برف و باران در ۲۳ استان/ دریای خزر مواج و طوفانی است

سازمان هواشناسی اعلام کرد بارش‌ها از غرب و شمال‌غرب آغاز و گستره آن بعد ازظهر به سواحل خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس و مرکز کشور خواهد رسید.

برف و باران در ۲۳ استان/ دریای خزر مواج و طوفانی است

این سامانه فردا تقویت شده و به جز در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، و جنوب استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و فارس، در سایر مناطق بارش و وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود.

به پیش بینی هواشناسی از امروز پنج شنبه، تا شنبه دمای هوا در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه شمالی کشور بین ۸ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

مدیریت بحران استان تهران هم با هشدار درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی، آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دید از کوهنوردان خواست تا اطلاعیه بعدی از صعود به ارتفاعات کوهستانی تهران خودداری کنند.

فردا جمعه، بر شدت و گستره فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و به جز جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب در سایر مناطق کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. از بعدازظهر شنبه هفته آینده با حرکت به سوی شرق از شدت این سامانه در نواحی غربی کاسته شده و فعالیت آن به سواحل دریای خزر بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور محدود می‌شود.

اواخر شنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود و یکشنبه برای اکثر مناطق جعبه پایدار و آسمانی صاف پیش‌بینی شده است.

همچنین شنبه هفته آینده برای نواحی جنوبی و نیمه شرقی کشور افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

دریای خزر از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا اوایل وقت شنبه مواج و طوفانی است. همچنین طی ۳ روز آینده خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها