفشون کمونیستی وسوسیالیستها هستند که عجب رفقایی اند . این دغل دوستان که می بینی مگسانند گرد شیرینی. سوریه ،ونزوئلا ..‌اوگاندا ،اتیوپی برکاتشان همه هویداست. با وجوداینها کشورما دارد به دروازه های تمدن (تنزل) هرروزنزدیکترمی شود.

    نظرات شما -
    • حامی چین وروسبه ام ,,مرگ بروطن فروش حامی تحریم کننده ها
      0

      سگ اینها به توخاین محتکر اوباش منافق ارزشش بیشتراست ,,بروسرباز صدام ملعون وسرباز جدید بن سلمان ,چقدربن سلمان بهت رشوه داد رقص سمشیردعوت بودی بامامانیت باماهم بودیذ بیچاره بدبخت ,,دسمن ایران وایرانی که ازتحریم کننده حمایت میکنی وطن فروش خاین منافق ,,کثیف اراذل واوباش تونمیخوادازوطن دم بزنی وطن فروش ,,هنوز سال ۴۹ یادمان نرفته چگونه بحرین استان چهاردهم ایران توسط اربابت امریکا وانگلیس از ایزان دران رژیم جداساختی وبه ریاض وهابی دراصل بخشیدی ازتوخاین کسی نظرنخواست ایرانی نیستی که ازایران حرف بزنی,, چین روسبه سرور جهانندولیاقت میخواد,,ماازاشغالهایی که حامی تحریم کنندکان ایران وایرانی هستندمتنفریم وشمامزدوران انهاهستید خاین ازایران فقط فارسی بلدهستی

  • عبداله اسدی
    0

    حالا بشنو از زبان ماموران سازمان سیا و موساد !؟ به محض اینکه احساس میکنند که ایران به اندازه یک میلی متر از مسیر آمریکا و اروپا منحرف می شود بلافاصله شانتاژ را شروع می کنند

    نظرات شما -
    • دادا عرب
      0

      اینهمه انتقاد ها مشخص شد اینها ایرانی نستند وطن فروش هستند انقدر امریکا امریکا بگین تا جانتان دراید احمق ها ایران میدونه چکار کنه انجا تون نسوزه

  • کاربر ناشناس
    0

    سک امریکا شرف داره به چین و. روس از بد و بدتر من امریکا را قبول دارم

  • علي
    0

    أسامي كشور ها رو نگاه كنيد و واقعا بايد به حال مردم ايران گريست . چي ميخواستيم چي شد!!!!

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      چین خودش دنیاییه

    • تلل
      0

      چرا بعدا بورکینافاسو هم به جمع ما اضافه میشه اتحادمون قوی تر میشه

  • فراز
    0

    این جنگ آخر ه و پایان انسان متمدن برای همین همه تلاش می کنندجلویش رابگیرند ولی شاید بشر قادر نباشد جلوی بعضی از پیشگویی های را بگیرد پیش بینی می کنند یک سوم جمعیت دنیا در این جنگ کشته بشود

  • یکی از مردم
    0

    ایران خیلی وقته زیردست چین و روسیه است البته قدیمها میگفتند مستعمره!

    نظرات شما -
    • حیدری
      0

      از برجامتون تعریف کنید هههههههههههه

    • یکی از مردم
      0

      به حیدری :برجام رو شما به هم زدید تا کاسبی کنید...درضمن منظور 42 ساله و برجام و چیزهای دیگه هم فقط برای شماها سود داشته نه ایران و مردم ایران!...حاکمیتتون زیر سواله پس جاده خاکی نرو!!!برجام براتون خوب بهانه ای شده!

  • ما
    0

    دم شما گرم این ضربه کاری و نهایی است بر استعمارگر پیر انگلیس و ابر قدرت پوشالی آمریکا وقت آن است جهان را ما هدایت کنیم و جهانیان بدانن که ظلم ظالمان در نهایت باعث اتحاد مظلومان و ضربه دیدگان میشود و آن زمان است که ظالمان به زیر کشیده و شکست میخوردن

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      با همدستی یک مشت کمونیست از خدا بیخبر واقعا خفت عظیمی برای ما هست که به جای ائتلاف با کشورهای اسلامی باید یک مشت کافر بی دین هم پیما ن بشیم

    • یکی از مردم
      0

      42 ساله میخواید اسرائیل رو محو کنید بذارید اول اون وعده تون درست شه بعد برید پی آمریکا و بقیه!!!!!!!!!!!!!!

    • ما
      0

      فاطمه ما در تمام کشور های اسلامی با همپیمانان و هم کیشانمان ائتلاف کامل داریم فقط با حاکمان و امرای فاسد ودخود فروخته به آمریکای آن کشور ها یی که با ما و ائمه اطهار سر دشمنی دارند هیچ ائتلافی نداریم خفت عظیم جایی هست که استفاده از شارژر و باتری چینی براتون خفت بار نیست چن و روسیه هم به موقه خودش دعوت به اسلام خواهیم کرد اول منطقه بعد شکستن شاخ آمریکا بعد دعوت جهان به اسلام البته الآن هم در جهان در حال زمینه چینی و تبلیغ هستیم

    • فاطمه
      0

      از توهم بیاید بیرون.هیچکس با شما ائتلاف ندا رد

  • علی قلبی
    0

    لعنت به قردادتون ازاین کشورها دوتاش ابرقدرت بقیه اش هم مسعمره اون دوتا پس چه پیمانی چه کشکی

  • ایرانی
    0

    کشور به تمام وکمال شده در اختیار روسیه و دگه از نوکری و مستعمرگی گذشته و شدیم پادو و مزدور این کشور کمونیستی در منطقه؟!!!! واقعا تو این کشور مسئول وطن پرست و با غیرت پیدا نمیشه کشور از این ذلت نجات بده با شعار نه شرقی نه غربی انقلاب کردیم و شدیم برده و نوکر روسیه؟!!! میخوان آب بخورن سریع کفش و کلا مکنن میرن پیش ارباب پوتین اجاره بگیرن

  • احسان
    0

    بهترین تصمیمه، مطمئنا بعد از یه مدت بقیه کشورها هم بهش اضافه میشن باید یکبار برای همیشه، اهرم فشار تحریم رو از آمریکا گرفت

  • علی
    0

    ائتلافی که یک سرش چین باشد ویکسرش سوریه برای غرب بسیار خطرناکه چین واقعا هوشیارانه غرب رامنکوب کرد البته غرب خودش مقصر بود که ایران را در این میسر هل داد

  • الف
    0

    ائتلاف با چین و روسیه برای برآورده شدن همه نیازهای اقتصادی سیاسی و نظامی ایران کافیه.

    نظرات شما -
    • ..
      0

      مثلا تا الان چه نیازی از ما را بر آورده کردن جز بدبخت بابت چسپیدن به این کمونیستهای چه موفقیتی نصیب ایران شده خواهش می کنم فقط یک مورد را اسم ببرید تا ما هم در جریان این کمک ها باشیم

    • الن
      0

      روسیه به ما به چشم ابزار نگاه میکنه تا شریک استراتژیکی

    • مار
      0

      لعنت بر کمونیست پرستان

  • مانی
    0

    روزی می رسه که مجبوری به خاطر پوتین انقدر دست بزنی تا از بلند گو بگن دست زدن تمومه و اگر قبل از اعلام بلند گو دست زدنتو تموم کنی به جرم خیانت به حزب کمونیست اعدام میشی حرمت خون های که در تاریخ ایران زمین به خاطر زیر بار ظلم و خفت نرفتن ریخته شد رو داشته باشیم

    نظرات شما -
    • حیدری
      0

      خخخخخخخخخ. یعنی زیر بار حرف زور آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان و... رفتن، تحقیر شدن نیستش؟ و همکاری با چین و روسیه میشه زیر بیرق آنها بودن؟ همین افراد، مقلا عقلا، ایران رو با برجام نابود کردند. کلی هم ادعای عاقل بودن دارند!!!!

    • واقعیت این افراد
      0

      سگ پوتین ارزشش ازتو وطن فروش دست نشانده پمپو ترامپ بن سلمان وهابی بسیاربیشتراست ,خاین وطن فروش دربغل بن سلمان وهابی بخواب ورقص شمشیرکن خاین ,,, دشمن ایران وایرانی ,,ازکسی که ایران راتحریم کردواجازه نداددارووواکسن واردایران شودحمایت میکنی قبلا هم خانوادکی دربغل صذام میخوابیدبدوسربازاوبودید , منافق وطن فروش محتکرکثیف که حیثیت ندارد,,,,چین وروسبه هنوز زیر تعهدشان نزدندان ترامپ کثیف امریکا یی وتوایادی اوهستیدکه مقعدودهانشان درکل تازیخ یکی بود وبرجام همه واقعیتهارانشان دادکه امریکایی برای حرفش ارزش قایل نیست برو بچه پیر خرفت عهدسکن برو دنبال باباییت ,,نبود برودنبال عموبن سلمانت ,,رقص سمشیرکن ,,

  • حمید
    0

    هنوز هم خیلی از کشورها هستن که بدون اجازه آمریکا آب هم نمیخورن همین کره و ژاپن دو قطب اقتصاد تکنلوژی حتا میترسن بی اجازه پول ایران رو ازاد کنن آمریکا هنوز هم ابر قدرته مگر از داخل داغون بشه

  • تورج میرآب
    0

    طلب علم کنید حتی به وسیله چین

    نظرات شما -
    • 000
      0

      طلب ساندیس کنید حتی از چین

  • ایرانی
    0

    آقا عجب قطبی درست شده فقط جیبوتی رو کم داره! تا کی سیاست های اشتباه تا کی

  • رضا
    0

    یک نکته برای بی اثر کردن تحریم: روسیه سالی ۱۱میلیارد دلار واردات سیفی جات داره وسهم ایران ۱۲۰میلیون دلاره! روحانی سال ۹۲گفت مشکل اصلی تحریم نیست ومدیریت است! افغانستان وپاکستان وعراق به برق ایران محتاج اند که باید ظرفیتی برای صادرات به وسیله تولیید بیشتر درست شود. این نوع راه ها اگر توسط ایران استفاده نشود دشمنان برای تحریم بیشتر ایران سعی در دور زدن ایران دارند مثلا سعی دارند آمریکایی ها برق افغانستان را به۵۰۰وات تغییر بدهند تا ایران نتواند صادر کند جالبه عراق هم در برق وابسته به ایران است وآمریکا نتونست تحریم کند ومعافیت تحریمی گذاشت.

    نظرات شما -
    • ..
      0

      الان چند ماه دیگه که دولت دست دوستان شما بود وگندش مثل مجلس درآمد همدیگه را می بینیم

  • کامبیز
    0

    نکته جالب از تعطیلی اقتصاد در دولت روحانی ترکیه از مرز ترانزیتی ایران به قطر صادرات می کند ار چیز هایی که ما در ایران فراوان داریم یعنی شیشه وهندوانه بعد کشاورز ما اینجا باید سالی۳۰درصد مازاد داشته باشد.

    نظرات شما -
    • انسان باشرف
      0

      سالم باش ,جنس باکیفیت بدون تقلب عرضه کن تاازتوبخرند کساورز ماکشاورزما نکن ,,کشاورز جتس صادرنمیکندان تاجردزدصادرمیکندالکی ننه من غریبم درنیار ,,افتاد,,ملت بچه وکودن نیستند,,,وطن فروشهاراسریع می سناسند

  • هادی
    0

    دامن نه, دام

  • علی طهرانی
    0

    تلاشهای بیهوده جهت مقابله با امریکا اشتباه استراتژیک و در تناقض با رفاه اسایش و ارامش مردم عادی و فشار بیشتر و له شدن مردم میباشد .گردن کلفتی و عزت در دنیا نمونه هایی دارد که مسئولین میتوانند با دید واقع بینانه به ان نگاه کنند نمونش رفتار چین و روسبه در مقابل امریکاس در مقابل هر حرکتی و عمل امریکا عکس العمل نشان میدهند و تلافی میکنند ولی نه سقوط ازاد اقتصادی مثل کشور ما تجربه میکنند نه کاهش ارزش پول ملی دارن نه صادرات و وارداتشون قطع میشه نه کمبود غذا و دارو پیدا میکنند نه مردمش زیر خط فقر میروند در اصل میتوان گفت عزت و مقابله ای که مثل نمونه های درست ان نباشد عین ذلت است با تبلیغ بی اساس و شایعه و رجزخواندن برای دنیا و گشنه و ناچار کردن مردم و بی ثبات کردن کشور نمیشود عزتمند شد . عزت واقعی یک کشور رضایت کلیه اقشار یک کشور است نه فقط قشری که متصل به نهادهای دولتی حکومتی هستند.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      سلام بنام خدا عزت فقط پیش خداست و بس

  • علی طهرانی
    0

    بخدا که اگر این باجها و امتیازاتی که به روسهای کثیف و چین های بی همه چیز رو به امریکا و انگلیس میدادیم الان وضع و اوضاع بمراتب بهتری داشتیم حاضر شدیم تولید و اقتصاد و صنعت کشور رو با در اختیار گذاشتن کل بازار ایران به چین نابود کنیم از سجاده و مهر نماز تا خودرو و کل صنعت ما اجناس چینی شد و شغل ها نابودشدند و بیکاری و بدبختی فراگیر شد ، میلیاردها میلیارد دلار به روسیه بابت تکنولوژی و مشاوره ساخت نیروگاه اتمی پول دادیم که باهاش میشد کل صنعت ایران را کوبید و از نو با تکنولوژی روز دنیا ساخت و با برجام تمام راکتور ها رو سیمان ریختن و میلیاردها دلار رو دود کردن رفت هوا و نتیجش این شد که نه بمب اتمی داریم که میگفتند قراره دنیا رو از ما بترسونه و کسی جرات نکنه تحریممون کنه نه برقی از نیروگاه تولید شد نه روسیه با این پولهایی که از ما گرفت کمکی به ما کرد و حتی زیر بار فشارهای روسیه مجبور به امضای توافقنامه تقسیمات جدید دریای خزر شدیم که نتیجش کاهش سهم ایران بود یعنی بخشش دریای خزر. کلا کشوری که امیدش به حمایت دیگر کشورهاس ذلت پذیره فرقی هم نمیکنه تحت نفوذ و یا حمایت امریکا و انگلیس باشیم یا روسیه و چین . و ناگفته نماند که روسیه و چین و شرکتهای انها رسما با تحریمهای پولی و بانکی امریکا موافقت و انرا اجرایی کردند نمونش عدم همکاری خودروسازهای چینی به بازار پر سود ایران است.

  • ali
    0

    آره این چند تا کشوری که نه در عرصه سیاسی و نه در اقتصادی هیچ حرفی برای زدن ندارند بهم بپیوندند میشند اتحادیه دوم اروپا!!! چین و روسیه ثابت کرده اند در بهترین شرائط پشت همه دوستانشان را خالی میکنند و کافی است قراردادی میلیاردی اروپا و آمریکا به ایشان پیشنهاد بدهد تا با کله بروند تو صورت دوستان و عزیزانشان

    نظرات شما -
    • 000
      0

      چین ساندیس های خوشمزه ای درست میکنه . چین پرستان فقط نفع خودشان را می بینند .

  • بینا
    0

    واقعا با این قرار داد رخ فتعلیشاه را سفید پوش کردن ، ترکمانچای دوم ،آیندگلن در کتب درسی خواهند آورد

    نظرات شما -
    • علی
      0

      اون برجام بود جابجا نگو

    • ایرانی اصیل فابریک
      0

      منافقین ,,بینا نیستند,کورهستندبرو وطن فروش سربازصدام ملعون ,,سرباز بن سلمان وپمپو وترامپ قاتل,,توایرانی نیستی وطن فروش ,,بروبرای اربابانت دم نکان بده,ازتحریمهای ترامپ منفعت بردی ,,وطن فروش بی مصرف,,,دسمن ایران وایرانی بروبابن سلمان رقص شمشیرکن ودربغلش شب تاصبح بخواب,,,,امریکابودکه دران رژیم هم ایران راوادارکرداستان چهاردهم بحرین راجداکند وبه ریاض دراصل ببخشد,,,تووطن فروش نمیخواد دل بسوزانی چین وروسبه دراین ۹۰سال حزخوبی وشرف چیزی ندیدیم ووو ازامریکا جزتحریم چیزی ندیدبم امریکایی مقعدودهانش یکیست برحام این را اثبات کرد,,

  • کامبیز
    0

    اگر یک جو تاریخ خونده باشیم، و تجربه روابط امریکا و اروپا را از 28 مرداد تا همین لحظه به یاد داشته باشیم ، و یک جو نه بیشتر هم انصاف داشته باشیم ، و در مورد جنایت و خیانت امریکا و اروپا در حق مردممون و حتی بیماران سرطانی و تالاسمی و کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای، خودمون را به خواب نزنیم، همون حرف امریکا و اسرائیل را در مورد رابطه با چین تکرار نمی کنیم. مگر یک انسان بالغ و عاقل چند بار باید عملکرد دیگران را تجربه کند تا بفهمد او دوستش هست یا دشمنش؟

  • Ali
    0

    تکاثر سرمایه عده ای درداخل عدم یکپارچگی خیانت بعضی از مسئولین خطرش از آمریکا بیشتر است ضمنا در مورد مفاد این قرارداد که مشخص نیست زود است قضاوت کردن زمان مشخص خواهد کرد از سال ۴۲ تابحال نقطه مثبتی از طرف آمریکا نسبت به ملت ایران اعمال نشده تا زمانی که اروپای غیر مستقل و خیانت عربهای بی غیرت در خاورمیانه است وضعیت همین است دنیا دیگر ابر قدرتی آمریکا را قبول ندارد کم کم جهان دارد خودش آماده میکند برای تغییر آن یا باید آمریکا بپذیرد یا مثل جنگ جهانی اول اوضاع و موقعیت خود گیرد زمانه این یقینا در آینده بخود خواهد دید بخیر باشد.

  • ایرانی اصیل فابریک
    0

    باید تکلیف روشن شود ,امریکابا,حربه تحریم به کشورها زورمیگوید قلدری مبکندوازموقعیت دلار ازهمه سواستفاده میکندقلدری امریکا برای کل جهان هست چه کسی تعهدمیدهدامریکامجددادیوانه پیرخرفتی چون ان توله سغال ترامپ پمپودرراس امورنیایندوتمام قراردادهارانقض نکنند,چه کسی تصمین میدهد حرف وتعهدامریکاییان بی ارزش هست انهادهان بالاوپشتشان بکی است ابدابرای حرفشان ارزش قایل نیستنذبرجام بالاخص,وسایرقراردادهای جهانی هم توسط امریکابراحتی نقض وبی ارزش میشوندوجهان هم بی لیاقت اروپا هم برده وغلامی بیش نیست انهالایق نیستندافرادی سرسپرده وتابع زورگویی شخصی بی ارزش دیوانه زنجیری چون ترامپ پمپو هستندکه ازشعوردرک فهم قانون دیپلما سی هیچ نمیدانند,بایدواقعافکری کرد,تحریم خودنوعی جنگ هست که تاامروز ابرقدرتی چون روسیه دربرابران سکوت کرده امااین قلدری هم حدوصبری دارد تحریم درواقع اعلام جنگ نظامی هست اماپوتین واقعاخویشتن داری کرده است معنانداردخارج ازسازمان ملل یک کشور یاحتی چندکشور اقدام به تحریم خودسر انه بزنندکاربه جایی کشیده ریاض ریقو هم تحریم میکند!!!این حربه بایدبرای همیشه ازبین برود هرراه حلی داردبایدانتخاب کرد,هرکس هرکشور هرسخصی هر مخالفی حتی دادگاهه لاهه را براحتی تحریم میکنندبایدفکری اندیشبداعلان جنگ شاخ ودم نداردجهان بی بخارامروزبالاخص اروپای نالایق واقعاتنبل وبرده وغلام خودرانشان میدهدبه هربهانه ای مخالف خودراتحریم کردن واقعا زشت و زننده ونوعی هرج ومرج هست ,,,بایدحتماراهی جست ,,قرارداد۲۵ساله باچین عا لیست فقط منافقبن وطن فروشان مخالف ان هستندهمین قرارداد میتوان درجنبه امنیتی دفاعی هم باروسیه وچین انعقادکردوپایگاه به انهادادمگردیگران به امریکاندادند,,مگرماتافته جدابافته ایم اعتمادبایدکرد,,چین وروسبه هرگز تعهد خودرالگدکوب نکردنداین امریکاست که ابدا به تعهدخودوفادارنیست ودهان و مقعد بک امریکایی یکیست برای قراردادارزشی قایل نیستندامریکا هرگزچه دران رژیم چه این نظام دست ازخصومت باایران برنداشته,,دران رژیم چه کارمثبتی از خوددرایران یادگارگذاشته فقط سال ۴۹ بحرین راازایران جداکرد یعنی ایران را واداربه این عمل کرد؟؟اما شوروی حداقل درهمان رژیم هم ذوب اهن به ایران اهداکزدودراین نظام پایگاه هسته ای بوسهروچین هم قطارراه اهن تهران بندر عباس ووو,,,امریکا اروپا چه برای ایران انجام دادند؟؟؟؟

  • هادی 25 از ورزقان
    0

    امریکا از قدیم تا الان به جهان ظلم کرده وبه ایران .امریکا یک نوع مکروب جهانی است. آمریکا به هرجا برود برای قارت وخون ریزی است.

    نظرات شما -
    • ش.معلم
      0

      میکروب - غارت - از 20 هجده شدی داود جان.

    • ممد
      0

      غارت

  • علیقلی
    0

    یعنی هنوز در دوران دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی زندگی میکنید؟فقط میزان سهام عرضه شده شرکتهای چینی تو بورس امریکا ۱٫۵ تریلیون دلاره.کل اقتصاد این ۱۷ تا کشور چقدره؟

    نظرات شما -
    • کامبیز
      0

      چرا آدرس غلط می دهید؟ انگار در بین 17 کشور هیچ قدرتی وجود نداره. فقط دو کشور روسیه و چین از بین این 17 کشور اگر ائتلاف کنند به راحتی امریکا را زمین می زنند. دلیل تقابل جدی ترامپ و بایدن با این دو کشور هم همین قدرت آنها است. ثانیا قذرت که فقط در دلار نیست. منطقه جغرافیایی و سوق الجیشی، جمعیت و نیروی انسانی کشورها ، منابع و معادن آنها ، قدرت نظامی، دستاوردهای علمی، و ده ها مولفه دیگر، همه تولید قدرت می کنند. اگر کشورهای کوچک با همین مولفه ها متحد شوند و با چین و روسیه و ایران هم افزایی کنند، قدرت بزرگی متولد خواد شد که کمر امریکا و پدر امریکا را خواهد شکست. این روز دیر نخواهد بود.

    • محمد
      0

      چین اقتصاد اول دنیاست الان امریکا دوم شده ... داداش چی میزنی این نظر ها رو می نویسی؟

  • علی طهرانی
    0

    متاسفانه ایران به دامن چین و روسیه نمیافتد ایران در چنگال چین و روسیه گرفتار میگردد.

  • ناشناس
    0

    ای کاش نظر مردم را هم جویا شوند.تمام کشورهای دنیا دنبال منافع خود وکشورشان هستند بجز ایران که باتمام وجود هدفش بد بختی وفلاکت مردم خودش هست.ما باید دنبال منافع خود باشیم نه باج بدهیم .امریکا کشور بدی است ولی تمام اقازاده ها ببخشید زالو زاده ها در انجا خوش می گذرونند.اگر پای چین به ایران باز شود برای همیشه فاتحه ایران خوانده شده

  • علی زرین
    0

    ما که جوونیمون رفت خودتونو جر ندید دیگه برای من وتو چیزی عوض نمشه عمرمون عقب بر نمیگرده موقعی که میخوام بمیرم دنیا هم پشت سرم بمیره لعنت به همه شون بچه هامون افسرده شدن معتاد شده هی بگه اقاییون ۴۲ دو ساله قله رو فتح میکنیم فتح میکنیم در عجبم خدایا تو چقدر صبر داری

  • وطنی
    0

    باسلام به همه دوستان به قول مختار رحمه الله :به خدا که گویا میبینم همچون گوسفندانی همه سرهای شما بریده خواهد شد . منظور شما ساده لوحا اینه بیاییم با آمریکا عهد ببندیم! معلومه میخوایین دست رد به سینه چین و روسیه میزنین آخه چند بار میخوایین از یه سوراخ گزیده بشین کشور متمدن چین هیچ وقت قابل مقایسه با آمریکای شیطان صفت نیست حداقل میدونین از لحاظ نظامی و هرچی.. در مقابل آمریکایی که انسانیتی سرش نمیشه و سابقه حمله وحشیانه اتمی هم داره اعتلاف با چین و روسیه و همچنین سایر کشورها هم یکی یکی میخوان جلوی این گراز وحشی(آمریکا) بایستند بهترین کاره

    نظرات شما -
    • کمیل
      0

      دم شما گرم دوست عزیز

  • علی
    0

    ایران خودش ابر قدرت است وبا دوستان خود تکیه گاه هم دیگرند کسانی که از قدرت ایران قافلند از قافله جا ماندن

  • محسن حسنی
    0

    همه تون بیکارین بخدا

  • اکبر
    0

    سگ امریکا به چین و روسیه می ارزد خیانات روسیه از یادمان نرفته بردن بخش عظیمی از بهترین سرزمینهایمان ما مسلمان و پیمبران امریکا که در قران امده ان مورد قبول اسلام هستند شما را بخدا از کمونیست ها دست بردارید

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      خب تو برو بشو سگ امریکا

  • کمیل
    0

    هم امریکا سگه، هم نوچه هاش و هم کسایی که بهش دل بستن. واقعا امریکا باید دیگه چه غلطی کنه که بعضیا بفهمن که امریکا دشمن ایرانه. عامل کودتای 1332 در ایران زدن هواپیمایه مسافربری 1367 (فکر کنید مادر خودتون توی اون هواپیما بود.) حمایت از اغتشاشات سال 1388 و تحریم شدید بین الملل علیه ایران شهادت اسطوره ایران، رستم شاهنامه ایران (سردار شهید قاسم سلیمانی) و و خاک بر سر بی غیرت بعضیا

    نظرات شما -
    • چالدوز
      0

      تو فکر کن مادر خودت تو زمان کمونیست تحت اسارت سوروی {ترکمنچای} قرار گرفت یافر کن با اسلحه روسی تو خاک خودمون موردتیراندازی قرار گرفت توسط عراقیها

    • ....
      0

      چالدوز شما هم فکر تو زمان کودتای 28 مرداد و زمان کاپتالاسیون مادرت مورد تجاوز امریکایی ها قرار گرفته و کسی نمیتونه حتی از امریکاییه شکایت کنه

  • صالح علی پور
    0

    آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند .ما باید بدون بازار ان ها، با کشورهای دیگری تعامل کنیم،

    نظرات شما -
    • بنجل
      0

      چین و روسیه قابل اعتمادند؟؟؟ ای بیچاره نادان

  • رضا فهیمی
    0

    آهای آقای علی تهرانی اول بگو تو فامیل اون تهرانی که تو رادیو بغداد بر علیه ایران زمان جنگ وق وق میکرد نیستی ؟ که نظریه ات نشون میده هستی پس دیگر حرفی با تو نمیمونه .........کن ، اما دوستان من ،قدرت این کشور و اون کشورا در نظر میگیرید قدرت اونی که همه اینها را آفریده در نظر نمیگیرید .میگه تو اگر ۱ درصد قدرت اون ظالم را داری صدرصد انرژیت را بذار من کمکت میکنم حرف خدا هم حرف آمریکا و غیره نیست که ترامپ بزنه زیرش .پس بیایید ما به قدرت خودمون ایمان داشته باشیم اونوقت ببینیم خدا برامون چکار میکنه یه ذره به جنگ ۳۳ روزه دقت کنید ودقیق مطالعه کنید تا قدرت خدا را ببینید .وضعیت صهیونیستها را در ۴۰ سال جدید مطالعه کن ببین قدرت خدا کجاست نه آمریکا و اروپا حمایتش را از اسرائیل برداشته نه صهیونیستها ثروت و قدرتشون نسبت به قبل کمتر شده پس چرا ۴۰ سال پیش داشتند از بحر تا بر را میگرفتند اما امروز دورخود دیوار و سقف آهنین میزنن این قدرت خداوند نیست یه ذره چشممون را باز کنیم خدای به این بزرگی را ببینیم فقط آمریکا و روسیه و اروپا و چین را قدرت نبینید .

  • H. V.
    0

    دلار آمریکا بزودی از مبادلات جهانی خذف خواهد شد و فروپاشی اقتصاد آمریکا بعلت بدهی های سنگین خارجی نزدیک است و چین با بلعیدن اقتصاد آمریکا جایگاه خود را در رتبه اول اقتصاد جهان تثبیت خواهد کرد و کابوس تحریم های آمریکا در پی وقوع جنگ جهانی سوم از بین خواهد رفت. ان شاءالله.

    نظرات شما -
    • 111
      0

      شتر در خواب بیند پنبه دانه / با همین توهمات خوش باش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها