نماینده ایران خطاب به عربستان: پولتان برای خودتان، یمن را رها کنید

نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به اظهار نظر نماینده رژیم سعودی برای کمک مالی به یمن تصریح کرد: پولتان را برای خودتان نگه دارید و یمن مظلوم را رها کنید.

نماینده ایران خطاب به عربستان: پولتان برای خودتان، یمن را رها کنید

«سید محمد ساداتی نژاد» رایزن حقوق بشر نمایندگی ایران در ژنو بیان داشت: همکار سعودی من به ارسال کمک مالی فراوان به یمن مباهات می‌کند و از دیگران می‌خواهد همین اقدام را صورت دهند. اما من به آن‌ها توصیه می‌کنم، پولتان را برای خودتان نگه دارید و در عوض دست از کشتن یمنی‌ها و نابودی کشورشان بردارید.

وی افزود: اینکه شما پول دارید دلیل نمی‌شود که در منطقه آشوب بپا کنید، از افراط گرایی حمایت کنید و مخالفان‌تان را در سراسر جهان تعقیب و سلاخی کنید.

اشاره او به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی است به دستور رژیم سعودی در ترکیه به قتل رسید. خاشقچی مهر ماه سال ۹۷ زمانی که برای انجام یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد، به قتل رسید اما جسد او هیچ گاه پیدا نشد.

اظهارات نماینده ایران درباره تحولات یمن در حالی مطرح می‌شود که رژیم سعودی به تازگی از ترکیه نیز برای کمک به روند جنگ در یمن دعوت به عمل آورده است. آل سعود و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن به‌عنوان فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

سعودی‌ها که طی روزهای گذشته با بمباران مناطق غیر نظامی یمن دهها نفر را کشته یا زخمی کردند ، مردم این کشور را به انجام حملات بیشتر تهدید کردند.

«ترکی المالکی» سخنگوی وزارت دفاع عربستان و ائتلاف سعودی مدعی شد که ریاض با حملات پهپادی و موشکی به روش «منحصر به فرد در تاریخ نظامی» این کشور مقابله کرده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ماههای اخیر اهداف مهم نظامی و اقتصادی کشور عربستان را هدف قرار داده و در مواردی صادرات نفت این کشور را به نصف کاهش داده اند.

وی در ادامه مدعی شد: ما در عملیات خود به قوانین بین المللی پایبندیم و صبر تاکتیکی و راهبردی برای حفاظت از شهروندان خود داریم و متعهد می شویم که ضربات دردناکی به حوثی‌ها وارد کنیم.

گفتنی است که جنگ علیه یمن میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به‌گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    راست میگه پولتون واسه خودتون ایران پول میده دوباره میسازدش.پول مردم ومملکت خودش رامیده یمن که هیچ عراق وسوریه ولبنان میسازه.دمش گرم مردم خودش ازگرسنگی دارن میمیرندخودش واسه کشورهای دیگه کشورخودش راحراج میکنه.مردهستیدمملکت خودتون درست کنیدبی عرضه ها

  • کاربر ناشناس
    0

    شما هم پولتان را خرج کشور خودتان کنید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

  • کاربر ناشناس
    0

    یمن بیشتر گرفتار شماست تا عربستان

  • استاد اسناد
    0

    وطن تعزیه در مرگ و مصیبت زدگی شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران نعره کن ای سرزمین اختلاسها نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها