توده گرد و خاک از عربستان در مسیر خوزستان است

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان گفت: با تشکیل توده گرد و خاک در کشور عربستان و حرکت آن به سمت این استان، از اوایل شب جمعه شاهد کاهش دید افقی در مناطق خوزستان خواهیم بود.

توده گرد و خاک از عربستان در مسیر خوزستان است

محمد سبزه زاری در گفت‌وگویی اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه ناپایدار به روی استان مستقر است و از امروز تا اوایل وقت فردا سبب رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی و شرقی، وزش باد متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی با بیان اینکه بارش در دیگر مناطق استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود، خبر داد: از فردا جو استان پایدار و از یکشنبه تا پایان هفته آینده روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و تا اوایل روز یکشنبه به ویژه از امروز تا اواسط وقت فردا شمال خلیج‌فارس مواج همراه با رگبار پراکنده خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان خوزستان افزود: با تشکیل توده گرد و خاک در کشور عربستان و حرکت آن به سمت استان خوزستان، از اوایل شب جمعه تا اوایل روز شنبه شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک در مناطق جنوب غرب، جنوب و با شدت کمتر در مناطق مرکزی و غربی استان خواهیم بود که بیشترین غلظت گرد و خاک در مناطق جنوب غربی و جنوبی استان است و با حرکت به سمت مرکز از شدت آن کاسته می‌شود.

سبزه زاری گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۳۲.۳ و دهدز با ۸.۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند؛ همچنین در شبانه‌روز گذشته حداکثر دمای اهواز به ۳۱ و حداقل به ۲۲.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

منبع: مهر

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    خوزستان گرد و خاک و کم داشت که اومد خوزستان تسلیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها