شورا محل تسویه حساب سیاسی نیست

امام جمعه کام‌فیروز تاکید کرد که شوراها باید محلی برای اتخاذ تصمیمات توسعه‌ای و فراهم کردن زمینه آبادانی باشد نه تسویه حساب سیاسی و باندبازی.

شورا محل تسویه حساب سیاسی نیست

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 22 اسفند کامفیروز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان کاندیدایی شوراها، گفت: در قانون اساسی وظایف بسیار مهمی برای این شوراها در نظر گرفته شده است.

او خاطرنشان کرد که اگر طی 22 سال عمر شوراها در ایران، به همه این وظایف دقیقا عمل شده بود، امروز وضعیت کشور اینگونه نبود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه طبق قانون وظیفه‌ی نظارت بر اجرای انتخابات شوراها بر عهده‌ی مجلس شورای اسلامی است، گفت: اخیرا همگی در رسانه‌ها شاهد بودیم که به طور مستمر هر چند وقت یکبار، صدای فساد اخلاقی یا مالی یکی از اعضای شوراها یا شهردار در اقصی نقاط کشور به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: این نشان از نظارت ضعیف بر تایید صلاحیت این افراد دارد. لذا توقع ما از مجلس انقلابی این است ک ضمن پرهیز از اعمال سلایق حزبی و شخصی، بر روند تایید صلاحیت‌ها نظارت دقیق داشته باشند تا با ورود افراد متعهد و متخصص شاهد پیشرفت و آبادانی کشور باشیم.

امام جمعه کامفیروز گفت: ما شورایی می‌خواهیم که مطابق اصل ۱۰۰ قانون اساسی برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی منطقه‌ی خود گام بردارد نه شورایی ناتوان که در اجرای وظایف خود باشد.

او همچنین با اشاره به گرانی‌های بی‌ضابطه و افسارگسیخته‌ی کالاهای اساسی، گفت: تورم و گرانی کالاهای اساسی مسئله‌ایست که هرچه تذکر می‌دهیم اما گوش شنوایی برای آن پیدا نمی‌شود.

امام جمعه کامفیروز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر وجود موانعی در این زمینه، گفت: متاسفانه دولتی که مشکل آب کشور را هم به برجام و مذاکره گره زده، دیگر در خود توانی برای حل مشکلات توسط نیروهای درونی نمی‌بیند.

تقی‌زاده گفت: اتکا به توان داخلی، نظارت بر توزیع درست کالا و مبارزه با احتکار، مدیریت بر واردات و صادرات هدفمند مسائلی هستند که حتی افراد کم تخصص نیز می‌دانند برای اصلاح وضع فعلی باید آن‌ها را پیاده کنیم اما چرا مسئولین عزمی جدی بر اجرای آن ندارند، سوالیست که شاید بشود جواب آن را در چشم دوختن ۸ ساله‌ی آن‌ها به دست غربی‌ها و امید واهی آن‌ها به کشورهای بدخواه ما جهت رفع مشکلات ما، پیدا کرد.

امام جمعه کامفیروز گفت: این شکل از مدیریت باید آینه‌ی عبرتی برای مردم ایران باشد تا از این به بعد در انتخابات بیشتر دقت کرده و بدانند به کدام طرز فکر برای اداره‌ی کشور رای دهند.

منبع: ایسنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها