علم‌الهدی: باید جشنهای ماه شعبان در فضای حقیقی برگزار شود و فقط در فضای مجازی کافی نیست


17 اسفند 1399 - 19:05
6044e7f247c9c_6044e7f247c9f
امام جمعه مشهد گفت: باید با رعایت نکات بهداشتی و محدودیتها جشنهای ماه شعبان در فضای حقیقی نیز برگزار شود و فقط جشن گرفتن در فضای مجازی کافی نیست.

 

 

 

 

سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: باید با رعایت نکات بهداشتی و محدودیتها جشنهای ماه شعبان در فضای حقیقی نیز برگزار شود و فقط جشن گرفتن در فضای مجازی کافی نیست.

وی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد مهدویت خراسان رضوی افزود: نباید بگذاریم چراغ نیمه شعبان خاموش شود لذا مهم است برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ایام کرونا چگونه عمل کنیم و بایدبا هماهنگی کمیته‌های مختلف، درصدد هرچه بهتر برگزار کردن جشن‌های اعیاد شعبانیه باشید.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان سال‌های گذشته، حرکت‌های جمعی در کل کشور ایجاد می‌شد که مردم برای عهد و پیمان خودشان با امام زمان (عج) راهپیمایی می‌کردند اما امسال امکان این کار فراهم نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که باید ابتکارات بیشتری در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به خرج داد گفت: باید بررسی کنید و بسنجید چگونه با ابتکارات و ابداعات بیشتری این مراسم را برگزار کنید زیرا در آینده مناسبت‌های بسیار مهمی در پیش داریم.

علم‌الهدی با بیان این‌که باید به ۲ موضوع "ایجاد مباحث فرهنگی" و "برگزاری جشن‌های اعیاد طبق دستورالعمل‌های بهداشتی" توجه داشت افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف می‌توانید برگزاری جشن‌ها را ساماندهی کنید تا کسی خارج از رعایت نکات بهداشتی اقدام به برگزاری جشن‌های اعیاد شعبان نکند.

وی ادامه داد: در تلاش باشید که با حضور کارناوال‌های شادی و تزیین سردر خانه‌های مردم، این شادی و شور را به فضای شهر بیاوریم و هر کس به هر مقداری برای وجود مقدس امام عصر قدم بردارد آن حضرت نیز متوجه او خواهند شد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۳ تن از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

امام جمعه مشهد گفت: باید با رعایت نکات بهداشتی و محدودیتها جشنهای ماه شعبان در فضای حقیقی نیز برگزار شود و فقط جشن گرفتن در فضای مجازی کافی نیست.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6044e7f247c9c_6044e7f247c9f
17 اسفند 1399 - 19:05

 

 

 

 

سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت: باید با رعایت نکات بهداشتی و محدودیتها جشنهای ماه شعبان در فضای حقیقی نیز برگزار شود و فقط جشن گرفتن در فضای مجازی کافی نیست.

وی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد مهدویت خراسان رضوی افزود: نباید بگذاریم چراغ نیمه شعبان خاموش شود لذا مهم است برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در ایام کرونا چگونه عمل کنیم و بایدبا هماهنگی کمیته‌های مختلف، درصدد هرچه بهتر برگزار کردن جشن‌های اعیاد شعبانیه باشید.

وی ادامه داد: در نیمه شعبان سال‌های گذشته، حرکت‌های جمعی در کل کشور ایجاد می‌شد که مردم برای عهد و پیمان خودشان با امام زمان (عج) راهپیمایی می‌کردند اما امسال امکان این کار فراهم نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که باید ابتکارات بیشتری در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به خرج داد گفت: باید بررسی کنید و بسنجید چگونه با ابتکارات و ابداعات بیشتری این مراسم را برگزار کنید زیرا در آینده مناسبت‌های بسیار مهمی در پیش داریم.

علم‌الهدی با بیان این‌که باید به ۲ موضوع "ایجاد مباحث فرهنگی" و "برگزاری جشن‌های اعیاد طبق دستورالعمل‌های بهداشتی" توجه داشت افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف می‌توانید برگزاری جشن‌ها را ساماندهی کنید تا کسی خارج از رعایت نکات بهداشتی اقدام به برگزاری جشن‌های اعیاد شعبان نکند.

وی ادامه داد: در تلاش باشید که با حضور کارناوال‌های شادی و تزیین سردر خانه‌های مردم، این شادی و شور را به فضای شهر بیاوریم و هر کس به هر مقداری برای وجود مقدس امام عصر قدم بردارد آن حضرت نیز متوجه او خواهند شد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۶۸۹ هزار و ۶۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۳ تن از مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۶۸۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

46

نظرات 41
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
جمال 0 0 پاسخ 1399/12/18 -16:33

باشه هر چی شما بگی

فقیر 2 0 پاسخ 1399/12/18 -11:37

کاش فقرای این جامعه فقط یک چهارم حضرت مستطاب چاق وفربه و با نشاط بودند ان وقت جامعه ایران گلستان بود .

رجایی 2 0 پاسخ 1399/12/18 -11:35

چه اصراری به تلفات کرونایی داری خدا می داند

علیرضا 0 0 پاسخ 1399/12/18 -11:15

سلبریتی روحانی که صرفا برای دیده شدن حرفهای نامتعارف میگوید.

محسن 2 0 پاسخ 1399/12/18 -10:27

متاسفم که شما به جای تبلیغ و ترویج دین یه عاملی شدید برای دین گریزی جوانان و عده ای هم بخاطر عملکرد بد شماها به مقدسات توهین میکنند

بازنشسته 6 0 پاسخ 1399/12/18 -09:38

اقای اعلم والهدی . اقا جشن و کف و سوت نمی خواهد .او پیرو می خواهد . فکر نکنم شما ها از امدن اقا خوشحال باشید . حتم به یقین اولین کسانی را مجازات کند شما اخوند های حکومتی هستید...

سالاریان 3 0 پاسخ 1399/12/18 -09:28

این همه سال حصوری بود چی شد؟اتفاق خاصی افتاد؟یسری فقط برای وقت تلف کردن و ظاهر کار میرن...

محمدی 4 0 پاسخ 1399/12/18 -09:24

خدایا این آقارو وحسن روحانی روهرچه زودتر فدای ملت کن

ایران 4 0 پاسخ 1399/12/18 -08:53

پای سفر وسط باشه کرونا هست اما برای کار های اینها نیست تو مملکت معلوم نیست چند نفر تصمیم میگیرن معیشت مردم نابود شد ول کن نیستن جان مردم را بگیرین

زهرا 7 0 پاسخ 1399/12/18 -08:35

خودتم باید حصور داشته باشی چرا فقط مرددم کرونا بگیرن

ملول 6 0 پاسخ 1399/12/18 -07:02

شما دل شادی برا مردم گذاشتی؟

علی 4 0 پاسخ 1399/12/18 -06:54

گوگولی مگولی بهتر نیست در این اضاع کرونایی مطیع امر وزارت بهداشت باشیم .

علی 3 0 پاسخ 1399/12/18 -06:34

فقط کافیه یه عکس از قیافش و یه سی دی از حرفاش همراهت باشه ویزای ۱۸۰ کشور دنیا رو بدون تعلل بهت میدن.

مهرداد سربندی 2 0 پاسخ 1399/12/18 -03:33

آقایعلم الهدا بد جوری کمر به قتل این مردم بسته ای. با دولت کل کل داری چکار به ملت داری؟ والله این پزشکان و پرستاران و پرسنل زحمت کش بیماستانها و جناب دکتر نمکی و لشکرش هیچ هیزم تر و روغن تغلبی به تو نفروختند که پای فرمایشات صدتا یه غازت باید جان بدهند. ترا به جان امام زمان دست از سر این مردم بردار و اجازخه بده با درد و گرفتاری خودشون بسوزند و بسازند.

دن کیشوت 24 0 پاسخ 1399/12/18 -00:36

لعنت به شما اگر ازین به بعد اسم امامان معصوم و بزرگوار ما رو به زبان بیاورید، از همه چیز استفاده ابزاری میکنید برای دیده شدن و خودنمایی و تقویت حکومتتان، ولی پای حضرت رسول و قرآن و امامان معصوم را وسط نکشید، همه چیز را بی حرمت کردید لااقل حرمت اینها را نشکنید،تمام مناصب و تمام بیت المال و تمام ثروت دنیا برای شما آخوندها اما شما را به خدا، خدا و پیغمبر و امامان و قرآن را بگذارید برای ما، اینها را به ما بدهید الباقی ارزانی خودتان

ناشناس 28 0 پاسخ 1399/12/18 -00:17

حاج آقا حتماً واکسن ضدکرونا فایزر آمریکایی زده و سیستم ایمنی بدنش نسبت به هجوم ویروس کرونا مصون شده و فکر می کند مردم عادی هم مثل خودش مصون از سرایت ویروس کرونا هستند به همین خاطر آنها را دعوت به برگزاری جشنهای نیمه شعبان در فضای حقیقی می کند؟! مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هم یا در مرد ایشان قابلیت اجرا ندارد یا اهمیتی برای اجرای آن قائل نیست!

کاربرناشناس 1399/12/18 -09:15

اگرامکان دارد یکباردیگرتوضیح دهید عالیجناب

نام مستعار 16 0 پاسخ 1399/12/18 -00:02

یعنی اونایی که میرن هیئت کرونا نمیگیرن؟ فقط مسافرت باعث کرونا میشه؟ مردم رو چی فرض کردید؟ یعنی راهپیمایی روز قدس و ۲۲بهمن کرونا نیست فقط مسافرت کرونا هست؟

م ا 11 2 پاسخ 1399/12/17 -23:56

کرونا خود امام زمانه! میگن در زمان ظهور مساجد تعطیل میشه! نماز جمعه برگزار نمیشه! مادر میترسه بچه اش را بغل کنه! و..... تازه رنگ ویروس کرونا سبزهست! همه علامتهای ظهور امام زمان را در زمان کرونا داریم میبینیم.

ناشناس 1399/12/18 -07:16

به این میگن چشم برزخی،ولی امثال علم کم نیستن ،قربان آقا جان،احتمالأ مقلد وپیرو کاشف حدیث کرون هستی

نام مستعار 17 0 پاسخ 1399/12/17 -23:55

یعنی مسافرت ممنوعه ولی مراسم ممنوع نیست؟ یعنی کرونا فقط به مسافرت گیر میده؟

علي 28 0 پاسخ 1399/12/17 -22:53

اين اقا يا زندگي و سلامت مردم براش اهميتي نداره و يا ضرر زيادي از تعطيل شدن اينگونه مراسم ها كرده.واقها خدا بداد مردم برسه

یه ایرانی 20 0 پاسخ 1399/12/17 -22:39

فقط مناسبتهای ایرانی خار چشم ما شده

در انتظار واکسن 23 0 پاسخ 1399/12/17 -22:33

خودت واکسن زدی کوکت کیفه ها!!!

آریایی 1399/12/18 -11:27

اونم از نوع فایزر

الکی 20 0 پاسخ 1399/12/17 -22:19

جناب حضرت آبت الله العظمی علم الهدی دامت حفاظاته آیا می دانی اگر بخاطر پیام شما و بخاطر کرونا کسی کشته بشه یعنی چه ؟ وقتی شما قانون را رعایت نکنی یعنی واجب شرعی را رعایت نکردی لطفا در صحبت های خود کمی تامل کن .

آتش 26 0 پاسخ 1399/12/17 -21:30

علم الخدا از همه جا بی خبر است. یا این حرف ها یعنی اینکه عقل تو از کل علوم و پزشکی و بشریت بیشتر است. وای بحال ملتی که به تو اقتدا میکنند!!

سید 26 0 پاسخ 1399/12/17 -21:17

آقای خر خودت واکسن زدی مردم را به کشتن نده

.... 16 0 پاسخ 1399/12/17 -21:13

فقط و فقط فضای مجازی

سارا 33 1 پاسخ 1399/12/17 -21:07

امام زمان بزنه به کمر هر چی دزد دروغگوی رانت خوار اختلاس گر .....

پر رو 23 0 پاسخ 1399/12/17 -21:02

خودخواهی یعنی خودت و اعتقاداتت رو ببینی و هیچی برات مهم نباشه .

H 27 0 پاسخ 1399/12/17 -20:54

واقعاچرادراین مملکت یک نفربه این کج فهم نمیگه این چرندیات نگه واقعاایشان بایددرهمه مواردنظربده؟!!!!

جمعه 18 0 پاسخ 1399/12/17 -20:52

آقای علم الهدا،اگر وقت کردی یک کارناوال هم در خصوص گرانی و تورم و بدبختی را بینداز تا یک گوشمالی به دولت باشد و از همه مهمتر مردم بفهمند که شما بفکر دنیا و آخرت آنها هستی.

عاقل 20 0 پاسخ 1399/12/17 -20:50

به حرف این گوش نکنید کرونا در کمین است

مورچه 33 0 پاسخ 1399/12/17 -20:45

اقاعلم توواکسن امریکایی زدی خیالت راحته سلامتی مردم چی پرفسور

ناشناس 23 2 پاسخ 1399/12/17 -20:35

خبر فوری چرا آمار کرونا رو در آخر آورده بودی بماند ،ولی بیراه هم نبودچون همین حضرات در محرم با کج فهمی باعث از دنیا رفتن حد اقل سی هزار نفر شدند ودهها هزار نفر هم رنح بیماری راتحمل کردند،ولی به مهدی قسم اگر خود صاحب عصروزمان هم می بود راضی نبود حتی یک مورچه هم به خطرافتدچه برسد شیعیان آن حضرت فقط به خاطر خودتان است وهمه میدانند ولی این انقلاب با این فرمایشات به دست آن حضرت نمیرسد فقط با درایت وراست فهمی وعدالت است که میشود امید به ظهور آن حضرت امید بست خداشرتان را ازسرمان بردارد

ایرانی 16 0 پاسخ 1399/12/17 -20:17

بله،حاج آقا به کرونا هم میگیم در فضای مجازی دنبالمون بیاد ،چون تو حقیقی نیستی.

موسوی 18 0 پاسخ 1399/12/17 -20:14

انشاالله که توی فضای حقیقی هم گرفتار بشین

کوروش 26 0 پاسخ 1399/12/17 -19:53

فقط زرشک ودیگرهیچ.

کیان 27 1 پاسخ 1399/12/17 -19:41

از یک طرف میگی افزایش جمعیت و جلوش رو نگیرید از طرفی نمیبینی در روز بیشتر از این که متولد شن داریم می‌میریم باز حرفهای تاب دار اینو برش دارین زده انتن