رئیس کل دادگستری هرمزگان:

ضرورت شناسایی و پلمپ مراکز غیرمجاز نصب آسانسور/ آسانسورهای بندرعباس ایمن‌سازی شود

رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم شناسایی و پلمپ شرکت‌ها و مراکز غیرمجاز نصب، راه اندازی و خدمات سرویس آسانسور تأکید کرد و گفت: آسانسورهای بندرعباس با همکاری انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان ایمن سازی شود.

ضرورت شناسایی و پلمپ مراکز غیرمجاز نصب آسانسور/ آسانسورهای بندرعباس ایمن‌سازی شود

علی صالحی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان بر رعایت الزامات ایمنی و استاندارد سازی آسانسور ها تأکید کرد و یادآور شد: افزایش حوادث ناشی از عدم ایمنی آسانسورها طی ۱۰ سال اخیر و خسارات جانی و مالی ناشی از آن حکایت از اهمیت این موضوع دارد و لازم است به صورت ویژه راهکارهای فنی برای کاهش این حوادث مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقوع حوادث و رخدادهای ناگوار غیر قابل پیش بینی هستند، آگاه سازی عمومی و شناسایی شرکت ها و مراکز غیرمجاز نصب و راه اندازی آسانسور با کمک انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی استان هرمزگان را ضروری دانست و عنوان کرد: پلمب این مراکز و برخورد قاطع با تخلفات مهندسین مشاور در پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن سازی مؤثر خواهد بود.

صالحی همچنین متذکر شد: اداره کل استاندارد هرمزگان باید بر فرآیند استاندارد سازی آسانسورها نظارت داشته باشد و به منظور افزایش ایمنی با بازرسی های منظم توسط کارشناسان مجرب این موضوع را مدیریت کند.

ضرورت شناسایی و پلمپ مراکز غیرمجاز نصب آسانسور/ آسانسورهای بندرعباس ایمن‌سازی شود

دفاع رئیس انجمن آسانسور از شرکت های معتبر در شورای پیشگیری هرمزگان

رئیس انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان با حضور در شورای پیشگیری استان که با حضور رئیس کل دادگستری برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملکرد انجمن، از حقوق و فعالیت شرکت های معتبر دارای مجوز فعال در حوزه آسانسور هرمزگان دفاع کرد.

اکبر بستانی اظهار کرد: طرح شناسایی و شناسنامه دار کردن آسانسور های فعال در هرمزگان به پیشنهاد این انجمن مطرح شد و امید است که با حمایت سازمان‌ها و دستگاه های متولی عملیاتی شود.

وی افزود: تهیه و تدوین کتاب الزامات ایمنی و استاندارد آسانسور یکی از مهمترین اقدامات انجمن آسانسور در راستای ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ سازی استفاده از آسانسور است که با همت انجمن در دست اقدام قرار دارد.

بستانی با اشاره به فعالیت ٤٥ شرکت معتبر در استان بیان کرد: آمادگی داریم مطابق مصوبات جلسات قبلی جهت تشکیل کارگروه تخصصی شناسایی و شناسنامه دار کردن آسانسورهای استان همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی استان هرمزگان همچنین با ارائه پیشنهاد به شهرداری در خصوص الزام به متقاضیان پروانه ساختمانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت ایمنی آسانسور در مبحث ساختمان بهتر است با معرفی شرکت های معتبر و دارای مجوز از ابتدای طراحی تا پایان کار به صورت نصب لیست و یا درج در پروانه ساختمانی با قید شماره تلفن و آدرس به این مهم کمک کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها