زندگی چادری در دنا با سرمای زیر صفر درجه جریان دارد

ساکنان مناطق زلزله زده شهرستان دنا در چادرهای اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.

زندگی چادری در دنا با سرمای زیر صفر درجه جریان دارد

زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن ماه امسال رأس ساعت 22 و 5 دقیقه شب شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و خسارات بسیاری به منازل مسکونی و دیگر زیرساخت‌ها در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و برخی روستاهای این شهرستان وارد کرد.

بیش از 1200 منزل مسکونی در شهر سی‌سخت دچار خسارت بالای 80 درصد شده و مطابق نظریه کارشناسان غیر قابل سکونت می‌باشند و 5 روز پس از وقوع زلزله کار آوار برداری این تعداد منزل مسکونی در شهر سی‌سخت آغاز شد.

پس از گذشت بیش از 20 روز از وقوع زلزله در شهر سی‌سخت و حضور گروه‌های جهادی، امدادی و دستگاه‌های اجرایی این شهر هم‌اکنون در یک آرامش نسبی به سر می‌برد و اغلب مردم در چادرهای اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.

کیامرث حاجی زاده، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پایان بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده تا تیرماه سال آینده خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد با تمام توان برای تسریع در امور بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله پای کار باشند.

حسین جنتی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت بیش از 110 دستگاه ماشین آلات سنگین در کار آواربرداری منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت خبر داد و افزود: کار آوار برداری 40 درصد از منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت به پایان رسیده و در یک ماه آینده آوار برداری به صورت 100 درصد به پایان خواهد رسید.

وی افزود: کار بازسازی منازل مسکونی با محوریت مردم و نظارت، حمایت و کنترل دولت پس از آواربرداری آغاز می‌شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها