استاندار زنجان:

محدودیت تردد شبانه کرونایی قاطعانه اجرا می‌شود

استاندار زنجان گفت: از چند روز گذشته محدودیت تردد خودروها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح به شدت و قاطعانه در استان اجرا می‌شود و هیچ کوتاهی در این زمینه جایز نیست.

محدودیت تردد شبانه کرونایی قاطعانه اجرا می‌شود

فتح الله حقیقی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به اینکه استان طبق مصوبه ستاد ملی کرونا این اقدام را با جدیت انجام می دهد، افزود: حراست دستگاهها و ادارات میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی را مستمر مورد پایش قرار می دهند و از دستگاههای اجرایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده اند، تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با عاملین کرونایی یکی از روستاها از توابع شهرستان ماهنشان، باید برخورد شود، گفت: این افراد باید پاسخگوی این سهل‌انگار بوده و تمام غرامت و هزینه‌های مربوط به بیماران و فوتی‌های احتمالی را باید بپردازند.

حقیقی اضافه کرد: بعد از گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا کسی حق ندارد بر اثر سهل‌انگاری، درگیر این ویروس شده و دیگران را نیز مبتلا کند، زیرا طبق قانون تهدید بهداشت، جرم است که ورود بهنگام دستگاههای متولی به ویژه در ماهنشان، برای جلوگیری از بروز این بیماری جای قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاههای امنیتی و قضایی باید تدبیری اتخاذ کنند که زمینه چنین کارهای خودسرانه، خشک شود، افزود: عدم تمکین مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونایی معنی نداشته و کسی جرات و حق ندارد با تخطی از مصوبات ستاد کرونا سلامتی مردم را با خطر مواجه کند.

استاندار زنجان با تاکید بر این زنجان امکان پذیرش میهمانان نوروزی از سایر استان ها را ندارد، ادامه داد: بر این اساس زنجانی‌های مقیم سایر استان‌ها به ویژه در شهرهای ایجرود، خدابنده، ماهنشان باید با تست پی سی آر منفی وارد شوند که در این خصوص فرمانداران باید گزارش دهی کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران در صورت بروز منطقه آلوده کرونایی بدون مسامحه نسبت به قرنطینه اقدام کرد اظهار داشت: وضعیت کنونی کرونایی استان شکننده بوده، بطوری که در صورت عادی انگاری عموم در رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت دیگری ترسیم می شود.

حقیقی با اشاره به اینکه راههای انتقال بیماری در شهرهای استان متفاوت بوده است، افزود: اغلب گرفتاری های کرونایی در دورهمی، برگزاری مراسم عروسی و تماس با افراد مبتلا بوده که فرمانداران با فعالسازی و تشکیل ستادهای فرعی چاره اندیشی کنند.

استاندار زنجان یادآور شد: مجوز تردد خودروها به سایر استان‌ها باید توسط نیروی انتظامی استان صادر شود و افزایش مراکز ۱۶ ساعته نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اجرای مطلوب طرح شهید سلیمانی در استان افزود: هنوز هم از یک موضوع در اجرای این طرح رضایت نداریم و اینکه مقرر بود تست‌ها افزایش یافته و میزان موارد مثبت، کاهش یابد.

وی اضافه کرد: بر این مبنا به ازای هر فرد مثبت ۱۰ نفر رهگیری شود که با همکاری های بین بخشی و اقدامات بی نظیر، تاکنون بیش از ۱۸۳ هزار تست کرونایی در استان گرفته شده و از طرفی پی سی آر مثبت نیز به عدد هشت درصد رسیده و به ازای هر فرد مثبت نیز ۱۱ نفر رصد و پیگیری شده‌اند.

این مسوول خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این است که مبتلایان با پی سی آر مثبت شناسایی‌شده به نقاهتگاه‌ها مراجعه نمی‌کنند که این چرخه اصلی باید اتفاق بیفتد و موارد مثبت، قرنطینه شوند تا تاثیرات مطلوب و دلخواه را بر جای بگذارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایران
    0

    وقتی مردم با وسیله نقلیه راحت میرن سفر دیگه بقیه کارها بی معنیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها