تغییر موضع عربستان درباره سوریه/ ریاض در رکاب روسیه

تحلیل‌گر سیاسی سعودی نوشت: عربستان ملت سوریه و حقوق آن را تایید می‌کند و متعهد به حمایت سیاسی و انسانی در این کشور است و به قطعنامه 2254 شورای امنیت به عنوان اساس حل بحران سوریه پایبند است.

تغییر موضع عربستان درباره سوریه/ ریاض در رکاب روسیه

سلیمان العقیلی، نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی سعودی به رادیو اسپوتنیک گفت، عربستان با این چرخش موضع سطح ارتباطاتش با گروه‌های سیاسی تندرو را که روند حل بحران را تسهیل نمی‌کنند، کاهش داده است.

او اظهار کرد: همانطور که عربستان اخیرا اعلام کرد، به میزبانی خود از گروه‌های مخالف پایان می‌دهد.

این تحلیل‌گر ادامه داد: عربستان اخیرا اعلام کرد، میزبانی از گروه‌های مخالف که موسوم به تریبون ریاض هستند در راستای حمایت از روند سیاسی نیست و احتمالا این عدم حمایت منجر شود این گروه‌ها به حل و فصل سیاسی بحران کمک کنند.

سلیمان العقیلی تاکید کرد: عربستان - روسیه در مسائل مختلف به خصوص مسائل خاورمیانه در راس آن پرونده سوریه همکاری می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: عربستان با تمام گروه‌های بین‌المللی، با فرستاده سازمان ملل به سوریه و با دیپلماسی روسیه که چندین تریبون برای پایان دادن بحران سوریه ایجاد کرد، همکاری می‌کند.

تحلیل‌گر سیاسی عربستان افزود: عربستان بار دیگر بر حمایت از تلاش‌های روسیه تاکید کرده و گفته است، مسکو نقش بسیار مهمی در حل بحران سوریه ایفا می‌کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    آقایدپوتین ما به شما نامه فرستادیم .چرا با عربها ...درسته که نامه رسان ما قابل نبود.پس چرا به ما توجه نمی کنی . وای ما تنها ماندیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها