کلاهبرداری ۱۱۰ میلیاردی با پیش‌ فروش آپارتمان‌ در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان از دستگیری عامل کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد ریالی در پوشش پیش فروش آپارتمان‌های در حال ساخت خبر داد.

کلاهبرداری ۱۱۰ میلیاردی با پیش‌ فروش آپارتمان‌ در گیلان

سردار عزیزاله ملکی در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: افراد سودجو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند که در این زمینه شهروندان باید دقت و هوشیاری خود را در مواجهه با این افراد بکار ببرند.

وی گفت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر کلاهبرداری از چند نفر در قالب پیش فروش آپارتمان در شهرستان رشت پیگیری موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد، فردی با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان کارآفرین برتر و خیر که به طور انبوه در امر ساخت و ساز فعالیت می‌کند، تعدادی آپارتمان در حال ساخت را در یکی از مناطق شهرستان رشت پس از تنظیم قولنامه‌های صوری، هر واحد را به چندین نفر فروخته است که متهم این پرونده مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال از خریداران کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

سردار ملکی تصریح کرد: ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات و اقدامات همه جانبه هویت این متهم را شناسایی و پس از استعلام‌های صورت گرفته معلوم شد این فرد چندین فقره سوابق کیفری از قبیل جعل، کلاهبرداری، فروش مال غیر و محکومیت مالی دارد.

وی با اشاره به متواری بودن و تحت تعقیب قرار داشتن این کلاهبردار خاطرنشان کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات فنی محل اختفای متهم را در استان تهران پیدا کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: سرانجام ماموران پس از اخذ نیابت قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل کردند.

وی در پایان با تاکید بر هوشیاری و دقت شهروندان در انجام هرگونه داد و ستد تصریح کرد: متهم ۳۸ ساله در تحقیقات پلیس به ۱۷ فقره کلاهبرداری در پوشش پیش فروش هر یک از واحدهای آپارتمانی به چندین نفر به ارزش ۱۱۰ میلیارد اعتراف و با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها