آشنایی با جدیدترین شگردهای سرقت خودرو

با پیشرفت تکنولوژی لوازم ضد سرقت خودرو، سارقان نیز از شگردهای جدیدی برای سرقت ماشین استفاده می کنند.

آشنایی با جدیدترین شگردهای سرقت خودرو

معمولا همه افراد حداقل از یکی از وسایل پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر استفاده می کنند. اما طبق آمار پلیس بسیاری از سارقان می‌توانند با وجود تمامی لوازم امنیتی رایج، در کمتر از ۴۵ ثانیه خودرو را به سرقت ببرند! اما سارقان چگونه این کار را انجام می دهند؟ با ما همراه باشید تا با جدیدترین شگردهای سرقت خودرو آشنا شویم و نحوه مقابله با آنها را بررسی کنیم.

جدیدترین شیوه سرقت خودرو با استفاده از یک بطری پلاستیکی!

یکی از روش های جدید و عجیب سرقت خودرو که به تازگی توسط بعضی از سارقان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از یک بطری پلاستیکی است. آن ها بطری‌های پلاستیکی را بین گلگیر و لاستیک خودرو قرار می‌دهند به این ترتیب زمانی که صاحب خودرو شروع به حرکت می‌کند صدای عجیبی از بطری شنیده می شود. معمولاً افراد با شنیدن این صدا برای پیدا کردن دلیل آن از خودرو پیاده می‌شوند و به جستجوی منبع صدا می‌پردازند. در این زمان سارقان خودرو که در کمین نشستند از فرصت استفاده کرده و بعد از پیاده شدن راننده بلافاصله خودرو را به سرقت می برند. برای اینکه اسیر این شگرد سرقت خودرو نشوید قبل از حرکت حتما یک بار چرخ ها و گلگیر خودرو را بررسی کنید.

شگرد سرقت خودرو از طریق باز کردن درب کاپوت

یکی از شگردهای سارقان خودرو که تمامی موانع امنیتی را از کار می اندازد، باز کردن درب کاپوت و از کار انداختن کامپیوتر و دزدگیر است. اکثر افراد آنقدر که به فکر امنیت درب ها فرمان و پدال هستند به امنیت صندوق عقب یا درب کاپوت اهمیت نمی دهند و همین موضوع باعث شده تا سارقان به راحتی درب کاپوت را باز کرده و به کامپیوتر یا سیستم برقی ماشین دسترسی داشته باشند. به این ترتیب، با یک تایلیور ساده درب ماشین را باز می کنند و آن را به سرقت م برند. خرید جی پی اس خودرو بهترین راه حل برای چنین سرقت هایی است زیرا حتی بعد از به سرقت رفتن خودرو نیز می توانید با استفاده از ردیاب به راحتی محل دقیق خودرو را پیدا کنید و آن را به پلیس اطلاع دهید.

شگرد سرقت خودرو با استخدام راننده شخصی!

یکی از شگردهای جدید و عجیب سارقان خودرو جای زدن خود به عنوان یک فرد پولدار و استخدام راننده است. سارقان طعمه‌های خود را از بین افرادی که در سطح شهر مشغول به مسافرکشی با خودروهای شخصی هستند انتخاب می کنند. آنها به این افراد می گویند که فرد پولداری هستند و نیاز به یک راننده شخصی برای انجام امور روزانه با حقوق بالا دارند. بعد از جلب اعتماد راننده، در اولین درخواست از او می‌خواهند تا ماشین خود را در محلی پاک کرده و با مراجعه به آن سمت خیابان سوئیچ ماشین فرد پولدار را تحویل بگیرد. زمانی که راننده خودروی خود را ترک میکند سارق به سادگی وارد خودرو شده و آن را به سرقت می برد. یکی از سارقان اعتراف کرده است که با این روش بیش از ۷۰ خودرو را به سرقت برده است.

دزدان در نقش مسافر، یکی از تکنیک های پرتکرار سرقت خودرو

شگرد سرقت خودروهای مسافرکشی با معرفی خود به عنوان مسافر و کشاندن راننده به خارج از شهر نیز از روش های پرکاربرد است. این روش سال ها است که مورد استفاده قرار میگیرد و از جمله شگرد های پرتکرار سرقت ماشین است.. تجربه نشان داده در این موارد تنها تجهیزات ایمنی قابل اعتماد که می تواند حتی بعد از وقوع سرقت نیز به کمک ما بیاید، دستگاه های ردیاب و جی پی اس خودرو است. این دستگاه ها شانس پیدا کردن خودرو بعد از سرقت را بسیار زیاد می کنند و به پلیس اجازه می دهند تا در سریعترین زمان ممکن سارقان را پیدا کند. همچنین با نصب ردیا و دستگاه شنود مخفی می توانید صدای کابین ماشین را ضبط کنید تا بعد از سرقت از آن برای پیدا کردن دزدان استفاده کنید.

انواع روش‌های رایج سرقت خودرو

سرقت خودرو فقط به محدود به کوچه های خلوت و شب‌های تاریک نمی شود. سارقان امروزه در مکانهای شلوغ نیز به راحتی خودروها را به سرقت می برند. با نگاهی به پرونده های پلیسی می توان انواع و اقسام سرقت‌های خودرو را مشاهده کرد:

· از کار انداختن دزدگیر و خنثی کردن تجهیزات ایمنی مثل قفل فرمان

· زورگیری با سلاح سرد و گرم

· سرقت خودرو به شیوه خوراندن مواد مسموم

· استفاده از پارچه آغشته به مواد بیهوشی و خواب آور

· سرقت خودرو به شیوه کلاهبرداری با وارد شدن به جهت معامله و خرید خودرو

· سرقت خودرو به شیوه سوار شدن زنان سارق و جلب اعتماد راننده

چگونه از سرقت خودرو جلوگیری کنیم؟

شگردهای سرقت خودرو که در اینجا به آنها اشاره کرده ایم تنها بخشی از انواع سرقت خودرو هستند که توسط سارقان حرفه‌ای مورد استفاده قرار می گیرند. روش های مختلفی برای مقابله با این شگردها وجود دارد:

رها نکردن خودرو بدون بستن درب ها و برداشتن سوئیچ

· استفاده از سوئیچ ضد سرقت

· استفاده از دزدگیر

· نصب قطعات محافظت کننده برای جلوگیری از سرقت کامپیوتر خودرو

· استفاده از قفل ضد سرقت برای کاپوت و صندوق عقب

· سوار نکردن افراد ناشناس

· اعتماد نکردن به مسافران

· قرار ندادن لوازم با ارزش (کیف پول، لپ تاپ، دوربین گوشی در خودرو)

· پاک کردن خودرو در پارکینگ های شخصی

نصب جی پی اس خودرو، بهترین روش جلوگیری از سرقت

بدون شک نصب جی پی اس و ردیاب بهترین گزینه برای مقابله با شگردهای سارقان خواهد بود. با استفاده از ردیاب حتی در صورت دزدیده شدن خودرو نیز می توانید بلافاصله محل دقیق ماشین را پیدا کنید و سارقان را به دام بیاندازید. ردیاب ها به سیستم ماهواره ای GPS متصل می شوند و شما در هر مکانی و هر زمانی می توانید اطلاعات خودروی خود را در گوشی یا کامپیوتر به صورت آفلاین یا آنلاین مشاهده کنید. با مراجعه به صفحه بهترین ردیاب خودرو می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

با خرید ردیاب خودرو، شگردهای سرقت خودرو را خنثی کنید

سارقان همواره در کمین شما هستند و شگردهای سرقت خودرو نیز هر روز تغیییر می کند. آگاهی از روش های مختلف سرقت خودرو می تواند تا حدی به شما کمک کند اما در هر شرایطی احتمال به سرقت رفتن خودرو وجود دارد. برای خنثی کردن شگردهای جدید سرقت خودرو، بهترین گزینه نصب ردیاب خودرو است. این دستگاه های کوچک و کاربردی که هزینه مناسبی هم دارند توانسته اند باعث افزایش امار خودروهای کشف شده توسط پلیس شوند. بنابراین اگر می خواهید به سارقان خودرو رو دست بزنید همین حالا به سایت ایران رهیاب یکی از بهترین و معتبر ترین ارائه کنندگان محصولات ردیاب و جی پی اس مراجعه کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها