پوراسماعیل طلا گرفت/ جوادی و ولی‌نژاد به مدال برنز رسیدند

روز نخست از رقابتهای تکواندو بین المللی ترکیه با یک طلا و دو برنز برای دختران ایرانی به پایان رسید.

پوراسماعیل طلا گرفت/ جوادی و ولی‌نژاد به مدال برنز رسیدند

هشتمین دوره رقابتهای بین المللی ترکیه با حضور ۵۳۵ تکواندو امروز چهارشنبه در استانبول آغاز شد که در پایان روز نخست زهرا پوراسماعیل به نشان طلا دست یافت، پریسا جوادی به همراه یلدا ولی نژاد برنز گرفتند

در وزن ۶۲- کیلوگرم پریسا جوادی دور نخست را با پیروزی ۱۱ بر یک برابر «ملیس دیرگی» از ترکیه پشت سر گذاشت و ادامه پس از تساوی ۴ بر ۴ مقابل «تکیات بن یوسف» دیگر نماینده ترک‌ها، در راند طلایی پیروز شد و سپس ۷ بر ۵ «مارتا کالوگومز» از اسپانیا را شکست داد و در نیمه نهایی پس از تساوی ۳ بر ۳ مقابل «صفیها صالح» از مراکش در امتیاز طلایی باخت و برنز گرفت.

در همین وزن یلدا ولی نژاد کار خود را برتری ۱۷ بر ۷ مقابل «ایلایدا ایلماز» از ترکیه آغاز کرد و سپس ۳۴ بر ۱۶ «یولیا زایتسوا» از روسیه را نیز شکست داد و در ادامه «فیروزا سادیکوا» از ازبکستان را نیز از پیش رو برداشت. ولی نژاد در نیمه نهایی ۲۲ بر ۲۴ برابر «تراویدا» شکست خورد و سوم شد.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳+ کیلوگر ابتدا برابر «دویگا کثیرگا» از ترکیه ۲۰ بر صفر پیروز شد و با همین پیروزی مدال برنز خود را قطعی کرد. سنگین وزن تیم ملی بانوان در مرحله نیمه نهایی «هائوگن» از نروژ را ۱۶ بر ۴ و در مبارزه پایانی «آتچوریا» ازاسپانیا را ۱۴ بر ۴ از پیش رو برداشت و به نشان طلا دست پیدا کرد.

این رقابتها فردا ادامه خواهد یافت.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شهرام.ر
    0

    با این همه کمبود امکانات و محدودیت‌ها و.. باز هم خانم‌های کشورمون باعث افتخار همه ایرانیان شدند . خسته نباشید و آفرین بر همه شما .همیشه پیروز و سرافراز باشید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها