فاطمه معتمدآریا : نمی‌توان کسی را از کار کردن منع کرد

فاطمه معتمدآریا معتقد است: هنرمندان برای تامین معیشت خود باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کنند.

فاطمه معتمدآریا : نمی‌توان کسی را از کار کردن منع کرد

این بازیگر که به عنوان یکی از داوران بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است»، با این رویداد هنری همکاری دارد، درباره برگزاری این جشنواره گفت: در یک سال و نیمی که گذشت، همه تجربه دورکاری داشتند و این موضوع هم سخت بود و هم لذت‌بخش، زیرا اختیار همه چیز در دستان خودتان است ولی سختی آن، به نداشتن مخاطب برمی‌گردد.

او با بیان اینکه هنر نیازی به زنده نگه‌داشتن ندارد، افزود: شاید در ظاهر متوجه نشویم که هنر زنده است اما در ذات خود جریان دارد چراکه هنر از بین نمی‌رود و مانند حیات و هستی بشر امروز به زندگی ادامه می‌دهد و فقط گاهی اوقات نمودهای عینی پیدا می‌کند.

معتمدآریا درباره فعالیت هنرمندان در دوران کرونایی توضیح داد: هنرمندان باید در این شرایط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار کنند. اگر آنان حمایت و از نظر معیشتی تامین می‌شدند بهتر بود تا بهتر شدن شرایط در آینده نزدیک سکوت کنند اما از آنجا که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد، نمی‌توانیم کسی را از کار کردن منع کنیم.

او در ارزیابی آثار بخش تئاتر جشنواره «هنر زنده است» نیز گفت: بسیاری از هنرمندان هنوز با پلتفرمی که برای ارائه برخط (آنلاین) آثار نمایشی ایجاد شده، آشنایی ندارند. بخشی از آثار جوان‌ها در داخل کشور، استثنایی و بی‌نظیر بود. از مجموعه کارهای نمایشی که مورد قضاوت قرار گرفتند، چندین کار درخشان وجود داشت که ما را به دیدن تئاترهای حیرت‌انگیز در آینده امیدوار می‌کند.

نخستین جشنواره «هنر زنده است» عصر امروز، پنجشنبه 21 اسفند ماه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایسنا

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها