شمشیربازان اسلحه سابر عازم مجارستان شدند/ پایان یک سال تمرین داخلی

اعضای تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر به منظور حضور در جام جهانی مجارستان عازم این کشور شدند.

شمشیربازان اسلحه سابر عازم مجارستان شدند/ پایان یک سال تمرین داخلی

جام جهانی شمشیربازی اسلحه سابر طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ اسفندماه (۱۰ تا ۱۴ مارچ) در بوداپست برگزار می‌شود. این آخرین رویدادی است که با تصویب فدراسیون جهانی شمشیربازی و به منظور کامل شدن سهمیه‌های تیمی المپیک توکیو برگزار می‌شود.

اگرچه ملی پوشان اسلحه سابر برای المپیک توکیو کسب سهمیه کرده‌اند اما حضور در این جام به منظور آماده سازی آنها برای اعزام به توکیو، در برنامه قرار گرفت. به همین منظور مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهرارسباران و نیما زاهدی بامداد امروز دوشنبه تهران را به مقصد بوداپست ترک کردند تا با هدایت پیمان فخری در جام جهانی پیش رو شرکت کنند.

این اولین اعزام برون مرزی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر بعد از یک سالی است که فقط به تمرین داخلی و حضور دو روزه در لیگ باشگاهی گذشت.

آخرین اعزام ملی پوشان اسلحه سابر مربوط به سال گذشته می‌شود که حضور در مسابقات جام جهانی لهستان بخشی از آن بود. حضور در این رویداد با قطعی شدن سهمیه تیمی این ورزش برای المپیک توکیو همراه بود. بعد از آن بود که جام جهانی ایتالیا به دلیل شیوع کرونا لغو شد و در ادامه هم آلمانی‌ها نتوانستند برگزارکننده این رقابت باشند. بدین ترتیب ملی پوشان کشورمان که بعد از مسابقات لهستان در اروپا ماندگار شده بودند، فرصت حضور در این دو جام را از دست دادند. آنها در نهایت در جام جهانی لوکزامبورگ شرکت کردند و بعد ازآن به ایران بازگشتند.

با برگزاری جام جهانی مجارستان، تکلیف هشتمین و آخرین تیم برای حضور در المپیک توکیو مشخص می‌شود. تاکنون و براساس رویدادهای انتخابی که تا سال گذشته به سرانجام رسیدند تیم‌های کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان و آلمان به عنوان چهار تیم اول رنکینگ جهانی همراه با ایران، مصر و آمریکا به عنوان نمایندگان آسیا، آفریقا و آمریکا حضور خود در المپیک را قطعی کردند.

برای کسب سهمیه هشتم و آخر المپیک رقابت نزدیکی میان تیم‌های روسیه و فرانسه وجود دارد.

منبع: مهر

45

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها