۵۲ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۵۲ تن انواع مواد مخدر توسط ماموران پلیس در استان کشف شده است.

۵۲ تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شد

سرتیپ رهام بخش حبیبی در نشست خبری ضمن قدردانی از همراهی اصحاب رسانه طی یکسال اخیر با پلیس در راستانی اطلاع رسانی و ایجاد ارامش به شهروندان جامعه، اظهار داشت: سال 99 علی رغم مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در این مدت توانستیم حدود 52 تن انواع مواد مخدر توسط ماموران پلیس در استان کشف شده است.

وی با اشاره شعار پلیس در سال 1400 با عنوان "امنیت، سلامت و نشاط بهاری" افزود: سالانه تعداد زیادی از هموطنان در حوادث جاده ای و شهری جان خود را از دست می دهند و خانواده های زیادی نیز داغدار می شوند بنابراین می طلبد، رسانه ها در ایجاد فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری داشته باشند.

سرتیپ حبیبی ادامه داد: در سال جاری در زمینه فوتی های حوادث رانندگی 7 درصد، 15 درصد مجروحان و 21 درصد تلفات کاهش داشته ایم.
وی تصریح کرد: در زمینه قاچاق کالا بالغ بر 28 میلیارد تومان کشفیات داشتیم که باندهای حرفه‌‌ای متلاشی شدند.

سرتیپ حبیبی با تاکید بر ارتباط با شهروندان، ادامه داد: خوشبختانه توانستیم امسال با برگزاری 32 جلسه با مردم در مراکز مشاوره ای خوش بدرخشیم و مردم تعامل و اعتماد خوبی با پلیس داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در همین مدت 30 هزار فقره پرونده با 75 درصد به مصالحه ختم شد، بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 3 میلیون و 300 هزار تماس تلفنی با 110 داشتیم که 40 درصد از این تماس ها عملیاتی بود.

وی با بیان اینکه در سال 99 توانستیم 130 باند سارق سابقه دار و حرفه ای که در حرکت بودند را با اشراف اطلاعاتی پلیس شناسایی و دستگیر کنیم، تصریح کرد: در یکماه اخیر تعداد 6 باند حرفه ای، سارق خودرو، کیف قاپ، سارق طلا، را شناسایی و دستگیر کنیم که همگی سابقه دار و در کلانشهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند.

وی در ادامه از کاهش تعداد پرونده‌های ورود به پلیس فتا در فضای مجازی خبر داد و در خصوص حوادث چهارشنبه پایانی سال، منعی برای شادمانی مردم و برگزاری جشن و شادی در چهارشنبه آخر سال وجود ندارد، البته انتظار داریم که مردم حقوق شهروندانی را رعایت کنند.

سرتیپ حبیبی تصریح کرد: کسانی که در آیین چهارشنبه سوری برای شهروندان ایجاد مزاحمت و در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند، هشدار داد که اینگونه افراد در صورت محرز شدن انجام رفتارهای ناهنجار، تا پایان تعطیلات نوروزی میهمان مراجع انتظامی و قضائی خواهند بود.

وی بیان کرد: از ابتدای اسفندماه سال جاری تا کنون بالغ بر 500 هزار عدد مواد محترقه کشف و 7 نفر از افراد اصلی را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها