مضرات تعویض سوخت از بنزین به گاز

پروسه تغییر سوخت در حین حرکت به خودرو آسیب می‌رساند.

مضرات تعویض سوخت از بنزین به گاز

اصولا در خودروهای گازسوز دستی انژکتوری سیستم برق طوریست که با رسیدن دور موتور به حدود ۲/۵ ماشین از بنزین به گاز تغییر سوخت میدهد.که برای تغییر سوخت از بنزین به گاز دو راه بیشتر وجود ندارد.

اگر در حالت درجا این پروسه روی دهد احتمال خاموش شدن ماشین و نیاز به استارت مجدد است که به علت جمع شدن گاز در منیفولد استارت زیادی باید خورده شود تا ماشین روشن شود و استارت و باطری را بسیار مستهلک می سازد.

اگر این پروسه تغییر سوخت در حین حرکت رخ دهد ، ضربه و تکان به موتور ، گیربکس و پلوس و دسته موتور وارد می کند که پس از مدتی خودرو لق و شل می شود و اسطهلاک های زیادی به همراه دارد.

راه حل های جلوگیری از استهلاک خودرو

به جز این دو راه در حقیقت راهی نیست که ما تغییر سوخت دهیم. حال باید چه کنیم که از این استهلاک های بالا جلوگیری کنیم؟

راه حل رفع این مشکلات این است که دو راه تغییر سوخت را تلفیق کنیم یعنی با استفاده از دو مدار الکترونیکی یک delay در رفتن موتور به گاز ایجاد کنیم.

من ایده ای به ذهنم رسیده که علاوه بر اینکه آن را عملی خواهم کرد ، انتظار دارم شماها هم از این ایده ساده بهره ببرید.

ما باید یک مدار الکترونیکی بسازیم که حدود ۴ الی ۵ ثانیه تاخیر در تغییر سوخت ایجاد کند و همزمان این ۴ الی ۵ ثانیه تاخیر را به ما از طریق یک بوق ممتد آگاهی دهد که در این چند ثانیه به ما فرصت دهد تا حین حرکت پا را از روی پدال گاز برداریم.به محض اینکه بوق ممتد تمام شد می توانید پدال را فشار داده و به حرکت ادامه دهید ، چون که در همین ۴ ثانیه خودرو روی گاز رفته و آماده استفاده است!

این روش علاوه بر اینکه از خاموش شدن خودرو جلوگیری می کند (به علت در دنده حرکت کردن) باعث می شود ضربه و تکانه را به موتور وارد نکند. (به علت اینکه پا روی پدال نیست و موتور در حال شتاب نیست.)

منبع: رکنا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها