رییس بیمارستان سینا:

امسال از خیرِ سفرهای نوروزی بگذرید

رئیس بیمارستان سینا گفت: حتی اگر سفر مجاز است و قرار است کسی به سفر برود باید تمام پروتکل‌ها را رعایت کند اما بهترین توصیه ما این است که مردم نوروز امسال از خیر سفر بگذرند.

امسال از خیرِ سفرهای نوروزی بگذرید

محمدطالب زاده درباره وضعیت بستری روزانه و مراجعه سرپایی بیماران کووید۱۹ به بیمارستان سینا، گفت: می‌توانیم بگوییم که به حداقل تعداد پذیرش ممکن رسیده است. شاید در هفته در کل ۲۰ بستری و ۲۰ ترخیصی، چنین روندی حدود ۶ هفته است که تغییری نداشته است.

وی افزود: آنچه‌ که بر اساس آمار مشاهده می‌کنیم در مراجعات بیمارستان ما میزان مرگ و میر تفاوتی نداشته است و بیماران هم ظرف مدت کوتاهی مرخص می‌شوند. چنین روندی نشان می‌دهد که احتمالا هنوز این افراد به گونه کلاسیک ویروس ( ووهان) مبتلا می‌شوند که از آخرین باقی مانده‌های پیک سوم بیماری هستند.

طالب‌پور درباره سفرهای نوروزی، اظهار کرد: همکاری مردم بیش از هر عامل دیگری در مدیریت کرونا اثربخش است. می‌دانیم که واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌ها، استفاده از ماسک و... بسیار مهم است، اما باور داریم عدم برگزاری دورهمی‌ها، خودداری از سفرهای غیرضروری و پذیرش محدودیت‌ها سبب می‌شود تا جلوی گسترش بیماری را بگیریم. حتی اگر سفر مجاز است و قرار است کسی به سفر برود باید تمام پروتکل‌ها را رعایت کند، اما بهترین توصیه ما این است که مردم نوروز امسال از خیر سفر بگذرند.

وی درباره احتمال بروز پیک چهارم بیماری پس از عید نوروز، تصریح کرد: پس از یکسال زندگی با کرونا و تجربیاتی که کسب کرده‌ایم اگر قرار باشد پیک چهارمی رخ دهد تصور می‌کنم از صدر تا ذیل همه مقصر هستیم.

رییس بیمارستان سینا تهران گفت: اگر مجوزی برای آغاز هر کاری از جمله سفرها داده می‌شود باید دقیق و حساب شده باشد، بروز پیک چهارم با ویروس جهش یافته انگلیسی می‌تواند مرگ و میر زیادی ایجاد کند که ما را ملزم می‌کند تا حد توانمان جدیت به خرج دهیم که مانع از بروز چنین رخدادی شویم.

وی تاکید کرد: درصد خوبی از مردم در تهران در حال رعایت پروتکل‌ها هستند و دولت باید بتواند جلوی ناپرهیزی عده قلیل را بگیرد تا پیک چهارم با ویروس انگلیسی رخ ندهد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها