تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تولید انبوه واکسن ایرانی از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می شود.

تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی از خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می شود

نیکی ملکی در حاشیه سفر به کاشان با اشاره به اینکه تولید واکسن کرونا یکی از مهمترین فعالیت‌ها و پروژه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در میدان مبارزه با کروناست، اظهار داشت: از هفته اول سال ۱۳۹۹ فعالیت‌های تحقیقاتی تولید واکسن کرونا به صورت جدی مطرح و آغاز شد.

وی با بیان اینکه واکسن کرونای ایرانی بر روی پلت فرم ویروس ضعیف شده ساخته شده است، ابراز داشت: بعد از مراحل تحقیقاتی و تست موفق حیوانی فاز یک تست بالینی هم انجام شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه در این مرحله بر روی ۵۶ داوطلب واکسن کرونای ایرانی تزریق شد، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ گونه عوارض حاد و جانبی بر روی داوطلبین مشاهده نشد که این نشان از موفقیت‌آمیز بودن فاز اول تست انسانی است.

وی با بیان اینکه تولید واکسن کرونای ایرانی در سه مرحله انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول تولید آزمایشگاهی است که برای تست‌های بالینی استفاده می‌شود.

زمان مرحله دوم تولید واکسن کرونای ایرانی به صورت نیمه صنعتی

نیکی ملکی با اشاره به اینکه مرحله دوم تولید واکسن کرونای ایرانی به صورت نیمه صنعتی و بلافاصله بعد از اعلام موفقیت‌آمیز تست‌های بالینی انجام می‌شود، بیان داشت: در این مرحله ماهیانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون واکسن تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید صنعتی و انبوه واکسن کرونای ایرانی از خرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، ادامه داد: با توجه به آماده سازی زیرساخت‌های لازم برای تولید انبوه واکسن کرونا می‌توانیم ماهیانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون دُز واکسن تولید کنیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکید کرد: با وجود اینکه برای صادرات واکسن کرونای ایرانی برنامه داریم و حتی پیشنهادهایی هم از برخی کشورها دریافت کرده‌ایم ولی تا واکسیناسیون کامل در داخل ایران انجام نشود هیچ واکسنی صادر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از اپیدمی کرونا تمام زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌های ایجاد شده را برای تولید واکسن بیماری‌های دیگر استفاده می‌کنیم، گفت: واکسن‌های تولید شده بعد از اپیدمی کرونا هم انسانی و هم حیوانی خواهد بود.

نیکی ملکی افزود: با توجه به آزمایشگاه‌های مجهز، نیروی انسانی مجرب و توانمند و همچنین خط تولید مؤثر تولید واکسن در داخل کشور به زودی ایران به عنوان قطب تولید واکسن در منطقه معرفی خواهد شد.

منبع: مهر

77

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    درود بر همه دانشمندان و پژوهشگران عزیز ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها