راست و دروغ‌های کرونایی یک کشور متفاوت

چگونه کره شمالی توانست کرونا را شکست دهد؟

کره شمالی در مورد کرونا ویروس به شدت به شهروندانش سخت گرفته است. شهروندان کره ای البته ذاتا مقرراتی هستند و به نظم آهنین عادت دارند اما با این حال، ارتش کره فشار خود را در مورد شکستن محدودیت‌ها چند برابر کرده است.

چگونه کره شمالی توانست کرونا را شکست دهد؟

به گزارش خبر فوری ، علی رغم احتمالات اولیه، کره شمالی از جمله کشورهایی است که تعداد مبتلایانش به کرونا زیاد نبود. بسیاری علت این امر را جامعه بسته کره، عدم ارتباط با کشورهای دیگر، نبود رسانه‌های آزاد و سیستم آمارگیری و به خصوص بستن مرزهای مشترکش با چین می‌دانند.

کره شمالی مدتی هست که مرز مشترکش را با چین بسته و آسیب اقتصادی فراوانی هم از این تدبیر دیده است. طبق گزارش رسانه‌ها، کره شمالی از قطع رابطه خود با چین حدود 75 درصد آسیب دیده و میزان تولید ناخالص ملی اش نیز 8.5 درصد کم شده است.

با این حال، نباید فراموش کرد که کره آمار کرونای خود را پایین نگه داشته و علاوه بر این، به نظر می‌رسد که آنها وارد فاز دوم مهار کرونا شده اند.

واکسن کرونا در راه شبه جزیره کره

نشنال اینترست آمریکا در یک گزارش به موضوع واکسیناسیون در کره شمالی پرداخته است. طبق گزارش این پایگاه خبری، کره شمالی مشمول برنامه کواکس است و به زودی 1.7 میلیون دوز واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) دریافت می‌کند.

شرکت آسترازنکا از دسامبر 2020 مراحل کارآزمایی بالینی را جهت تولید واکسن کووید 19 آغاز کرد و در تاریخ 30 دسامبر سال 2020 این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا مورد تأیید قرار گرفت و واکسیناسیون از 4 ژانویه 2021 با تزریق به برایان پینکر 82 ساله در بریتانیا آغاز شد.

لازم به ذکر است که واکسن آسترازنکا اگرچه هنوز تایید نهایی سازمان بهداشت جهانی (who) را دریافت نکرده اما توسط بسیاری از کشورهای جهان خریداری شده و برخی دولت‌ها نیز واکسیناسیون آن را آغاز کرده اند.

برنامه کواکس تصمیم گرفته که تعداد بیشتری واکسن کرونا را به کره شمالی اهدا کند. کواکس یک اتحادیه‌ای بین‌المللی برای تحقق دسترسی برابر تمام نقاط جهان به‌خصوص کشور‌های فقیر به واکسن کرونا است که بسیاری از کشورهای دنیا (بیش از 165 کشور) در آن عضویت دارند.

طبق گزارش نشنال اینترست، کره شمالی حدود 25 میلیون جمعیت دارد. کواکس معتقد است که اگر برنامه به درستی اجرا شود تا پایان سال 2021 بخش قابل توجهی از شهروندان کره شمالی واکسن دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که ایالات متحده در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ عضو کواکس نبود اما با ورود جو بایدن به کاخ سفید، مجددا به عضویت این طرح درآمده است.

خشونت و نظم آهنین، راه حل کره‌ای‌ها

به جز این، کره شمالی در مورد کرونا ویروس به شدت به شهروندانش سخت گرفته است. شهروندان کره ای البته ذاتا مقرراتی هستند و به نظم آهنین عادت دارند اما با این حال، ارتش کره فشار خود را در مورد شکستن محدودیت‌ها چند برابر کرده است.

به طور مثال، طبق قانون دولت کره شمالی، هر شهروند کره ای که به هر دلیل موجه یا ناموجه به فاصله یک کیلومتری مرز با چین برود، با شلیک گلوله کشته می‌شود تا این‌گونه از ورود ویروس کرونا به بخش شمالی شبه‌جزیره کره جلوگیری شود.

وزارت امنیت اجتماعی به ساکنان نوار مرزی کره شمالی با چین اعلام کرده است تا زمان از بین رفتن ویروس کرونا و ریشه‌کن شدن بیماری کووید 19 نظامیان و نیروهای پلیس دستور دارند به تمام کسانی که به خط مرزی نزدیک می‌شوند شلیک کنند.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • کاربر ناشناس
    0

    مگه شکست داده؟ اگه بگن مگه راست میگن

    نظرات شما -
    • كمال
      0

      اجداد لندن نشينت نظرشون چيه ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    همونطور که اسمی از چین دیگه در مورد کرونا تو اخبار نیست خب تعجبی نداره اسم کره شمالی هم نباشه!

  • مهیار
    0

    در کشور ایران هم باید نیروهای ارتش و سپاه و بسیج در ورودی شهرها از ورود و خروج شهروندان جلوگیری کنند تا ریشه کرونا خشکیده شود.

  • کاربر ناشناس
    0

    کره شمالی بدلیل سانسور هیچ اماری را از این کشور ندارند وگر نه مشخص نیست وضعیت کرونا در ان چگونه باشد ولی مطمئن باشید وضعش بهتر از کره جنوبی نیست

  • ناشناس
    0

    به حای اینکه اینقدر کره شمالی اشغال را بلد کنید از ژاپن و سنگاپور و امارات و نیوزلند بگین که هم مردمشون در رفاهن هم مدیرانشون لایق

    نظرات شما -
    • راحیل
      0

      اما رات آن پول مفت نفت داره چی دیگه داره از نظری خیلی وقته ورشکسته محسوب میشه

  • ناشناس
    0

    نظم و انضباط نظامی و روش رضاخانی باعث شده شیوع ویروس کرونا در این کشور علیرغم قطع ارتباطی این کشور با بیشتر دول جهان به شدت کاهش پیدا کند.

  • منافق رابایدشناخت
    0

    ۶نفرنظرگذاشتن ۵نظر متعلق به ناشناس است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دوست عزیز هر گردی گردو نیست! خیلی ها در این سایت هستند با نام ناشناس فعالیت دارند. فقط یکنفر با نام " کاربر ناشناس" هست که گاهی اوقات خود را به جای "ناشناس" جا می زند و در بین پیامهای کاربران ناشناس موش می دواند! او را به راحتی می توان از نحوه موضع گیری های جانبدارانه اش و سواد پایین اش و آئین نگارش بعضاً غلطش از سایر کاربران ناشناس شناخت و تمیز داد.

  • کره جنوبی
    0

    با اسلحه

  • ناجی
    0

    این که دیگه کاری نداره هر کی که کرونا گرفت راحت خلاصش کرد یعنی کشت

  • داوربهزاد
    0

    واقعا اگه دولت سخت میگرفت نظامیان واردصحنه میشدن وضیعت مابهترازاین بود

  • ناشناس
    0

    این خپل رهبر کره شمالی مردم بدبخت را داخل قفس کرده و اجازه زندگی نرمال روبه مردمش نمی ده .

  • محمد
    0

    خاک بر سر ما که کره شمالی الگو شده ....

  • کاظم
    0

    مردم کره شمالی گیر یه دیکتاتور بی رحم افتادن و گروگان هستن

  • حاجی محمد رئوفی بجد،
    0

    عالی بود متشکرم،

  • م
    0

    سیاست ایران مساوی با سیاست کره شمالی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها