خانواده جورج فلوید ۲۷ میلیون دلار غرامت دریافت می‌کند

شورای شهر مینیاپولیس با پرداخت ۲۷ میلیون دلار به خانواده جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی که به دست پلیس این شهر کشته شد، موافقت کرد.

خانواده جورج فلوید ۲۷ میلیون دلار غرامت دریافت می‌کند

به گزارش یورونیوز، این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که انتخاب اعضای هیات منصفه دادگاه کیفری متهم این پرونده همچنان ادامه دارد.

بن کرامپ، وکیل خانواده فلوید در بیانیه‌ای گفت که «این بزرگترین توافق حقوق مدنی آمریکا تاکنون بوده است و پیام قدرتمندی را ارسال می‌کند که زندگی سیاهان مهم است و خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان باید پایان یابد.»

درک شووین، افسر سابق اداره پلیس مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ مه سال گذشته حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید فشار داد و باعث مرگ وی شد. انتشار ویدئوی لحظه مرگ این سیاه‌پوست آمریکایی اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت و به یک جنبش ملی در موضوع عدالت نژادی تبدیل شد.

خانواده جورج فلوید، در ماه ژوئیه گذشته پرونده شکایت حقوق مدنی فدرال را علیه شهرداری، شووین و سه افسر اخراج شده دیگر که به مرگ فلوید متهم شده‌ بودند، به جریان انداخت. پلیس زیر مجموعه شهرداری است.

آن‌ها افسران پلیس را متهم کردند زمانیکه می‌خواستند جورج فلوید را مهار کنند، حقوق وی را نقض کرده‌اند و شهرداری اجازه داده است که فرهنگ اعمال بیش از حد زور، نژادپرستی و مصونیت از مجازات در بین نیروهای پلیس شهر رشد کند.

دادگاه کیفری رسیدگی به پرونده قتل جورج فلوید نیز از روز سه شنبه گذشته با انتخاب تعدادی از اعضای هیات منصفه آغاز شده است.

قرار است دادگاه دیگری در ۲۹ ماه مارس برگزار شود و انتظار می رود در اوایل ماه آوریل حکم نهایی دادگاه اعلام شود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • شهرام.ر
    0

    سوابق این فرد(تجاوز، دزدی، تهدید زن حامله با اسلحه، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و...) که به صورت یک سمبل درآمده ، قابل چشمپوشی نیست

  • مرتضی
    0

    از این پول باید بخشیش به مردم ایران برسه چون دهنمنو این 20:30 سرویس کرد با خبر این آقا ، یعنی جزعیات مرگ این آقارو ما بهتر از خانواده خودش میدونیم .

  • حمیدی
    0

    چقدر باید کار پورن انجام می داد تا اینقدر پول برای خانواده شجمع می کرد

  • موخام بورم
    0

    اوخ اوخ اوخ . دیه اونجا چنده !؟ اینجا که 320 میلیون هست میشه حدود 11 هزار دلار . میشه بیایی منو ببرین و بکشین . لووووووووووطفن مسئولین رسیدگی کنن . مو موخام بورم اونجا

  • ناشناس
    0

    جالبه انقدر ک ۲۰ و سی برا این مرحوم خبرداد بیرون انگار یه ایرانی بود ک در آبان ۹۸ کشته شد الان هم ۲۰ و سی میز گرد تشکیل بده ک این غرامت ب اندازه هست یا کمه!

  • جمعه
    0

    درگذشت جورج فلوید را به صدا و سیما صاحب اصلی عِلّه تسلیت میگویم. خانواده جورج بدشانس بودند. اگر دست معاون نیروی انتظامی ما می افتاد،حداقل پاهاشو می شکستند.لازم به توضیح هست که جان انسانها ارزشمند هست.اما در حیرتم که چگونه صدا و سیمای میلی چگونه از کشتن یک دزد و قاچاق فروش و متجاوز به نوامیس آمریکایی هزینه کرد.

  • وطن
    0

    این همه مسلمان تو چین کشته شد کسی به روی خودش نیاورد بعد برای این خلاف کم مانه بود عزای عمومی تو ایران برگزار بشه شده نماد برای صدا وسیما

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      درسته همینطوره یه محافظ عشرتکده و الکلی دائم الخمر که موقع دستگیری مست بوده و اسکناس جعلی به فروشگاه داده بوده و موقع دستگیری توسط پلیس با پلیس درگیر شده / آمریکا عدالت رو اجرا می کنه . هر کشور دیگه ای بود به بازماندگانش دیه نمی دادند . احتمالا خرج انتقال و مراسم دفن رو هم می گرفتن .

  • 240 تای دولتی
    0

    و خانواده قربانیان ایران ....

  • حسینی
    0

    برادر شهید جورج فلوید یک عمری مجاهدت در راه اسلام و انسانیت و عزت و ناموس و شرف زنان و مردان مستضعف کرد و در این راه حق اللهی و در حین مجاهدت و امر به معروف و نهی از منکر در آمریکا توسط پلیس شیطانی صفت و مامور سازمان سیا و موساد شهیدش کردن خدایا روح پر فتوح برادر عزیزمون جورج الله فلوید علی با شهدا عالی قدر محشور بفرما

  • نادر
    0

    به این میگن قانون که پاسدار جان انسان‌هاست، نه مانند این جا که می‌کشند و طلبکار هم هستند و خانواده‌اش رو هم نابود می‌کنند!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها