انتقاد شدید نمایندگان از سخنان امروز روحانی

سخنان امروز روحانی در نشست هیات دولت درباره بازگشت امریکا به برجام با انتقاد نمایندگان مجلس روبه رو شد. 

انتقاد شدید نمایندگان از سخنان امروز روحانی

روحانی گفت: «ما در برابر کاخ سفید آماده‌ایم، به صراحت اعلام کرده‌ایم که برگردید به قانون، خجالت نکشید. ۱۵ گزارش آژانس نشان داده که ایران تا آخرین روز پای پیمان خود می‌ایستد.»

او افزود: "شرایط برای ۷ کشور که به تعهد قبل برگردند آماده است، آمریکا باید پیش‌قدم باشد. برای بازگشت‌به‌تعهدات به‌صورت کل دربرابر کل و‌ یا جزء دربرابر جزء آماده‌ایم این شما هستید که می‌توانید مسیر درست و صحیح را انتخاب کنید."

سخنان روحانی را می توان سیگنال تازه ای از سوی ایران به آمریکا تلقی کرد.

منتقدان دولت می گویند این سخنان خلاف موضع پیشین نظام برای راستی آزمایی بازگشت آمریکا به برجام است.

نمایندگان مجلس امروز انتقادات تندی از ریسس جمهور به خاطر این اظهارات خود مطرح کردند.

نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود و نماینده مشهد در این رابطه گفت: "هدف رئیس‌جمهور از بیان اینگونه مطالب ایجاد دوگانگی در کشور است و او با انگیزه‌های انتخاباتی این مسائل را مطرح می‌کند. "

او افزود: "چه دولت و چه دیگران همگی در ماجرای برجام کاملاً دریافتند که برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها یک سناریوی کاملاً شکسته خورده است و تکرار مجدد آن هیچ دلیل منطقی ندارد."

این نماینده مجلس معتقد است: « آقای روحانی به دنبال آن است تا چنانچه کسانی با این ایده وی مخالفت کنند، به مردم بگوید که مردم ببینید ما به دنبال برداشتن تحریم‌ها هستیم اما عده‌ای با آن مخالفت می‌کنند و می‌خواهند که تحریم‌ها ادامه یابد.»

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس هم در این زمینه گفت: «من امیدوارم که منظور آقای روحانی از این اظهارات مذاکره مجدد، وادادگی و عقب نشینی نباشد چون مذاکره تمام شده و ما هیچ مذاکره ای با آمریکا یا اروپا بر سر تحریم ها نداریم.»

نماینده مردم همدان در مجلس معتقد است که صرف به برجام برگشتن آمریکا برای ما کفایت نمی کند چون ثمره ای برای ایران نداشته است؛ ما مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته شود. اگر تحریم‌ها را بردارند ایران نیز به تعهدات خود عمل می‌کند اما اگر تحریم‌ها برداشته نشود آقای روحانی دیگر چنین اجازه ای ندارد که بخواهد تصمیمی در این زمینه بگیرد.

او تاکید کرد "در عین حال بر این باورم که آقای روحانی می‌خواهد از بعضی از صحبت ها استفاده سیاسی و انتخاباتی کند و این صحبت ها مصرف داخلی داشته باشد چرا که در بیرون با این حرف ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد."

مجتبی رضاخواه نماینده تهران هم گفته است "سخنان امروز رئیس جمهور، «هیچ آورده ای» برای کشور نخواهد داشت چون طرف مقابل همچنان هیچ الزامی برای اجرای تعهدات ندارد بنابراین این رویکرد، رویکرد اشتباهی است چون ایران همواره تعهدات خود را انجام داده است."

او نیز این سخنان را انتخاباتی ارزیابی کرد و گفت: «این حرف ها برای فریب مردم است و قطعا در سیاست خارجی ایران تغییر مهمی محسوب نمی شود.»

منبع: فرارو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • کامی
    0

    مجلس بی خرد شروع کرد تا به خاک سیاه نشینیم ول نمیکنن اگر راست می‌گوید تا زمان برگشت به برجام حقوق شما قطع شود تا مقداری شرایط مردم را درک کنید هر چند ثروت های باد آوردی از قبل دارید؟

  • ابن سینا
    0

    درود بر روحانی.درود بر عقلانیت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هههههه

    • صبا
      0

      واقعا خاک بر سرت

  • وااااای
    0

    ول کنیییید ترو خدا همون سرو ته یه کرباسید

    نظرات شما -
    • پ
      1

      خاک بر سر آدم بیسواد لشکر سایبری

  • ایرانی
    1

    ای بابا8سالست که این آقا وگلابی های نجومی بیگیرش بااین جورحرف ها ومغلطه ها جیب ملت راخالی کرذه ودرعوض رانتخوارها وآقازاده وحرامخوارها راراضی نگه داشته،شماتازه فهمیده ایدایشون بابرچسب برجام وکلیدبنفشش چگونه این مدت جگرمردم راخون کرده و...!؟

  • شهروند۱
    0

    آقایون مجلسی ول کنید بفکر زندگی لاگچری خودتون باشید مثل دولتی ها ،بی خیال مردم بدبخت

  • مجید
    0

    بودجه ۱۴۰۰ وقیمت ارز۴۲۰۰دیدیدچه بلایی سرکالاهای اساسی آورد مجلس کمترحرف بزندبهتره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این مجلس هنوز یک سالش تموم نشده گرانی های قبلی تقصیر کی بود شماها عادت کردیم گناه خودتون گردن دیگران بندازین خواهشاً ببندین دیگه

  • داریوش
    0

    جناب روحانی دلیل عدم بازگشت خجالت نیست، بی حیایی است! داستان رفتن آمریکا از برجام و سخنان جناب روحانی بیش از اینکه رنگ و بوی سیاسی داشته باشد مانند عاشقانه‌هایی است که دل باخته حاضر است معشوق به هر قیمتی برگردد حتی اگر خیانت او ادامه داشته باشد. دولت هفت سال کشور را معطل "برنامه جامع اقدام مشترک" موسوم به برجام کرد. برنامه‌ای که (جامع) نبود زیرا برخلاف ادعای دولت تعهدی جهت رفع همه تحریم‌ها در آن وجود نداشت. (اقدام) در آن تنها حرف بود زیرا به قول رئیس بانک مرکزی هیچ دستاوردی برای ایران نداشت. (مشترک) هم نبود و به قول وزیر امور خارجه تنها ایران به آن عمل کرد! دولت که به قول علی عسگری مشاور سابق هاشمی رفسنجانی تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد برجام گذاشته است، در این مدت زمان باقیمانده، حاضر است هرکاری بکند تا در آخر بتواند وانمود کند کدخدایی که همه مسائل به اخم و لبخند او گره زده شده بود، لطفی در حق خود رعیت‌پنداران دولتی کرده است. حالا بعد از اعلام تحریم‌های رسمی جدید توسط بایدن، دیگر پر واضح است از این معشوقه خائن، آبی گرم نمی‌شود .

  • متفاوت
    0

    همینطور برجام برجام کنید غافل از اینکه باید خودتون رااماده کنید برای تنش باعربستان بعد ازصدام.امریکا هم به این راحتی دم به تله نمیده.

  • محمد
    0

    نماینده ها در مورد سخنان محسن رضایی نظری ندارند ......

  • ناشناس
    0

    زنده باد روحانی ای مجلس به اصطلاح انقلابی تو را جان مادرتون ول کنید تا کی باید چوب انقلابیگری شماها را بخوریم این بنده خدا که سه ماه دیگه میره اگر فرجی بشه که به نفع شماها هه

  • آشنا
    0

    خبر فوری! لطفا به رسالت رسانه ای خود بیشتر عمل کنید. به عنوان یک رسانه، بی طرف باشید و نظرات مخاطبین را اینقدر از فیلتر حزبی و جناحی عبور ندهید. نظرات ما نه حزبی است و نه حاوی تهمت و افترا، فقط و فقط تحلیل و نظر شخصی است. درست است رسانه شما اعتدالی است اما هیچ اشکالی پیش نخواهد آمد، اگر نظرات مخالف نظر دولت مردان را هم منتشر کنید و بحث و تبادل نظر را به خود مخاطبین واگذار نمایید و قضاوت را به خوانندگان مطالب بسپارید. این رویه و روش، و این شکل سانسور کردن موجب بی اعتمادی می شود و مخاطب از دست می دهید. "خدا نگهدارتان"

  • (ع)
    0

    بخورید از بیت المال مردم، اما ابروی هم دیگررو نبرید. نه قم خوبه نه کاشون..نعلت به هر دوتاشون.

  • انقلابی
    0

    جناب کامی و شهروند حرف دهنتو بفهمید قالیباف یه فرد انقلابیه بدبختا از اون موقع که اومده نذاشته روحانی و دارو دستش بودجه مملکتو بالا بکشند

  • رحیم آب
    0

    مجلس 2درصدی ریاکار کاسب تحریم هرج و مرج طلبان سرمستان از نوکیسه‌ها شرم بر شما.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اگه این مجلس با ۴۰ درصد آرا ، دو درصدی هست پس رییس‌جمهور هم سه درصدی بوده . چقدر شما فساد طلبهای کارنابلد وطن فروش غرب گدا خودبرتر بین هستید هر رای خودتان را یک رای ولی هر بیست رای بقیه را یک رای ! می‌بینید . همینه که کشور را به ... کشیدید

  • مردم
    0

    کلا سر کاریم کو نتیجه کو برگشت گرانی بیچاره کرده مردمو؟ کاشکی بشقاب پرنده میومد ما رو با خودش میبرد به یه کره دیگه ؟؟؟

  • ..
    0

    مجلس زر وزور

  • فرهد رحمانی
    0

    اقای روحانی بحرف این بی سودا نکن رابطه برقرار کن تا فحشا کم شود واقتصاد درست شود از بیپولی ناموس مردم به هر راهی کشیده شدن گناه دارند

  • ل
    0

    دولت سبیل نظام شده و مسوول اب و نان مردم است.هرچه دولت بگویید همان باید اجرا شود.نمایندگان نبایستی در اجرا و قوه مجریه دخالت کنند.سازمان انرژی هسته ای هم جز قوه مجریه است.ایا دولت می تواند در قوه مقننه یا قضاییه دخالت کند.محال است؟

    نظرات شما -
    • حقگو
      0

      دولتیکه هیچکدوم ازقوانینو یااجرا نکرده .ویا ناقص اجراکرده ویا دورش زده. دولتیکه هرگز وظائفشو انجام نداده .یه نمونش مسکن. وعدم کمک بتولید وعدم شفافیت در درامد وهزینها .دولتیکه بیشترین بودجرو برای دفتر ریاستش وکمترین بودجرو برای وزارت دفاعش درنظر گرفته . دولتیکه دستش ازجیب مردم درنیامده وهنوزم درحال غارت سفره ملته . دولتیکه بادروغو نیرنگ قول رونق اقتصادی داد وتمام خزانه ارزی وطلائی کشورو بعمر ازکشور خارج کرد.دولتیکه باعث تورم 1500 درصدی در4 ساله دومش. وبی ارزش کردن عمدی ودستوری پول ملی شد تا بلکه رهبری ومردمو وادار بتسلیم دربرابرارباب سلطه گرش بکنه .دولتیکه اکثریت وزراش ایرانی بودنشونو بمفت حراج کرده اند دولتیکه روی دشمنو دردشمنی باملت ایران سفید کرد

    • محمد
      0

      مجید دلبندم اون سیبل است نه سبیل

  • ناشناس
    0

    روحانی میخواهد تحت هر شرایطی برجام را سر پا کند واز حق بر بادداده مردم به نفع اصلاحات درانتخابات استفاده کندکه کور خوانده ابتدای دولت اقتصادرا فریز کرد تا تورم راکاهش دهدوبابرجام هم نتوانست کاری کند حالا آخرین حربه برایش آمریکاست که خواهد توانست سر مردم کلاه بگذارد تا یک اصلاحاتچی ویرانگر را به جامعه مسلط کند

    نظرات شما -
    • د
      0

      مردم به تندرو ها رای نمی دهند رییس جمهوری بیست درصدی را افغانستان به رسمیت نمیشناسه چه برسد به بقیه کشورها

  • سروش
    0

    چه با برجام چه بی برجام وضع این مملکت همینه کسی کو خرد را ندارد زپیش دلش گردد از کرده خیش ریش مشکل این مملکت بی خردیه ما ملت خادم کش و خائن پرور که در طول تاریخ نخبه ها رو فراری دادیم یا یک به یک پای چوبه دار ملاقات کردیم

  • اب
    0

    مجلس چرا اجازه نمیده روحانی مشکل حل کند این ۷سال ۹۰درصد مشکلات حل شد توسط روحانی مانده ۱۰ درصد آن ۱۰درصد تسلیم شدن فکر نمکنم باتسلیم مشکلی حل شود دین نداری آزاده باش

  • ناشناس
    0

    مجلس دو زاری

  • وهاب
    0

    نفرین خدابه آنهایی که فقط بااحساس مردم بازی کردنندووفقط دم زدندازراه علی(ع)ویک روزبرملاخواهدشدراه خاکیشان....

  • کیان
    0

    اقای روحا. نی اگه قسم حضرت عباس هم بخورد کسی به حرفش اعتماد ندارد،بدبختی هایی که ملت درطول این ۴سال کشیده در دوران جنگ تحمیلی هم نکشیده بودند،ارزو میکنیم این سه ماه دیگر در یک چشم به هم زدن تمام شود ودودمان ظلم برچیده شود،ملت ایران یک دولت به معنی واقعی انقلابی می خواهد.

  • ایرانی
    0

    خدایا ما را نجات بده ،

  • محسن صمدی
    0

    آخی نماینده ها را ناراحت نکنید بزارید لالا کنن مملکتو بیشتر بدزدن

  • علیرضا
    0

    ببینید عزیزان گاهی مسائل ساده تر از اونیه که پیچیدش کردن. پیچیده کردن مسائل کار اشخاصیه که در ناهنجاری و بحران جیبشون پرپول تر میشه از دزدی جیب من و تو و مخالف رابطه ایران با جهانند. روحانی رییس جمهور شد. چهار سال تورم نداشتیم و قیمتها اوکی بود. ترامپ آمد. روحانی سیگنال داد میخواد با ترامپ هم توافق کنه که وضع مملکت تقریبا ثابت بمونه. آقایون نگذاشتند و تهدیدش کردند. روحانی هم ادامه نداد. چهار سال وضع مملکت به علت رای همون آقایون افتضاح شد. حالا روحانی میخواد مجددا با نخبه هایی از جمله ظریف توافق کنه تا ثبات برگرده. دوباره همون آقایون دارن سنگ میندازن. چرا؟ چون بخور بخور مال مردم زمانی راحت تره که با دنیا خیلی نزدیک نباشی و کارهای مملکت زیر ذره بین بازرسان بین الملل نباشه. ساده نباشیم. اگر مسائل مملکت زیر ذره بین بازرسان بین الملل بره ، خوب دزدی کمتر میشه. خیلی سادست

  • رحماندوست
    0

    ای کاش ناینده درست وحسابی داشتیم وکاری برای مردم انجام میدادند حیف ازپولی که این نمایندگان بدرد نخور ناخوشی میکنند فقط بلدند چوب لای چرخ مملکت بزارند وجناحی وسیاسی بازی درارند مجلسی که قالیباف با 1500رای که واقعا خجالت آوره رئیس مجلسش بشه ازحال وروزش معلومه از اول هم با روحانی ضد بود وگرنه لعنت به پدر همه شون

  • ایرانی
    0

    در این مجلس را گل بگیرید .این ها وکیل ملت نیستند. این ها منتخبان حاکمیت هستند. پس حرفشان پشیزی ارزش ندارد.

  • محسن
    0

    همتون دروغگو هستید همه شما مسولان فقط درحال دروغگویی هستید

  • اون یکی
    0

    آمریکا تا بعد از انتخابات به هیچ توافقی فکر نخواهد کرد فعلا در حال وقت کشی برای معلوم شدن نتیجه انتخابات و خط مشی رییس جمهور بعدی ایران است پس این پنبه خوش خیالی وا دادن و امتیاز گرفتن از آمریکا را از گوش خود بیرون بکشید

  • ناشناس
    0

    یه بار هم شده به مردم مراجعه کنید .به خدا نود درصد مردم رای میدهند با آمریکا رابطه برقرار کنید .ضمنا این نماینده ها خبر ندارن مردم چی می‌کشند شما نماینده ها راضی به مزاکره نیستی چون حرفی برای گفتند نداری .بس کنید دشمن دشمن به خدا مردم از دروغ های شماها خسته شده

    نظرات شما -
    • Sia
      0

      آقای ناشناس هر وقت این نود درصد مردم بتونن برکناری احمدشاه قاجار ، رضاخان پهلوی، دکتر مصدق و محمدرضا شاه پهلوی رو برامون توضیح بدن و بهمون بگم چطوری انگلیس و آمریکا تونستن دوبار کودتا کنن . چطوری ایران و اشغال کردن و شاهشو فرستادن جزیره موریس . چشم اصلا ایران و میدیم به آمریکا . خوبه؟

  • مردم هوشیار باشید
    0

    اگر واقع بین باشیم روحانی با اینکه ایراداتی دارد ولی اینجاش رو درست اومده . این کار دولت فقط باعث میشه روزنه ای برای حل مشکلات عدیده اقتصادی مردم باز بشه ولی این مجلس بیسواد و عنود گوشها و چشمهاشو بسته و برای کسب منافع کاسبان تحریم و مبارزه با جناح مقابلش داره پوست مردم رو میکنه و بعد گناهش رو میزاره گردن دولت تا بگه اینها پدرشما رو درآوردن.دقیقا بازی مافیایی میکنن این مجلسیا .

  • علی حسین خانی
    0

    مردم خیلی وقت است فریب خوده اند شماها نوبتی مردم را فریب میدهید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها